Zeer grote brand (zwembad de Boetzelaer) Madeweg - Monster 28-02-2018

Auteur Topic: Zeer grote brand (zwembad de Boetzelaer) Madeweg - Monster 28-02-2018  (gelezen 5445 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Hoorde vanochtend op het NOS-journaal dat er zich een rookgas-explosie had voorgedaan, gelukkig iedereen er ongeschonden vanaf gekomen...


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Ik heb het incident gevolgd en ben erg benieuwd naar de evaluatie en het verhaal wat er precies gebeurt is. Van brand in een frisdrankautomaat waar de stekker eerder op de avond uit getrokken is tot het tot de grond toe afbranden van het pand.


71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
https://regio15.nl/nieuws/lijst-weergave/20-branden/29995-grote-brand-bij-zwembad-de-boetzelaer-in-monster
Ben met name wel nieuwschierig naar de verhalen rond die rookgas explosie, wie heeft dat verhaal in de lucht gebracht? Dat de brand zich snel heeft kunnen ontwikkelen is niet vreemd, een zwembad barst nogal van de kunststoffen.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Als er geen succesvolle binnenaanval kan worden gedaan wordt het bij zwembaden in de regel een regelrecht afbrandscenario.
Overigens uitgebreid en goed beeldmateriaal.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
@71-Peter: ik heb vanaf de eettafel bij mij thuis geen zicht op de TV, maar ik vermoed dat het de persvoorlichter van politie of brandweer was die daarmee kwam.


71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
@71-Peter: ik heb vanaf de eettafel bij mij thuis geen zicht op de TV, maar ik vermoed dat het de persvoorlichter van politie of brandweer was die daarmee kwam.
Als ik de video,s zo bekijk vraag ik me namelijk af of het niet gewoon een normale Flash-over zijn geweest. Met genoeg brandstof en hitteopbouw kunnen die net zo krachtig zijn. Rookgasexplosie is het explosief ontbranden van opgehoopte rookgassen die pijlsnel ontbranden, maar die vlammen zijn daarna ook weg. Een mooi treffend filmpje. Met dank aan Regio15 die dit zeer goed in beeld heeft kunnen brengen.


janvangent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 216
@71-Peter: ik heb vanaf de eettafel bij mij thuis geen zicht op de TV, maar ik vermoed dat het de persvoorlichter van politie of brandweer was die daarmee kwam.

Meneer was ongeuniformeerd in beeld met de ondertitel "persvoorlichter Veiligheidsregio Haaglanden".


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Als er geen succesvolle binnenaanval kan worden gedaan wordt het bij zwembaden in de regel een regelrecht afbrandscenario.
Overigens uitgebreid en goed beeldmateriaal.
Denk dat je "bij zwembaden" gewoon weg kunt laten, het wordt bij andere gebouwen ook steeds meer gedaan.