Hoe zit het met ademlucht??

Auteur Topic: Hoe zit het met ademlucht??  (gelezen 9383 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 3 december 2005, 13:23:55
En welke brandweerman is fysiek instaat om 4 uur lang 'topprestaties' neer te zetten......... ::) ::) ::)

De getrainde.... 8) 8) ;D ;D

We hebben er al eens 2 uur mee door de tunnels bij de Neeltje Jans gelopen...maar ja, das niet werken..... :P ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #31 Gepost op: 3 december 2005, 13:27:33
Dat is vraag 2  ;D
Maar voor een tunnelinzet zijn dit soort ademluchtapparaten een uitkomst

Ga je 1,5 uur de tunnel in lopen met je pak(het treintje kan altijd falen dus je moet van je zelf uitgaan). Wat is je snelheid in dichte rook? ;) De lucht die je via zo'n apparaat in ademt heeft ook nog een leuk temperatuurtje. De terug weg is vaak ook nog omhoog....

Volgens mij mag je de eisen voor de mensen die hiermee gaan werken wel op schroeven tot 2x de afstand van een coopertest  ;D ;D ;D

Maar gelukkig heeft de vrijwilliger daarvoor de tijd.... ;)

Dat is een goede, Peter, maar is mn probleem niet. ;) Een vrijwilliger moet al die dingen die ik opgenoemd heb, doen in zijn vrije tijd. Dit houdt op den duur gewoon een keer op. De vrijwilliger lijkt op dit moment op een elastiekje wat op knappen staat. Trekken ze er nu nog meer aan, knapt het en zijn ze helemaal klaar. Dit alles uiteraard niet omdat ze niet meer willen, maar simpelweg omdat er niet meer tijd op een dag is als 24 uur..... :-\ :-\

Alles blijft nu nog steeds lopen en gaan bij de vrijwillige brandweer, omdat iedereen zot is van zijn "hobbie", maar eens houdt het op. ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #32 Gepost op: 3 december 2005, 13:28:55
De getrainde.... 8) 8) ;D ;D

We hebben er al eens 2 uur mee door de tunnels bij de Neeltje Jans gelopen...maar ja, das niet werken..... :P ;D

Ik weet of of je in de tunnels gekeken hebt wat daar voor hydrolische olie staat..... :-X :-X :-X :-X ;) En hoeveel brand/rook scheidingen...... :-X :-X :-X


firemanr

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 3 december 2005, 13:29:52
In de BG-4 wordt een ijsblok gedaan, die je lucht "koel" houdt. Uiteraard smelt dat ding en is het na 2 uur warmere lucht inademen.... ;)

Is toch gewoon te doen hoor. En ik train niet en mn conditie is nog gewoon (lees: normaal). ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #34 Gepost op: 3 december 2005, 13:30:28
Ga je 1,5 uur de tunnel in lopen met je pak(het treintje kan altijd falen dus je moet van je zelf uitgaan). Wat is je snelheid in dichte rook? ;) De lucht die je via zo'n apparaat in ademt heeft ook nog een leuk temperatuurtje. De terug weg is vaak ook nog omhoog....

Volgens mij mag je de eisen voor de mensen die hiermee gaan werken wel op schroeven tot 2x de afstand van een coopertest  ;D ;D ;D

Maar gelukkig heeft de vrijwilliger daarvoor de tijd.... ;)

Jij maakt wel vrienden hier hè  ;D ;D