Sollicitanten agent Januari 2020

Auteur Topic: Sollicitanten agent Januari 2020  (gelezen 199300 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Solstice

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
  • Aspirant eenheid Oost Nederland
Reactie #70 Gepost op: 8 augustus 2019, 13:24:09
Zojuist de recruiter gesproken. Ook ik ben nog steeds ingepland voor januari 2020, ik heb mijn vakantie even doorgegeven zodat ze daar rekening mee kunnen houden voor de medische keuring. Fijn, iig even bevestiging dat het nog loopt.

Same here. Net even gebeld en alles loopt nog volgens plan. Sta ook nog voor januari 2020 ingepland om te starten. Weet niet wanneer je het hoort als je door wordt geschoven maar dit stelt me weer gerust.


Miepie

  • Sollicitant agent Oost-Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
Reactie #71 Gepost op: 12 augustus 2019, 08:58:29
Ik heb gister nog meer topics gelezen hier op het forum. Ik krijg er dan helemaal zin in, maar dat is ook gevaarlijk aangezien er nog wel een aantal obstakels zijn..

Volgens mij is de academie in augustus dicht, en duurt het daarom wat langer.

Vraagje aan alle werkende sollicitanten.. is jullie werkgever al op de hoogte van het feit dat je in de sollicitatieprocedure zit? Mijn leidinggevende weet dat ik bij de politie wil, maar heb nog niks gezegd omdat het allemaal nog zo onzeker is. Maar vanaf welk moment zeg je zoiets? Ik zit met een maand opzegtermijn in de zorg en ik weet zeker dat ik op wat meer coulance kan rekenen (mbt afronding) als ze al eerder op de hoogte is dan op het moment dat ik ontslag neem.
Sollicitant agent eenheid Oost-Nederland. Screening positief afgerond.


Solstice

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
  • Aspirant eenheid Oost Nederland
Reactie #72 Gepost op: 12 augustus 2019, 09:35:50
Ja de vakantieperiode gooit wel wat roet in het eten v.w.b. een snelle afhandeling denk ik ja.

Ik wilde het op mijn werk ook pas vertellen als alles zeker was alleen inmiddels zijn ze al op de hoogte. Een goede vriend van me die het vanaf vorig jaar al weet en bij mijn werk een leidinggevende functie heeft heeft het moeten vertellen aan de manager laatst.
Ze hadden een gesprek om mijn functie uit te breiden en toen kwam die vriend van me in een spagaat. Doen alsof er niets aan de hand is en alles in gang zetten voor niks of toch maar vertellen.
Hij, de manager en ik zijn vrienden van elkaar dus hij heeft voor de laatste optie gekozen en zodoende is het nu al bekend.

Manager was heel positief. Jammer voor hun maar leuk dat ik bezig ben met iets wat ik echt graag wil. En stel dat het niet door gaat dan sturen ze me ook niet alsnog weg.

Moet zeggen dat het ook wel een last van mijn schouders is. Want omdat het proces zo lang duurt was ik ook erg bezig met wanneer ik het nou eindelijk kon vertellen. Had gehoopt dat in september alles wel rond zou zijn (goede óf slechte uitkomst) en dat ik dan zou weten wat ik kon doen. Net als jij is het voor mijn collega's/werkgever heel fijn als ze het op tijd weten en dat wil ik ze ook geven als ware.

Heb deze of volgende maand ook functioneringsgesprek dus dan was het waarschijnlijk wel op tafel gekomen. Wil niet dat ze vanalles in gang zetten voor mijn functie als het geen zin heeft.

Over ontslag nemen gesproken!
Tijdens de intake vertelde een recruiter dat wanneer je per 31-12-2019 ontslag neemt, je niet de volledige vergoeding krijgt tijdens je opleiding. Het gat van 20 dagen was te groot.
Beetje onhandig als je het mij vraagt want dan moet je per 1 feb opzeggen en kost het je minimaal 2 weken verlof om de 20e aan de opleiding te beginnen.

Ik kan bij mijn werk wel halverwege de maand stoppen zeggen ze maar dat zal misschien niet voor iedereen gelden. Dus houdt dat in gedachten voor wanneer je ontslag neemt.



JeroenJR

  • Hoofdagent | Eenheid Rotterdam
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #73 Gepost op: 12 augustus 2019, 12:00:12
Ik heb gister nog meer topics gelezen hier op het forum. Ik krijg er dan helemaal zin in, maar dat is ook gevaarlijk aangezien er nog wel een aantal obstakels zijn..

Volgens mij is de academie in augustus dicht, en duurt het daarom wat langer.

Vraagje aan alle werkende sollicitanten.. is jullie werkgever al op de hoogte van het feit dat je in de sollicitatieprocedure zit? Mijn leidinggevende weet dat ik bij de politie wil, maar heb nog niks gezegd omdat het allemaal nog zo onzeker is. Maar vanaf welk moment zeg je zoiets? Ik zit met een maand opzegtermijn in de zorg en ik weet zeker dat ik op wat meer coulance kan rekenen (mbt afronding) als ze al eerder op de hoogte is dan op het moment dat ik ontslag neem.


Heb zelf vorige week dinsdag 6 aug op de academie mijn deel b moeten doen.

De academie is dicht voor studenten (enkeling daargelaten), alleen sollicitatieprocedure loopt gewoon door. (vertelde mevrouw aan de balie).
Alle uitspraken welke hier worden geuit, zijn op persoonlijke titel. Er mag geen verband worden gelegd met welke werkgeversorganisatie dan ook!


Solstice

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
  • Aspirant eenheid Oost Nederland
Reactie #74 Gepost op: 12 augustus 2019, 12:04:33

Heb zelf vorige week dinsdag 6 aug op de academie mijn deel b moeten doen.

