Nieuw uniform BOA Domein 2 en 4?

Auteur Topic: Nieuw uniform BOA Domein 2 en 4?  (gelezen 11068 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

D.Monnickendam

  • Operationeel Coördinator Handhaving : Taakaccent Jeugd & Wijkzorg
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
  • ''Leefbaarheid & Veiligheid''
Gepost op: 25 maart 2019, 18:45:19
Beste Collega's,

Ik heb het maar even de titel 'Nieuw uniform BOA Domein 2 en 4?' gegeven met mijn vraag gericht op collega's werkzaam in Domein 2 en 4, aanleiding van de titel en mijn vraag vloeit voort uit het programma de handhavers. Hierin zijn collega's in domein 1,2 en 4 te zien, bij de collega's in domein 2 en 4 valt een wirwar aan uniformen op.

Met de inachtneming dat in domein 4 voornamelijk private/particuliere bedrijven de werkgever zijn vraag ik mij af of er een modernisering in hun uniform komt, ik refereer hier voornamelijk naar de collega's die te zien zijn van het RET en GVB en de niet vertegenwoordigde collega's van bijvoorbeeld: Connexxion, Arriva, HTM etc.

Deze collega's zie ik lopen in een (in mijn optiek) verouderd uniform met een pantalon, blouse, stropdas. Ik vindt het persoonlijk geen uitstraling hebben echt niet meer van deze tijd.

Dit geldt eveneens voor groene collega's die werkzaam zijn in het buitengebied. De ene loopt er sportief/modern bij met een worker, polo en steekvest etc, en de collega van de een andere instantie/organisatie loopt met een pantalon, overhemd, ontbrekend steekvest en stropdas in het bos.

Is er zicht op een soort landelijke richtlijn of modernisering van het huidige uniform voor deze domeinen? Aangezien dit voornamelijk particuliere/private organisaties zijn (Weggelaten de Boa's van SBB en Rijkswaterstaat e.d.), kan ik begrijpen dat ze hier wellicht geen behoefte aan hebben.

Ik ben benieuwd of er al collega's zijn waarvan hun Domein 2 en 4 werkgever gaat moderniseren in het uniform!


-Gediplomeerd beveiliger, Gediplomeerd HTV-P'er.  -Mede-Oprichter platform Handhaving Nederland. (Alles op eigen titel)


gsdegoede

  • Aspirant politie, 1905 lichting, eenheid Limburg.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2019, 20:50:38
Beste Collega's,

Ik heb het maar even de titel 'Nieuw uniform BOA Domein 2 en 4?' gegeven met mijn vraag gericht op collega's werkzaam in Domein 2 en 4, aanleiding van de titel en mijn vraag vloeit voort uit het programma de handhavers. Hierin zijn collega's in domein 1,2 en 4 te zien, bij de collega's in domein 2 en 4 valt een wirwar aan uniformen op.

Met de inachtneming dat in domein 4 voornamelijk private/particuliere bedrijven de werkgever zijn vraag ik mij af of er een modernisering in hun uniform komt, ik refereer hier voornamelijk naar de collega's die te zien zijn van het RET en GVB en de niet vertegenwoordigde collega's van bijvoorbeeld: Connexxion, Arriva, HTM etc.

Deze collega's zie ik lopen in een (in mijn optiek) verouderd uniform met een pantalon, blouse, stropdas. Ik vindt het persoonlijk geen uitstraling hebben echt niet meer van deze tijd.

Dit geldt eveneens voor groene collega's die werkzaam zijn in het buitengebied. De ene loopt er sportief/modern bij met een worker, polo en steekvest etc, en de collega van de een andere instantie/organisatie loopt met een pantalon, overhemd, ontbrekend steekvest en stropdas in het bos.

Is er zicht op een soort landelijke richtlijn of modernisering van het huidige uniform voor deze domeinen? Aangezien dit voornamelijk particuliere/private organisaties zijn (Weggelaten de Boa's van SBB en Rijkswaterstaat e.d.), kan ik begrijpen dat ze hier wellicht geen behoefte aan hebben.

Ik ben benieuwd of er al collega's zijn waarvan hun Domein 2 en 4 werkgever gaat moderniseren in het uniform!

