Sollicitanten Politiekundige start april 2019 (verkort)

Auteur Topic: Sollicitanten Politiekundige start april 2019 (verkort)  (gelezen 11353 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Yassine

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #10 Gepost op: 11 maart 2019, 09:35:22
Ik begin ook in week 17. Vond het al lang duren vanaf mijn sollicitatie begin juli 2018. Jij moet dan helemaal engelengeduld hebben.

Ik ben trouwens geplaatst voor de eenheid Noord-Holland. Ben benieuwd wanneer we kleding moeten gaan passen.

@Yassine, ik lees nu een boek psychologie en sociologie. Verder lees ik artikelen die ik op het internet tegenkom. Als je nog aanraders hebt houd ik mij aanbevolen.

Check ook even de mediatheek van de politieacademie

https://vubis.politieacademie.nl/iguana/www.main.cls?surl=home

Daar kan je ook interessante artikelen vinden over uiteenlopende onderwerpen


Tomaka

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #11 Gepost op: 12 maart 2019, 19:24:36
Ik heb vorige week een email gekregen dat ik door de selectie ben gekomen  ;D Maar de email van de academie laat nog even op zich wachten.
Ik ben van plan om richting Apeldoorn te gaan verhuizen voor de eerste 9 maanden (aansluitende) studie. Ik heb al wel wat verhalen gehoord over dat er misschien wel of niet accommodatie via de academie geregeld kan worden. Hebben jullie plannen om in Apeldoorn te gaan wonen of weten jullie toevallig iets?


Yassine

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #12 Gepost op: 12 maart 2019, 21:29:00
Ik heb vorige week een email gekregen dat ik door de selectie ben gekomen  ;D Maar de email van de academie laat nog even op zich wachten.
Ik ben van plan om richting Apeldoorn te gaan verhuizen voor de eerste 9 maanden (aansluitende) studie. Ik heb al wel wat verhalen gehoord over dat er misschien wel of niet accommodatie via de academie geregeld kan worden. Hebben jullie plannen om in Apeldoorn te gaan wonen of weten jullie toevallig iets?

Gefeliciteerd, Tomaka! Welke eenheid zit je?

Ik las iets over een vakantiepark in de buurt oid waar aspiranten vaak huren. Zelf ben ik van plan om op en neer te reizen.


StefanLF

  • Operationeel Expert GGP
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
    • Social media
Reactie #13 Gepost op: 12 maart 2019, 22:49:36
Citaat van: Tomaka link=msg=1501139 date=1552415076
Ik heb vorige week een email gekregen dat ik door de selectie ben gekomen  ;D Maar de email van de academie laat nog even op zich wachten.
Ik ben van plan om richting Apeldoorn te gaan verhuizen voor de eerste 9 maanden (aansluitende) studie. Ik heb al wel wat verhalen gehoord over dat er misschien wel of niet accommodatie via de academie geregeld kan worden. Hebben jullie plannen om in Apeldoorn te gaan wonen of weten jullie toevallig iets?

Gefeliciteerd en welkom! Je mag dus starten in april aan de verkorte opleiding? Wat betreft het verhuizen, dat lijkt mij persoonlijk niet handig. Wel wil ik doordeweeks op zoek gaan naar tijdelijk huisvesting. Naast de mogelijkheid om je dagelijkse reiskosten te laten vergoeden kun je, als student politie- of recherchekunde, er ook voor kiezen om huisvesting in de buurt te zoeken. 90% van de woonkosten met een bepaald maximum van € 385,01 per maand wordt vergoed. Als je met een aantal andere collega's huurt, is dat dus prima te doen. Daarnaast wordt bij deze regeling 1x per week de heenreis en 1x per week de terugreis vergoed. De reiskosten die je doordeweeks maakt tussen de tijdelijke huurlocatie en de academie zijn in dat geval voor jezelf.

Er is, wat Yassine inderdaad zegt, een vakantiepark in de buurt. Ik begreep van een aantal andere studenten dat zij daar ook huren (https://www.droomparken.nl/beekbergen).
Je hebt het over 9 maanden aansluitend op de academie, ik heb daar nog geen informatie over gehad. Ik ben benieuwd hoe je aan deze info komt? Ik weet dat de studie uit vier fasen bestaat en de opleiding 2 jaar en 4 maanden duurt. Een snelle rekensom brengt mij op (28 maanden / 4 fasen =) 7 maanden per fase met daarin zowel de periode op de academie als de praktijkperiode. Heb mij daar verder eigenlijk nog niet in verdiept, dus als jij over het studieprogramma van de verkorte opleiding meer info hebt, dan hoor ik het graag.


