Wijkagenten in Haagse regio aan Poolse les om contact te verbeteren

Auteur Topic: Wijkagenten in Haagse regio aan Poolse les om contact te verbeteren  (gelezen 2904 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Het is toch verdomme niet te geloven dit. Haagse politieagenten op Poolse taalcursus omdat het volk geen Nederlands spreekt of wilt spreken/leren. Nederland is echt terminaal ziek wat mij betreft. Als je in Nederland wilt leven, wonen en werken moet je Nederlands leren is mijn mening en niet andersom.

https://www.ad.nl/den-haag/wijkagenten-in-haagse-regio-aan-poolse-les-om-contact-te-verbeteren~ada185ed/


In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #1 Gepost op: 13 december 2018, 19:23:12
Tja ik vind dat je gelijk hebt. De tijd dat deze agenten op les zitten zijn ze niet op straat.....


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2 Gepost op: 15 december 2018, 18:51:31
Nederland terminaal ziek? Gaat het? Als je het artikel leest en als bijvoorbeeld wijkagent dagelijks met deze doelgroep te maken hebt zul je begrijpen dat deze investering enorm veel oplevert qua vertrouwen in de politie, meldingbereidheid en contact. Ik heb als wijkagent te maken met een migrantenhotel met 400 Poolse ARBEIDERS die werk uitvoeren waar Nederlanders te beroerd voor zijn. De samenstelling van mensen wisselt, omdat ze soms maar enkele maanden in Nederland zijn. Tijdens hun, soms korte, verblijf in Nederland worden ook zij slachtoffer van misdrijven, maar er volgt geen aangifte omdat de politie op te grote afstand staat. Toch super als deze cursus de verbinding en vooral het politiewerk verbeterd?!

Als je je een beetje verdiept in hun arbeidstijden kun je je voorstellen dat de meesten geen tijd hebben om Nederlands te leren in combinatie met het feit dat zij alleen maar met andere Polen te werk worden gesteld en vaak ook boodschappen doen bij een Poolse supermarkt.

Draai het eens om... Hoe mooi is het als jij met duizenden andere Nederlanders in Polen komt om te werken en de lokale politieagent begrijpt een beetje Nederlands en snapt jou normen en waarden?


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #3 Gepost op: 15 januari 2019, 16:03:53
Enige lastige is dat Pools één van de moeilijkste talen ter wereld is. Ze hebben 8 verschillende naamvallen en zelfs achternamen worden verschillend vervoegd, zo zou een vrouwlijk Kaasje, bijvoorbeeld Kaasja kunnen heten.

Desalniettemin is een beetje investeren best goed. Ik spreek een paar kleine woordjes steenkolen Pools en eigenlijk altijd als ik dit gebruik is dit gigantisch drempelverlagend. Vergeet niet dat zij met het paradigma van de Poolse politie zitten en die werkt toch wat anders dan wij.
Hobby Bobby eenheid Den Haag