Hey Daan,

Voor de Groene BOA's is een mooi uniform gemaakt, gelijkend op het uniform van domein 1. Ik vind dat een mooie oplossing en dan voor domein 4 een variatie, bijvoorbeeld met geel ipv blauw en groen.

https://www.moc-bedrijfskleding.nl/groene-boa-broek


D.Monnickendam

  • Operationeel Coördinator Handhaving : Taakaccent Jeugd & Wijkzorg
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
  • ''Leefbaarheid & Veiligheid''
Reactie #2 Gepost op: 29 maart 2019, 13:50:06
Hey Daan,

Voor de Groene BOA's is een mooi uniform gemaakt, gelijkend op het uniform van domein 1. Ik vind dat een mooie oplossing en dan voor domein 4 een variatie, bijvoorbeeld met geel ipv blauw en groen.

https://www.moc-bedrijfskleding.nl/groene-boa-broek
Dag GS!

Dat zou inderdaad meer eenduidigheid geven, ik weet dat keolis en connexxion sinds kort met een gele variant lopen. Ik begreep echter wel van meerdere D2 collega's dat ze geen behoefte hebben aan een groene variant van het D1 uniform, voornamelijk de reflecterende banden vonden ze niks.
-Gediplomeerd beveiliger, Gediplomeerd HTV-P'er.  -Mede-Oprichter platform Handhaving Nederland. (Alles op eigen titel)


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #3 Gepost op: 29 maart 2019, 14:16:51
Beste Collega's,

Met de inachtneming dat in domein 4 voornamelijk private/particuliere bedrijven de werkgever zijn vraag ik mij af of er een modernisering in hun uniform komt, ik refereer hier voornamelijk naar de collega's die te zien zijn van het RET en GVB en de niet vertegenwoordigde collega's van bijvoorbeeld: Connexxion, Arriva, HTM etc.

Deze collega's zie ik lopen in een (in mijn optiek) verouderd uniform met een pantalon, blouse, stropdas. Ik vindt het persoonlijk geen uitstraling hebben echt niet meer van deze tijd.  

Ik ben benieuwd of er al collega's zijn waarvan hun Domein 2 en 4 werkgever gaat moderniseren in het uniform!

Ik weet dan men bij Arriva (voormalige werkgever) aan het kijken is naar een nieuw uniform, maar hier zal inderdaad geen rekening gehouden worden met het uniform van domein 1. De optiek hierin is dat de steward meer een gastheer is dan een controleur. De nieuwe jas is inmiddels geïntroduceerd en lijkt een heel klein beetje op D1 uniform met 2 kleuren blauw in plaats van compleet groen. Hoe het verder gaat is mij niet bekend.
Daarnaast lopen op mijn oude stageadres, (ook Arriva, andere concessie) inhuur medewerkers, die wel D1 uniform dragen. Deze inhuur medewerkers worden ook ingehuurd door het OV Bureau en ingezet op de bus.

Ik deel je mening dat het een beetje uit de tijd is, maar daarnaast vooral heel onpraktisch. Ik droeg 2 telefoons bij me, een Nautiz kaartscanner, een printer en een pda voor GBA bevraging. Ik miste gewoon een worker met zakken waar ik alles kwijt kan.


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #4 Gepost op: 5 mei 2019, 23:01:59
Groene Boa broek (worker) hebben de meeste groene Boa's al.
De Polo met reflecterende blokjesband is niet handig.
Ga maar eens posten op stropers in reflecterende kleding.
Waarschijnlijk weinig resultaat.   998765
Bovendien zitten er op een Polo geen borstzakken, die in de praktijk erg handig zijn.
De uitstraling van de blokjesband is ook niet positief, straks worden de groene Boa's ook "Melkert of Afgekeurde Politieagent" genoemd.
Ik werk zelf zowel in Domein 1 als in Domein 2.
In Domein 1 wordt ik vaak op een negatieve manier aangesproken.  >:(
In Domein 2 in groene worker en groen overhemd meestal met mijnheer.  0098


D.Monnickendam

  • Operationeel Coördinator Handhaving : Taakaccent Jeugd & Wijkzorg
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
  • ''Leefbaarheid & Veiligheid''
Reactie #5 Gepost op: 21 mei 2019, 19:29:23
Beste Oscar,

Dat is natuurlijk redelijk subjectief. Verder snap ik dat reflectie niet heel handig is op het uniform tijdens posten  e050, mijn groene collega bevestigde dit ook. Verder lijkt uniformiteit in zowel D2 als D4 mij geen gemis, je zult natuurlijk nooit aan alle eisen van de groene collega's kunnen voldoen.

Ik heb zelf al wel wat groene collega's in D1 verbasteringen gespot  ;D , en ik vond het er netjes uitzien.
-Gediplomeerd beveiliger, Gediplomeerd HTV-P'er.  -Mede-Oprichter platform Handhaving Nederland. (Alles op eigen titel)