GRIP 2 (stankoverlast) Tanktransport den Ouden Edisonweg - Alblasserdam 09-02-2019

Auteur Topic: GRIP 2 (stankoverlast) Tanktransport den Ouden Edisonweg - Alblasserdam 09-02-2019  (gelezen 8853 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540
p2kflex
10:23:40 09-02-19-ALPHA-Graag tel contact MkNN
0400014BRW Groningen (HOvD / AGS)


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540
p2kflex
10:28:53 09-02-19-ALPHA-Graag tel contact MkNN
0500011BRW Drenthe (Algemeen Commandant Brandweer)
p2kflex
10:33:59 09-02-19-ALPHA-Graag tel contact MkNN
0400011BRW Groningen (RCvD)
p2kflex
10:43:06 09-02-19-ALPHA-OVDBZ graag tel. contact MON
0806430Noord- en Oost-Gelderland (OvD Bevolkingszorg) (Veluwe-West)
p2kflex
10:45:08 09-02-19-ALPHA-Goedemorgen, graag contact MKA
0920015MKA Gelderland-Midden (GAGS)


stafpilot

  • geďnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
PR & Communicatie Coördinator en hulpverlener bij het Rode Kruis afdeling Ede. https://www.facebook.com/pg/rodekruisede.nl Al mijn bijdragen op het fo


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,292
Weet iemand hier al om welke stof het gaat? Gezien de harde wind vind ik het niet zo gek dat de stank zich over zo'n grote afstand verspreidt..


Walker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 796
Mister Livingstone, I presume?






janvangent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 216
Wat mij betreft het meest opvallende citaat uit het artikel dat 71-Peter aanhaalt: "Vrijdagavond is al gemeld aan de eigenaar van de tank dat de temperatuurmeter defect was. Deze zei er maandag naar te zullen gaan kijken." Amper twaalf uur later gaat het mis. Daarmee is ook meteen duidelijk waar de rekening van deze flinke inzet naar toe mag.


warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Wat mij betreft het meest opvallende citaat uit het artikel dat 71-Peter aanhaalt: "Vrijdagavond is al gemeld aan de eigenaar van de tank dat de temperatuurmeter defect was. Deze zei er maandag naar te zullen gaan kijken." Amper twaalf uur later gaat het mis. Daarmee is ook meteen duidelijk waar de rekening van deze flinke inzet naar toe mag.
Waarom dat dan? 🤔 Overdreven reactie wat mij betreft. Een thermometer die een verkeerde waarde aangeeft is geen accuut gevaar, wel?
En wat zijn nu eigenlijk de gevolgen? Een stink lucht, en...?


janvangent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 216
Of die thermometer ook daadwerkelijk defect was weet ik niet. Blijkbaar was er voor de beheerder van de tank reden om de eigenaar in kennis te stellen, maar wellicht hadden ze beter zelf iets kunnen doen. Wel zeker is dat de temperatuur in die tank te hoog is opgelopen, met afblazen als gevolg. Zeker is ook dat er een flinke inzet heeft plaatsgevonden, met een aantal TS-en, een hoogwerker, een AGS, de ILT, noem maar op. Dat kost geld en als die eigenaar meteen was komen kijken op vrijdagavond zouden die kosten niet voor rekening van de gemeenschap komen. Dan is er nog de maatschappelijke onrust: in de wijde omtrek hebben mensen ernstige stankoverlast, ze lezen over een ontsnapping van een giftige stof en dat er een opvangcentrum wordt klaargemaakt. Een ernstig risico was er ook. Na een uurtje of wat koelen met water en neerslaan met een waterscherm komt iemand tot de ontdekking dat water opbrengen leidt tot de vorming van het zwaar giftige blauwzuurgas.
Dit zijn allemaal zaken die je als eigenaar van deze tank zou moeten weten. Daarom ben je ook aansprakelijk als je aanwijsbaar de fout in gaat. Die eerste melding over vreemde of foutieve meldingen van een thermometer moet aanleiding zijn om je storingsdienst ter plaatse te laten komen.