De academie is dicht voor studenten (enkeling daargelaten), alleen sollicitatieprocedure loopt gewoon door. (vertelde mevrouw aan de balie).

En ook al uitslag gehad toevallig? Goed om te weten dat ze doorgaan met de procedure!


JeroenJR

  • Hoofdagent | Eenheid Rotterdam
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #75 Gepost op: 12 augustus 2019, 12:30:14
En ook al uitslag gehad toevallig? Goed om te weten dat ze doorgaan met de procedure!

Ja, de dag na mijn deel B had ik de uitslag al op de mail. (geslaagd)

Recruiter al een bericht gestuurd, maar hij heeft de officiële uitslag nog niet binnen.

Zoals ze zeggen; geduld is een schone zaak...
Alle uitspraken welke hier worden geuit, zijn op persoonlijke titel. Er mag geen verband worden gelegd met welke werkgeversorganisatie dan ook!


kevin1992

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #76 Gepost op: 12 augustus 2019, 14:55:16
Ja de vakantieperiode gooit wel wat roet in het eten v.w.b. een snelle afhandeling denk ik ja.

Ik wilde het op mijn werk ook pas vertellen als alles zeker was alleen inmiddels zijn ze al op de hoogte. Een goede vriend van me die het vanaf vorig jaar al weet en bij mijn werk een leidinggevende functie heeft heeft het moeten vertellen aan de manager laatst.
Ze hadden een gesprek om mijn functie uit te breiden en toen kwam die vriend van me in een spagaat. Doen alsof er niets aan de hand is en alles in gang zetten voor niks of toch maar vertellen.
Hij, de manager en ik zijn vrienden van elkaar dus hij heeft voor de laatste optie gekozen en zodoende is het nu al bekend.

Manager was heel positief. Jammer voor hun maar leuk dat ik bezig ben met iets wat ik echt graag wil. En stel dat het niet door gaat dan sturen ze me ook niet alsnog weg.

Moet zeggen dat het ook wel een last van mijn schouders is. Want omdat het proces zo lang duurt was ik ook erg bezig met wanneer ik het nou eindelijk kon vertellen. Had gehoopt dat in september alles wel rond zou zijn (goede óf slechte uitkomst) en dat ik dan zou weten wat ik kon doen. Net als jij is het voor mijn collega's/werkgever heel fijn als ze het op tijd weten en dat wil ik ze ook geven als ware.

Heb deze of volgende maand ook functioneringsgesprek dus dan was het waarschijnlijk wel op tafel gekomen. Wil niet dat ze vanalles in gang zetten voor mijn functie als het geen zin heeft.

Over ontslag nemen gesproken!
Tijdens de intake vertelde een recruiter dat wanneer je per 31-12-2019 ontslag neemt, je niet de volledige vergoeding krijgt tijdens je opleiding. Het gat van 20 dagen was te groot.
Beetje onhandig als je het mij vraagt want dan moet je per 1 feb opzeggen en kost het je minimaal 2 weken verlof om de 20e aan de opleiding te beginnen.

Ik kan bij mijn werk wel halverwege de maand stoppen zeggen ze maar dat zal misschien niet voor iedereen gelden. Dus houdt dat in gedachten voor wanneer je ontslag neemt.

@solstice

Dat laatste stukje over ontslag gesproken.

Als dit echt zo is vind ik dit wel apart dan kom je nooit uit met 1 maand opzegtermijn. Je zou verwachten zodra jij een voorstel/aanstelling heb ontvangen en hier mee akkoord gaat, dat je gewoon een volledige vergoeding zou moeten krijgen.


Solstice

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
  • Aspirant eenheid Oost Nederland
Reactie #77 Gepost op: 12 augustus 2019, 15:01:20
@solstice

Dat laatste stukje over ontslag gesproken.

Als dit echt zo is vind ik dit wel apart dan kom je nooit uit met 1 maand opzegtermijn. Je zou verwachten zodra jij een voorstel/aanstelling heb ontvangen en hier mee akkoord gaat, dat je gewoon een volledige vergoeding zou moeten krijgen.

Ja daar zit wel wat in inderdaad. Het werd toen expliciet gevraagd door een van de kandidaten omdat zij al wist dat ze per 01-01-2020 geen werk meer zou hebben.
Ze adviseerden haar om in die periode nog via een detacheringsbureau aan de gang te gaan omdat ze anders te lang zonder werk zat.
Maar nu je dit zo zegt ga ik toch ook maar eens een belletje wagen. Kijken wat ze er nu van zeggen want om je, in het geval van die kandidaat, voor 20 dagen te laten detacheren is relatief ook een hoop gedoe.
 
Al lijkt het me ook niet dat die recruiter zomaar een aanname deed toen ze de kandidaat een antwoord/advies gaf. Die zullen toch op de hoogte moeten zijn van de regels op dat gebied.


Solstice

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
  • Aspirant eenheid Oost Nederland
Reactie #78 Gepost op: 12 augustus 2019, 16:45:46
Zojuist een mail ontvangen met de vraag mijn loonstroken op te sturen en heb het gelijk even gedaan. Hebben we dat ook weer afgerond.


Solstice

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
  • Aspirant eenheid Oost Nederland
Reactie #79 Gepost op: 12 augustus 2019, 17:20:56
Helaas kan ik mijn berichten niet meer aanpassen dus dan maar een derde er achteraan..
Ik heb net gebeld met degene die mijn loonstroken gaat nakijken en heb gevraagd of het erg is als je per 31-12 uit dienst gaat. Ze kon daar zo geen antwoord op geven en zou morgen met haar collega's overleggen en er op terug komen.