Zeer grote brand Notre Dame - Parijs 15-04-2019

Auteur Topic: Zeer grote brand Notre Dame - Parijs 15-04-2019  (gelezen 13219 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #20 Gepost op: 8 juni 2019, 10:17:27
Als ik google op het rijksmuseum, maak ik op dat zij BHV hebben. En dus geen bedrijfsbrandweer. Dus het eventueel veiligstellen zal eventueel na de ontruiming door BHVers gebeuren, of dan pas door de brandweer. En dan geld toch ook dat de eigen veiligheid voor gaat, maar dat zal in Parijs niet anders zijn geweest.

Vwb het rijksmuseum zijn heel speciale voorzorgsmaatregelen genomen o.a. de nachtwacht kan naar buiten worden gebracht middels het laten zakken via een sleuf waardoor de nachtwacht in de onderdoorgang kan worden opgevangen. Verder is het interieur van het rijksmuseum in de loop der jaren min of meer "atoombombestendig" uitgevoerd middels zware betonnen doosachtige constructies. De BHV zal voornamelijk zijn bedoeld voor het snel naar buiten loodsen van de meestal talrijke bezoekers. De hoofdpost brandweer Dirk staat vrijwel om de hoek en de overige brandweerposten in de buurt kunnen zeer snel ter plaatse zijn. Hoe de brandweer tegenwoordig wordt ingezet is mij niet bekend, in het verleden waren er de nodige regelmatige oefeningen, net zoals bij de bekende molens in Amsterdam. o.a. het nat houden middels de stijgleidingen.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!