Surveillant Start 20 Mei

Auteur Topic: Surveillant Start 20 Mei  (gelezen 15389 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jandev92

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Gepost op: 10 april 2019, 17:08:07
Hallo allemaal ..

20 Mei start ik met de opleiding Surveillant aan de academie in Amsterdam.

Natuurlijk heb ik er erg veel zin in en heb ik me goed ingelezen in de werkzaamheden enig puntje waar ik mij zorgen om maak is dat ik hoop dat ik  niet permanent in de arrestantenzorg kom te werken, op veel fora's en websites lees je deze verhalen. De vacature laat zien dat je wisselt maar de praktijk leert anders lees je veel.

Zijn er misschien surveillanten uit Amsterdam  die kunnen vertellen wat je precies naast de arrestantenzorg doet? Ben je veel op straat? Wat doe je precies allemaal?

Zijn er meer  mensen die 20 Mei starten in Amsterdam?

Gr, Jan




kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1 Gepost op: 10 april 2019, 17:34:39
Volgens mij is er met wat zoeken wel wat meer te vinden op dit forum. Als ik het goed heb ben je als beroeps surveillant 50% van het jaar ingedeeld bij de arrestantenzorg en 50% van de tijd gebonden aan het werken buiten (BT of HT)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Jandev92

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #2 Gepost op: 10 april 2019, 20:02:54
Volgens mij is er met wat zoeken wel wat meer te vinden op dit forum. Als ik het goed heb ben je als beroeps surveillant 50% van het jaar ingedeeld bij de arrestantenzorg en 50% van de tijd gebonden aan het werken buiten (BT of HT)
Zoals ik aangaf is dat beloofd maar is de werkelijkheid anders. Vandaar dat ik naar ervaringen vraag.


Smitty

  • Hoofdagent Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
Reactie #3 Gepost op: 10 april 2019, 22:55:01
Ook ik start in mei, niet voor surveillant maar voor agent.

Momenteel wel werkzaam bij de politie, exacte percentages weet ik niet, maar de kans dat je op een cellencomplex eindigt is natuurlijk groot. Voornamelijk draag je zorg voor/over arrestanten, daarbij hoort ook transport en dergelijke maar ook werkzaamheden "binnen".

Echter is het natuurlijk nu nog even afwachten wat er gaat gebeuren omtrent de arrestanten van Amsterdam naar Schiphol verplaatsen. Maargoed dat is ook iets wat de tijd zal gaan uitwijzen natuurlijk.
Alle berichten zijn op persoonlijke titel.


Jandev92

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #4 Gepost op: 11 april 2019, 08:32:38
Ook ik start in mei, niet voor surveillant maar voor agent.

Momenteel wel werkzaam bij de politie, exacte percentages weet ik niet, maar de kans dat je op een cellencomplex eindigt is natuurlijk groot. Voornamelijk draag je zorg voor/over arrestanten, daarbij hoort ook transport en dergelijke maar ook werkzaamheden "binnen".

Echter is het natuurlijk nu nog even afwachten wat er gaat gebeuren omtrent de arrestanten van Amsterdam naar Schiphol verplaatsen. Maargoed dat is ook iets wat de tijd zal gaan uitwijzen natuurlijk.
Bedankt voor je antwoord. Dat de arrestanten naar Schiphol gaan heb ik idd ook gelezen. Ik zie mijzelf gewoon niet permanent in de arrestantenzorg werken. De vacature is duidelijk  dat het wisselt, maar de verhalen zijn helaas anders.


Smitty

  • Hoofdagent Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
Reactie #5 Gepost op: 11 april 2019, 10:44:44
Bedankt voor je antwoord. Dat de arrestanten naar Schiphol gaan heb ik idd ook gelezen. Ik zie mijzelf gewoon niet permanent in de arrestantenzorg werken. De vacature is duidelijk  dat het wisselt, maar de verhalen zijn helaas anders.

