Buitenlandvervoer 15-601

Auteur Topic: Buitenlandvervoer 15-601  (gelezen 8430 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

wolfjuh

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Gepost op: 15 maart 2019, 00:11:52
Beste forum-ers,

Ik heb mij even geregistreerd om wat van mij af te schrijven. Vanavond reed ik op de A12 richting Den Haag en mij viel een ambulance voertuig (15-601) op die niet geweldig goed binnen de lijntjes bleef. Bij inhalen zag ik een zeer vermoeide chaufeur, geen bijrijder en geen licht in het achter gedeelte. Kapotte voorlamp, geen gebruik richtingaanwijzer, en te hard rijden. Ik vond het maar vreemd. Van een beroepschauffeur zou je wat anders verwachten.

Na het nog even aangekeken te hebben heb ik maar de politie gebeld om er melding van te maken. De chauffeur maakte inmiddels de afslag N11 en ik ben er maar op een redelijke afstand achter aan blijven rijden, zoveel mogelijk info geven. Het leek bijna fout te gaan toen 'sportief' een bocht in de weg bijna tegen de vangrails eindigde. Maar boven wonder hebben we het gered tot het einde van de N11. Daar reed hij een industrie-terrein op. Waarschijnlijk had hij door dat ik achter hem aan reed want na wat omrijwerk aan zijn kant kwam hij hard op mij af rijden. Na mij snel uit de voeten te hebben gemaakt (80+ door het industrie-terrein, gelukkig heel laat op de avond) nam een aangekomen surveiance met blauw het van mij over en sloot ik het gesprek met de meldkamer af.

Nog geen 10 mins later kreeg ik een telefoontje van de agenten die in hun wagen het industrie-terrein opreden terwijl ik mij uit de voeten maakte. Ze hadden hem nog niet gevonden maar waren wel op de hoogte van de persoon. Ze hadden al verhalen gehoord van andere korpsen. Ik kon verder niks meer voor ze betekenen maar heb aangegeven mij beschikbaar te houden voor een verklaring mocht dat later nog nodig zijn.

Nog helemaal opgefokt ben ik na thuiskomst het internet opgedoken en heb ik eens gegoogled op het voertuig nummer en wat er achter zat. Nou, dat had ik niet verwacht. Het lijkt er wel op dat het voertuig geregistreerd staat voor buitenland ritten, en ik kan een naam vinden, een 'pretpark', een onderwijs instituut en een verhuur/evenementen bedrijf. Ook wat oudere rapportages van inspectiediensten.

Ik vraag mij nou toch echt af of zo'n auto, met zo'n chauffeur wel mag rijden op de weg. Ook erg frappant dat de politie zeer geintresseerd was om met de bestuurder te spreken.

Het gewoon even uittikken wat ik had meegemaakt, inclusief het moment dat hij mij achterna begon te zitten, lucht al behoorlijk op. Mogelijk een grappige anekdote voor op dit forum, maar ik ben er even klaar mee. Weltrusten en goede nacht.




mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2019, 19:39:00
https://twitter.com/Pleistersmurf/status/1035520822704828416

Het is volgens het roepnummer een internationale ambulance (3e cijfer  6) maar word ook ingezet als evenementen ambulance, ik vind daardoor de striping erg vreemd.

Ik herken nu het roepnummer, dit bedrijf is al eens in het nieuws geweest en heeft al eens verscherpt toezicht gehad van De Inspectie voor de Gezondheidszorg.

De eigenaar had eerder een andere bedrijf, mogelijk 2, die failliet zijn gegaan.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2019, 19:46:59

https://www.facebook.com/heroland.nl/photos/a.360173044169835/752313111622491/?type=3&theater

Een ambu van dik 20 jaar oud (Datum eerste toelating 12-04-1999), de APK is nog geldig tot eind dit jaar dus daar kan het niet aan liggen 998765  ;)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2019, 22:14:25
Heroland.nl en de facebookpagina hiervan, lees, kijk en oordeel zelf. Woorden schieten mij tekort in elk geval...
greetz,  Enrique


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #4 Gepost op: 19 maart 2019, 04:32:02
Nu ik de foto's zie ben ik ooit in de file ingehaald door deze auto met blauw blauw. Viel mij op dat er niemand in uniform in zat, de auto erg verouderd was enz enz.

 Meldkamer politie gebeld (ambu en regionummer was toen helaas niet te lezen) en die gaven aan dat als een ambu met blauw reed het wel nodig zou zijn... nu valt dus het kwartje...




mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #6 Gepost op: 20 maart 2020, 20:53:13
https://www.ad.nl/den-haag/marcel-protesteert-met-z-n-ambulance-bij-het-binnenhof-ze-laten-een-hulpverlener-failliet-gaan~a11f1ac9/

En bij teveel negatieve publiciteit verander je gewoon de naam van je bedrijf (alweer) en ga je gewoon door met een ander voertuig.  e050

Citaat
Marcel Brinckman vreest het ergste voor de toekomst van zijn onderneming. ,,Als er niets gebeurt ben ik over een maand of twee hartstikke failliet.‘’
En dat zou dan het 3e faillissement zijn  :o ??? ::)


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #7 Gepost op: 20 maart 2020, 21:45:30
Wat een figuur


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #8 Gepost op: 21 maart 2020, 16:53:19
Als iemand hem nou even 12 miljoen euro geeft voor zijn zeer doordachte idee (Heroland, zie Facebook), dan moet het wel goed komen.  98uiye
greetz,  Enrique