Sollicitanten agent Januari 2020

Auteur Topic: Sollicitanten agent Januari 2020  (gelezen 197968 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Oscar-01

  • Aspirant agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 100
Reactie #80 Gepost op: 12 augustus 2019, 18:57:03
Helaas kan ik mijn berichten niet meer aanpassen dus dan maar een derde er achteraan..
Ik heb net gebeld met degene die mijn loonstroken gaat nakijken en heb gevraagd of het erg is als je per 31-12 uit dienst gaat. Ze kon daar zo geen antwoord op geven en zou morgen met haar collega's overleggen en er op terug komen.

Als jij nu je salarisstroken hebt verzonden, wordt nav daarvan een salarisvoorstel gemaakt en naar jouw verzonden.
Lijkt me dat het daarna niet meer uitmaakt wanneer je je ontslag neemt.


Smitty

  • Hoofdagent Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
Reactie #81 Gepost op: 12 augustus 2019, 20:23:17
Ze hadden een gesprek om mijn functie uit te breiden en toen kwam die vriend van me in een spagaat. Doen alsof er niets aan de hand is en alles in gang zetten voor niks of toch maar vertellen.
Hij, de manager en ik zijn vrienden van elkaar dus hij heeft voor de laatste optie gekozen en zodoende is het nu al bekend.


Over ontslag nemen gesproken!
Tijdens de intake vertelde een recruiter dat wanneer je per 31-12-2019 ontslag neemt, je niet de volledige vergoeding krijgt tijdens je opleiding. Het gat van 20 dagen was te groot.
Beetje onhandig als je het mij vraagt want dan moet je per 1 feb opzeggen en kost het je minimaal 2 weken verlof om de 20e aan de opleiding te beginnen.

Ik kan bij mijn werk wel halverwege de maand stoppen zeggen ze maar dat zal misschien niet voor iedereen gelden. Dus houdt dat in gedachten voor wanneer je ontslag neemt.

Over dat eerste: Wat een slap verhaal dus omdat jullie "vrienden" zijn moest ie het maar vertellen omdat ie er anders meer werk aan had? Klinkt een beetje alsof ie zichzelf werk wilde besparen, maargoed daar ga ik verder niet over.

Wat betreft het 2e: Als je een maand opzegtermijn hebt. Zag je op 29-12-2019 op, en dan ga je per 01-02-2020 uit dienst. Dus met verlof opnemen klopt ook niet.. Want je opzegtermijn gaat altijd vanaf de eerste van de volgende maand lopen..

Klinkt een beetje hard maar zo is het..
Alle berichten zijn op persoonlijke titel.


Solstice

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
  • Aspirant eenheid Oost Nederland
Reactie #82 Gepost op: 12 augustus 2019, 20:48:25
Over dat eerste: Wat een slap verhaal dus omdat jullie "vrienden" zijn moest ie het maar vertellen omdat ie er anders meer werk aan had? Klinkt een beetje alsof ie zichzelf werk wilde besparen, maargoed daar ga ik verder niet over.

Wat betreft het 2e: Als je een maand opzegtermijn hebt. Zag je op 29-12-2019 op, en dan ga je per 01-02-2020 uit dienst. Dus met verlof opnemen klopt ook niet.. Want je opzegtermijn gaat altijd vanaf de eerste van de volgende maand lopen..

Klinkt een beetje hard maar zo is het..

Het verhaal ligt iets genuanceerder maar wilde hier niet heel al te ver in details treden. Het was een goede beslissing van hem en het is goed zo :)

Ik bedoelde inderdaad dat je op óf voor 31-12 ontslag neemt en je 01-02 uit dienst gaat. In mijn geval kan ik vakantiedagen van dit jaar meenemen en kan ik de laatste 3 weken van januari vrij nemen als ik wil. Maar dat is waarschijnlijk niet nodig. En misschien wel helemaal niet als blijkt dat die 20 dagen toch geen probleem blijken te zijn.


