Werken als agent mbo 2 diploma.

Auteur Topic: Werken als agent mbo 2 diploma.  (gelezen 4729 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Florian

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Gepost op: 2 mei 2019, 23:18:33
De titel zegt het eigenlijk al.

Ik heb ooit een mbo 2 diploma gehaald verder altijd hele goede banen gehad in de sales daarom ook nooit verder gestudeerd. Nou heb ik meerdere iq testen moeten maken voor de functies die ik heb uitgevoerd(accountmanager, keyaccountmanager, recruiter etc) . Uit deze testen is altijd gekomen dat ik over een hbo werk en denk niveau beschik. Kan ik voor de functie agent ook een capaciteitentest maken gezien ik geen mbo3 heb behaald maar wel hbo werk en denk niveau bezit?

Of kan ik het beste een willekeurige thuisstudie van een jaar nemen op mb3 en daarna solliciteren?

Ben erg benieuwd en al zou ik een studie moeten doen dan ga ik gewoon weer een jaartje de studieboeken in. Alles voor de politie! Maargoed mocht dit het geval zijn hebben jullie dan enig idee welke opleiding iets wat aansluit op politie werk? Zat zelf te denken aan coördinator beveiliging ivm wet en regel geving. Tactisch opereren, verdachte situaties signeren etc. Wat denken jullie?

Hoor het graag alvast bedankt!




Nephh

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #1 Gepost op: 3 mei 2019, 08:44:51
Hi,
Formeel gezien zal je een afwijzing krijgen. Aangezien het een harde eis is.
Maar ik zou als ik jou was persoonlijk contact maken met een recruiter. Zijn/haar naam staat altijd onderaan de vacature.

Wellicht is er een optie om een test te maken. Het gaat ze echter niet alleen om werk en Denkniveau. Maar ook om dat je dmv het halen van een diploma, hebt aangetoond langere periode in een klas te kunnen zitten, huiswerk te maken Etc.

Succes!


Smitty

  • Hoofdagent Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
Reactie #2 Gepost op: 3 mei 2019, 10:40:07
Hi Florian,

Bij deze even een kopie van Kom Bij De Politie:
Je hebt bij voorkeur een diploma mbo 3, maar minimaal vmbo tl/gl of een overgangsbewijs naar 4 havo/vwo. Doe je dit jaar eindexamen, dan kun je ook inschrijven.

Met andere woorden.. grote kans dat je een afwijzing gaat krijgen. Zou zonde zijn, want pas een paar maanden later kan je weer opnieuw solliciteren.


Wat betreft een opleiding doen, ik raad altijd iedereen aan om een opleiding te volgen die totaal niet politiegericht is. Stel dat het uiteindelijk als nog niet lukt, kan je altijd nog verder in de richting waarin je je opleiding hebt gevolgd. Daarnaast werk ik nu met veel collega's van ontzettend veel verschillende achtergronden. En uiteindelijk heeft iedere achtergrond wel iets wat bijdraagt aan het politiewerk. Succes iig!
Alle berichten zijn op persoonlijke titel.


Florian

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #3 Gepost op: 3 mei 2019, 11:15:14
Heren hartelijk bedankt voor jullie terugkoppeling. Ik ga zowienzo even contact opnemen met de recruiter zoals hierboven werd aangegeven nooit geschoten is natuurlijk altijd mis. Daarnaast denk ik inderdaad dat ik het antwoord eigenlijk al weet dus ik ga me ook maar per direct inschrijven voor een opleiding. Hopen dat er volgend jaar weer vacatures zijn dan!

Nogmaals bedankt voor het advies!

Topic mag wat mij betreft een slotje op.


guest16442

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 3 mei 2019, 12:48:49
Je zou desnoods ook op een MBO N2 functie kunnen solliciteren en proberen intern door te stromen naar N3.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #5 Gepost op: 3 mei 2019, 14:22:15
zowienzo sowieso
Wek dan ook meteen even aan je taalvaardigheid  0098
Hobby Bobby eenheid Den Haag


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #6 Gepost op: 3 mei 2019, 14:34:31
Je zou desnoods ook op een MBO N2 functie kunnen solliciteren en proberen intern door te stromen naar N3.

Dat traject raad ik altijd sterk af. Het kost namelijk heel veel tijd en het is voor de organisatie ook veel interessanter om een nieuwe medewerker op N3 te plaatsen dan een N2 medewerker te laten doorstromen. Die medewerker kost dan twee keer een opleiding en laat na vertrek weer een ander plekje achter waarvoor ook een vervanger opgeleid moet worden. Er zitten in de organisatie een hoop gedemotiveerde medewerkers die graag willen doorstromen maar er is gewoon te weinig plek voor hen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #7 Gepost op: 3 mei 2019, 18:43:05
Uit deze testen is altijd gekomen dat ik over een hbo werk en denk niveau beschik. Kan ik voor de functie agent ook een capaciteitentest maken gezien ik geen mbo3 heb behaald maar wel hbo werk en denk niveau bezit?

Of kan ik het beste een willekeurige thuisstudie van een jaar nemen op mb3 en daarna solliciteren?
Ik zou zeker geen willekeurige opleiding kiezen en die dan 'ff denkt te gaan halen'. Jezelf motiveren voor iets wat je niet leuk vindt is erg moeilijk.

Als je hbo werk en denk niveau hebt, wat je zelf aangeeft, zou ik het sterk aanbevelenswaardig vinden om dan een hbo associate degree te gaan halen in twee jaar (of in ieder geval een propedeuse).  Dan heb je zelfs een startkwalificatie voor de universiteit dus dan kun je werkelijk alle kanten op. Onder je niveau gaan leren is ook niet echt uitdagend.

Verder helemaal eens met DiNozzo hierboven. Dat is ook mijn ervaring en menigeen haakt daarom uiteindelijk af.


Hg1987

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
Reactie #8 Gepost op: 3 mei 2019, 21:39:18
Coördinator beveiliging N3 kan je alleen starten als je je beveiliger 2 diploma hebt behaald...

Succes met je keuze!


ThickBlueLine

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
Reactie #9 Gepost op: 8 mei 2019, 10:09:23
Wek dan ook meteen even aan je taalvaardigheid  0098

Oei... Ik denk dat hij er direct aan zal gaan wek werken.  0098