In principe wordt er elke 6 maanden (naar wat ik begrijp) gewisseld van plek. Ook Team Openbaar Vervoer en bij het FIT (Flexibel inzetbaar team) worden surveillanten ingezet. Echter is het bij deze baas wel zo, bij goed functioneren is er een heleboel mogelijk. Laat voornamelijk zien wat je in huis hebt en waar je interesses liggen. Als je dit veel doet gaat dit opvallen en is er natuurlijk meer mogelijk mbt doorgroeien. Nu is het wel zo dat in Amsterdam doorgroeien (wat ik hoor uit de praktijk) soms lastig is. Echter ben ik van mening dat je een hele hoop zelf in de hand hebt.

Ik ken ook hele positieve ervaringen van surveillanten die inmiddels doorgegroeid zijn. Zij geven aan dat ze het juist als prettig hebben ervaren, juist omdat ze dat stukje noodhulp niet hebben gehad en daardoor zich "vrijer" door de stad konden bewegen.

Maargoed, aangezien je nu door de selectie heen bent.. wat toch veel tijd en energie heeft gekost, zou het zonde zijn om er negatief in te gaan, terwijl nog niet precies bekend is wat er nou van je verwacht gaat worden. Ik zou de uitdaging aan gaan en je van je beste kant laten zien op het moment dat je wordt uitgeplaatst ergens! Met goede beoordelingen en goed gedrag kan je komen waar je uiteindelijk wilt zijn!
Alle berichten zijn op persoonlijke titel.


Street92

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #6 Gepost op: 11 april 2019, 12:56:34
Hallo,

Het verschilt echt waar je voor gesolliciteerd hebt en wat ze vragen(vacature).

Ik start 20 mei ook de surveillanten opleiding voor de eenheid Den Haag, afdeling bewaken en beveiligen.  098uo

Totale andere werkzaamheden als de arrestantenzorg, maar in de opleiding zit er wel een heel blok er over in. Ik wacht nog af welke academie ik zal gaan maar in de vacature stond Rotterdam.

En het is afwachten wat voor werkzaamheden je exact doet want ook bijvoorbeeld met het dragen van een dienstwapen, een surveillant draagt het niet standaart en het zit niet in de opleiding van een surveillant maar als een leidinggevende dat nodig acht met betrekking tot je werkzaamheden en risico's kunnen ze je wel opgeven zodat je wel het blok dienstwapen af moet leggen als een extra cursus.

Heb je, je kledingpakket al, en je inloggegevens?






Jandev92

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #7 Gepost op: 11 april 2019, 13:24:42
Hallo,

Het verschilt echt waar je voor gesolliciteerd hebt en wat ze vragen(vacature).

Ik start 20 mei ook de surveillanten opleiding voor de eenheid Den Haag, afdeling bewaken en beveiligen.  098uo

Totale andere werkzaamheden als de arrestantenzorg, maar in de opleiding zit er wel een heel blok er over in. Ik wacht nog af welke academie ik zal gaan maar in de vacature stond Rotterdam.

En het is afwachten wat voor werkzaamheden je exact doet want ook bijvoorbeeld met het dragen van een dienstwapen, een surveillant draagt het niet standaart en het zit niet in de opleiding van een surveillant maar als een leidinggevende dat nodig acht met betrekking tot je werkzaamheden en risico's kunnen ze je wel opgeven zodat je wel het blok dienstwapen af moet leggen als een extra cursus.

Heb je, je kledingpakket al, en je inloggegevens?
Ik heb nog helemaal niks ontvangen. Ik weet alleen dat ik in Amsterdam  de academie volg en daarna werkzaam zal zijn bij een flexibele eenheid, alleen de verhalen die je hoort is dat je permanent in de arrestantenzorg komt, ik zal dus  mijn best doen om dit te voorkomen.   ;D


Jandev92

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #8 Gepost op: 11 april 2019, 15:02:24
Mag je trouwens in je politie uniform met het OV naar de academie? Of moet je elke je uniform in je tas doen en dan omkleden op de academie?


guest16442

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 11 april 2019, 15:05:52
Mag je trouwens in je politie uniform met het OV naar de academie? Of moet je elke je uniform in je tas doen en dan omkleden op de academie?
Wij mochten dat tijdens onze tijd op de PA niet, maar het is sowieso sterk af te raden! Je moet het ook simpelweg niet willen.