Veiligheidsonderzoek Politie.

Auteur Topic: Veiligheidsonderzoek Politie.  (gelezen 9199 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joop2020

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #10 Gepost op: 17 september 2020, 17:45:43
Ik had in een ander topic en bij selectie ook al het e.e.a nagevraagd. Het volgende is mij nog steeds niet helemaal duidelijk.

-Is het screening gesprek  (ivm corona) nu via telefoon, videogesprek of persoonlijk op de academie
-De termijn van 6 weken gaat die beginnen nadat je de documenten hebt opgestuurd of nadat de screening het onderzoek heeft opgestart. ( En krijg je dan van dat opstarten bericht )


Jeremy kuip

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #11 Gepost op: 3 oktober 2020, 09:20:14
Hi Joop2020,

Het is namelijk zo dat tussen het moment van opsturen, de medewerkers van het team screening, maximaal 2 weken de tijd hebben om de documenten te bekijken/controleren en daarna opsturen naar de afdeling VIK, voor het screeningsproces.

Ik had 2 dagen na het versturen van de documenten al een bericht ontvangen in mijn mail.  “ ... dat deze in goede orde is ontvangen”. Vanaf dit moment sturen ze het dus op naar de afdeling VIK en begint het screeningsproces van maximaal 6 weken.

Van het daadwerkelijk opstarten van de screening, door de afdeling VIK krijg je geen bericht. Mocht er iets onduidelijk zijn, zou je het in eerste instantie horen van het team screening, waar je de documenten naar toe hebt gestuurd.

Je kunt dus aannemen als je een ontvangstbevestiging hebt ontvangen van het opsturen van de documenten dat de screening gestart is.

Het screeningsgesprek is normaal altijd thuis. Dit zal door de coronamaatregelen van de persconferentie, van 28-09-2020, telefonisch zijn.

Mochten er zaken zijn waarvan er bij de afdeling VIK, grote onduidelijkheden zijn opgetreden, zullen ze in overleg met jou, of thuis langskomen of anders op de politieacademie afspreken.