GRIP 1 Zeer grote brand (timmerbedrijf/spuiterij) Nijverheidsweg - Stolwijk 16-02-2019

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (timmerbedrijf/spuiterij) Nijverheidsweg - Stolwijk 16-02-2019  (gelezen 5267 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

janvangent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 216
Afgezien van de waterwinning: op het filmmateriaal van RFG112 is te zien dat terwijl het gesmolten isolatiemateriaal uit de kozijnen druipt, brandende rookgassen ontsnappen uit kieren en gaten, dikke zwarte rook en vlammen uit het dak slaan er blijkbaar nog een ploeg ingezet is aan de zijkant van het pand die in allerijl moeten worden weggehaald door een collega zonder ademlucht. Even later klapt het pand zowat uit elkaar. Na de Flevoweg, De Punt en nog zowat branden in vergelijkbare bedrijfspanden zouden we toch beter moeten weten?






janvangent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 216
Misschien zie ik het verkeerd, maar is het niet vreemd dat bij een zeer grote brand als deze de regionale brandweer tot tweemaal aan toe vrijwilligers in werktijd (BTA Woubrugge, 07:03 en 15:31) laat aanrukken om voertuigen bij te tanken? Werkgevers van vrijwilligers krijgen een schildje op de deur, ze worden alom geprezen, maar als mijn werknemer een halve dienst mist omdat hij dertig kilometer verderop een autospuit moet gaan bijtanken met jerrycans was ik er wel klaar mee.