Wat zijn jullie Tips& Tricks

Auteur Topic: Wat zijn jullie Tips& Tricks  (gelezen 4406 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ra2020

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Gepost op: 10 januari 2019, 17:28:58
Hallo allemaal,

In december heb ik gesolliciteerd als agent in regio Amsterdam, normaal gesproken begint deze opleiding pas in Okt 2019 werd deze week gebeld met
de vraag of ik al in Mei wil beginnen. Ik heb uiteraard JA gezegd, mijn intakegesprek is volgende week en heb er alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen.

Hebben jullie nog tips & tricks voor mij voor de toetsen deel A & B? Zou het waarderen.





ThickBlueLine

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
Reactie #1 Gepost op: 10 januari 2019, 18:08:45
Hallo allemaal,

In december heb ik gesolliciteerd als agent in regio Amsterdam, normaal gesproken begint deze opleiding pas in Okt 2019 werd deze week gebeld met
de vraag of ik al in Mei wil beginnen. Ik heb uiteraard JA gezegd, mijn intakegesprek is volgende week en heb er alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen.

Hebben jullie nog tips & tricks voor mij voor de toetsen deel A & B? Zou het waarderen.


Ho eens, dat is rap!
Voor het intakegesprek moet je alles goed op een rijtje hebben waarom jij bij de politie wilt werken. Waarom jou kiezen ipv al die anderen.

Voor deel A goed trainen, bij voorkeur de politie-conditie app.
Cognitieve gedeelte kun je goed oefenen op testandmore.nl.

Deel B moet je gewoon jezelf zijn. Wees open en eerlijk over jezelf tijdens het gesprek met de psycholoog. En wees jezelf bij het rollenspel. Luister goed, vat samen en reageer daarop. Probeer niet in de schoenen van de agent te gaan staan, maar wees menselijk en dus jezelf.

Voor de rest is er niet veel wat je kunt doen geloof ik.. Medische keuring en antecedentenonderzoek moet je gewoon over je heen laten komen.

Heel veel succes en ook plezier!  098uo


berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #2 Gepost op: 10 januari 2019, 18:19:59
Persoonlijk had ik niet veel aan al die websites met cijfer- en letterreeksen. Ik vond de praktijk teveel verschillen m.n. in de vorm. Wat ik wel gebruikt heb is de tip om bij letterreeksen het alfabet met daaronder de cijfers 1 t/m 26 te zetten, dus dat je wat makkelijker letters kunt 'tellen'. Verder is het inderdaad een beetje hoe je in elkaar zit, er valt weinig te acteren. Daar prikken ze zo doorheen.
Aspirant niveau 3, Rotterdam.


Hg1987

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
Reactie #3 Gepost op: 18 januari 2019, 20:28:09
De sporttest niet onderschatten en de teksten en vragen goed doorlezen bij de capaciteitentest. Neem je tijd, ook al staan andere mensen om je heen op.

Een tijdlijn van je leven op papier zetten vooraf, met ingrijpende gebeurtenissen etc.

Als hier naar gevraagd word, dan heb je dit voor jezelf al op een rijtje staan in je hoofd, bij deel B.

En jezelf zijn!

Succes alvast!



rebels

  • Soll.EenhdDH mei2019
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #4 Gepost op: 24 januari 2019, 23:28:24
Meeste is al gezegd .. verder is geduld een schone zaak  0098

Succes!


rebels

  • Soll.EenhdDH mei2019
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #5 Gepost op: 24 januari 2019, 23:51:35
Nog een tip ook voor anderen ..
Het volgende filmpje (link) geeft een prima impressie mbt de Professioneel Fit test.



.. is een pittige test, maar cker te doen  098uo