Tomaka

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #14 Gepost op: 13 maart 2019, 14:46:48
Gefeliciteerd, Tomaka! Welke eenheid zit je?

Ik las iets over een vakantiepark in de buurt oid waar aspiranten vaak huren. Zelf ben ik van plan om op en neer te reizen.

Eenheid Midden Nederland!

@StefanLF ja ik weet het niet 100% zeker hoor, dit heb ik van een recruiter gehoord. Ik heb geen jaarrooster oid.

Heb jij al enig zicht op die tijdelijk (doordeweekse) woning of wil je naar dat vakantiepark?




StefanLF

  • Operationeel Expert GGP
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
    • Social media
Reactie #15 Gepost op: 13 maart 2019, 14:53:27
Eenheid Midden Nederland!

@StefanLF ja ik weet het niet 100% zeker hoor, dit heb ik van een recruiter gehoord. Ik heb geen jaarrooster oid.

Heb jij al enig zicht op die tijdelijk (doordeweekse) woning of wil je naar dat vakantiepark?

Ah, duidelijk. Dan moeten we dus nog even het programma afwachten. Ik wil inderdaad voor dat vakantiepark gaan. Eerste dagen op de academie even checken hoe het programma er uit ziet en welke medestudenten/collega’s hier allemaal voor open staan.


sanderpol

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #16 Gepost op: 13 maart 2019, 17:25:01
Ik heb voor de mensen die graag willen het voorlopige rooster al van klas 1917 (Waar de mensen van de verkorte N5 inzitten).
De groep wordt onderverdeeld in A en B. Wie waar in zit is nog niet bekend, maar je globaal wel zien hoe het ongeveer in elkaar zit.

Stuur maar een PB'tje mocht je deze willen.


CTD

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #17 Gepost op: 21 maart 2019, 15:01:49
Ik ga ook in week 17 beginnen met de verkorte opleiding voor de eenheid Midden-Nederland. Heb gister gebeld voor een afspraak voor kleding.
Schijnt een uitgebreid pakket te zijn.

Yassine, ga jij ook 24 april naar die kennismaking in Utrecht? En heb jij wat tips alvast in te lezen.


Yassine

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #18 Gepost op: 22 maart 2019, 05:54:51
Ik ga ook in week 17 beginnen met de verkorte opleiding voor de eenheid Midden-Nederland. Heb gister gebeld voor een afspraak voor kleding.
Schijnt een uitgebreid pakket te zijn.

Yassine, ga jij ook 24 april naar die kennismaking in Utrecht? En heb jij wat tips alvast in te lezen.

Jazeker! Als het goed is kan je nu ook je e-campus gebruiken en heb je toegang tot de vele artikelen die daarop beschikbaar zijn. Ik heb door een collega, die ook actief is in deze thread, inzicht in het rooster gekregen. Daar zie ik de eerste week alleen maar introductie dagen en de weken erna vakken als staatsrecht, verkeersrecht,  psychologie en genoeg andere vakken waarvan ik de afkorting niet ken. Misschien kan je daar wat mee.


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #19 Gepost op: 31 maart 2019, 19:36:17
Overnachten in Apeldoorn voor de deur van de opleiding is prima te doen. Degene die dit bij ons deden zaten op diverse vakantieparken in de buurt. De een aanzienlijk beter dan de ander. Op de Hietveldweg staat een villa. Hier kun je losse kamers huren. Wordt vrijwel uitsluitend gebruikt door studenten aan de politieacademie.
Als je op de PA in de kelder naar de kleedkamers loopt (voor degene die er binnenkort weer is) hangt er aan het prikbord een hele rits aan advertenties voor overnachtingsmogelijkheden in de buurt. Dat is met een clubje mensen echt best gezellig.

Voor degene die op en neer willen gaan rijden, houd er wel rekening mee dat je soms om 08.00 uur begint met de les en in sommige gevallen dan ook pas rond 21.00 uur klaar bent. Rijden is dan niet echt relaxed als je niet dicht in de buurt woont. Als het even kan en je hebt thuis niemand zitten die aan het wachten is... lekker overnachten.

Overigens kun je met diverse handigheden zoals hotelbonnen ook incidenteel overnachten terwijl je normaliter naar huis zou rijden. Die kosten zijn dan wel voor jezelf maar een heel stuk relaxter dan met erg weinig rusttijd op en neer rijden.