Sollicitanten agent Augustus 2022

Auteur Topic: Sollicitanten agent Augustus 2022  (gelezen 63677 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

S almelo92

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #150 Gepost op: 22 juli 2022, 03:47:17
Je krijgt alles voor je koppel, standaard wordt een heupholster geleverd. Je hebt voor een beenholster voor je vuurwapen een verklaring nodig om hem aan te kunnen vragen. Je krijgt die bij een medische reden. Volgens mij krijgen de nieuwe lichtingen wel direct een holster voor je taser

Je krijgt je holster voor je stroomstootwapen pas uitgereikt op de academie als je de eerst les hierin krijgt. (+- na 6 maanden in de opleiding). Normaal gesproken krijg je alleen een heupholster, maar ze hebben het er steeds over dat nieuwe lichtingen het allebei krijgen zodat zelf gekozen kan worden wat een ieder qua holster wil hebben. Zelf draag ik ook een beenholster en dit is gemakkelijk aan te vragen via intranet.


mickii

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #151 Gepost op: 24 juli 2022, 09:16:52
Je krijgt je holster voor je stroomstootwapen pas uitgereikt op de academie als je de eerst les hierin krijgt. (+- na 6 maanden in de opleiding). Normaal gesproken krijg je alleen een heupholster, maar ze hebben het er steeds over dat nieuwe lichtingen het allebei krijgen zodat zelf gekozen kan worden wat een ieder qua holster wil hebben. Zelf draag ik ook een beenholster en dit is gemakkelijk aan te vragen via intranet.

Had zelf geen keuze in been- of heupholster. Kreeg gewoon de holster voor mijn heup. Wel ook het holste voor het SSW gekregen, bij het kleding passen al.


Henkiehia

  • Aspirant
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #152 Gepost op: 28 september 2022, 16:21:39
Ik heb gisteren uniform gepas etc. Bij staan de winterbroeken en mijn veiligheidsvest nog in nalevering. Verder alles mee. Wat holsers betreft heb ik voor het vuurwapen een heupholster en voor het stroomstootwapen een beenholster gekregen. Toe ik vroeg naar een beenholster voor vuurwapen gaven ze aan dat wanneer je les krijgt met het vuurwapen je kan kijken welk holster je fijner vindt zitten en kan je kiezen.

Via een andere aspirant die al in opleiding is kreeg ik te horen dat ze het heupholster wat lager willen gaan plaatsen zodat je eigenlijk geen heup of beenholster meer heb. Of dit klopt weet ik niet maar dat gaan we zien.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #153 Gepost op: 30 september 2022, 11:31:09
Er lopen meerdere onderzoeken naar draagmethodes waaronder het heupholster en beenholster. Een tussenoplossing lijkt mij niet praktisch omdat veel klachten juist worden veroorzaakt door het heupholster dat in de autostoel gedrukt wordt en daardoor op de heup druk geeft. Ook wordt er gekeken om bepaalde middelen op het vest te plaatsen in plaats van op de koppelriem.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein