GRIP 2 Grote hulpverlening (instorting na explosie) Jan van der Heijdenstraat - Den Haag 27-01-2019

Auteur Topic: GRIP 2 Grote hulpverlening (instorting na explosie) Jan van der Heijdenstraat - Den Haag 27-01-2019  (gelezen 22210 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Ik vermoed dat ze echt wel overwogen hebben om de grote kraan in te zetten. Alleen zul je voor zo'n voertuig een duidelijke taak moeten hebben, anders wordt hij alleen maar een sta in de weg. Met dit soort klussen ben je drukker met stutten van de puinhoop dan dat je delen gaat weg takelen. Delen wegtakelen kan betekenen dat je juist een verdere instorting in gang brengt, en dat wil je nu niet om dat er nog personen in het puin zaten.

Het schouwen van de achtergevel is een kwestie van kijken. Het mooie van gemetselde muren is dat zij erg veel kunnen vertellen over hun staat. Staat de muur bol naar buiten of vertoont de muur erg veel horizontale en vertikale scheuren weet je dat het foute boel kan zijn. Daarnaast ziet het dak er redelijk ongeschonden uit, en is de klap voornamelijk aan de voorzijde geweest. Stutten en deel voor deel weghalen, keurig om de kraan van bouwvakkers er ook bij in te zetten. Ook een mooie inzet voor de honden.

En laat bouw en woningtoezicht van de gemeente als een haas opdraven, en als het even kan de eigenaar van de woningen met tekeningen van de flat.


71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
https://twitter.com/Piposplendid/status/1089808030231920640
Wat een toeval, een tweet van gisteren en een foto met balkons erop. Ik ga er even vanuit dat dit om diezelfde flat gaat, en dan zie je duidelijke scheuren in de muur.


PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
. Delen wegtakelen kan betekenen dat je juist een verdere instorting in gang brengt, en dat wil je nu niet om dat er nog personen in het puin zaten.
Grote kraan kan verder alleen maar hijsen, de HGM met knijpbak kan bij deze vrij beperkte lasten denk ik veel beter vastpakken en wegnemen.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540
Grote kraan kan verder alleen maar hijsen, de HGM met knijpbak kan bij deze vrij beperkte lasten denk ik veel beter vastpakken en wegnemen.

Ik zit hier het zelfde te denken (met beperkte bouwkundig inzicht). Ik zie niet echt mogelijkheden om het gebouw te stutten doormiddel van hijsen. Op de foto's zie je ook dat er maar een aantal delen van het gebouw is gestut. Met de redding van slachtoffers en dus snelheid in gedachten zal de proriteit hebben gelegen bij de meest kritische delen te stutten om de risico's te beperken.

Ook te zien is dat er overmogen is om de lier van de HV te gebruiken (doormiddel van positionering van de HV), maar dus niet gedaan is.




Kountain

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
  • Koninklijke Marechaussee


Persoon die net voor de woningen langs loopt mag een staatslot kopen.
Uitspraken op persoonlijke titel




enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Op deze pagina zie je alle items van Omroep West die men gemaakt heeft. https://www.omroepwest.nl/dossiers/explosie-den-haag

Echt een wonder dat er geen doden gevallen zijn en die man die net het pand gepasseerd was heeft echt moker veel geluk gehad.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Kountain

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
  • Koninklijke Marechaussee
Uitspraken op persoonlijke titel