Smitty

  • Hoofdagent Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
Reactie #83 Gepost op: 12 augustus 2019, 20:59:48
Het verhaal ligt iets genuanceerder maar wilde hier niet heel al te ver in details treden. Het was een goede beslissing van hem en het is goed zo :)

Ik bedoelde inderdaad dat je op óf voor 31-12 ontslag neemt en je 01-02 uit dienst gaat. In mijn geval kan ik vakantiedagen van dit jaar meenemen en kan ik de laatste 3 weken van januari vrij nemen als ik wil. Maar dat is waarschijnlijk niet nodig. En misschien wel helemaal niet als blijkt dat die 20 dagen toch geen probleem blijken te zijn.

Ik begrijp dat het verhaal genuanceerder is hoor ;) Maar zoals het daar stond, kon ik het toch niet laten  e050

Het zou namelijk een rare (en héle slimme) constructie zijn vanuit de NP als ze het op die manier zouden spelen. Dan zou niemand in aanmerking komen voor de herziene berekening mbt salaris en dan gaan we al helemaal nooit nieuwe collega's werven.. :-X Daarnaast is het ook nog zo dat die regels allemaal niet zo ontzettend nauw genomen worden in de praktijk. Nou is er natuurlijk wel een verschil met de eerder genoemde casus die per 01-01-2020 geen baan meer heeft. Anderhalve maand ga je nooit kunnen rechtlullen om daar nog een herziene berekening voor te krijgen. Maar als je op de 20e begint, en per de eerste uit dienst bent, is dat 19 dagen. Dan kunnen ze dat haast niet op die manier aanpakken..

Mochten ze dat nou wel doen.. je hebt na start opleiding / aanstelling 6 weken de tijd om in bezwaar te gaan. Dus je hebt 6 weken de tijd om je aan te sluiten bij de bond en er gelijk een zaak van te maken.  998765

M.a.w. ik zou me niet al te veel zorgen maken, alhoewel bellen nooit kwaad kan.
Alle berichten zijn op persoonlijke titel.


Solstice

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
  • Aspirant eenheid Oost Nederland
Reactie #84 Gepost op: 12 augustus 2019, 21:06:54
Ik begrijp dat het verhaal genuanceerder is hoor ;) Maar zoals het daar stond, kon ik het toch niet laten  e050

Het zou namelijk een rare (en héle slimme) constructie zijn vanuit de NP als ze het op die manier zouden spelen. Dan zou niemand in aanmerking komen voor de herziene berekening mbt salaris en dan gaan we al helemaal nooit nieuwe collega's werven.. :-X Daarnaast is het ook nog zo dat die regels allemaal niet zo ontzettend nauw genomen worden in de praktijk. Nou is er natuurlijk wel een verschil met de eerder genoemde casus die per 01-01-2020 geen baan meer heeft. Anderhalve maand ga je nooit kunnen rechtlullen om daar nog een herziene berekening voor te krijgen. Maar als je op de 20e begint, en per de eerste uit dienst bent, is dat 19 dagen. Dan kunnen ze dat haast niet op die manier aanpakken..

Mochten ze dat nou wel doen.. je hebt na start opleiding / aanstelling 6 weken de tijd om in bezwaar te gaan. Dus je hebt 6 weken de tijd om je aan te sluiten bij de bond en er gelijk een zaak van te maken.  998765

M.a.w. ik zou me niet al te veel zorgen maken, alhoewel bellen nooit kwaad kan.


Haha nou problemo  :D

De opleiding begint 20-01 dus het is geen 1,5 maand :)

Maar idd, 19 dagen zou te doen moeten zijn. Goede binnenkomer om meteen een zaak tegen de NP aan te spannen haha  :P

Ik ben benieuwd waar ze mee komen morgen. Ik zal het hier meteen ff melden als ik wat hoor.


Smitty

  • Hoofdagent Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
Reactie #85 Gepost op: 12 augustus 2019, 21:37:56

Haha nou problemo  :D

De opleiding begint 20-01 dus het is geen 1,5 maand :)

Maar idd, 19 dagen zou te doen moeten zijn. Goede binnenkomer om meteen een zaak tegen de NP aan te spannen haha  :P

Ik ben benieuwd waar ze mee komen morgen. Ik zal het hier meteen ff melden als ik wat hoor.

Ik heb toen ik vorig jaar begon ook de bond gelijk aangeschreven omtrent het salaris. Uiteindelijk kon ik alles geregeld krijgen zonder tussenkomst van de bond, maar de jurist daar heeft toen al heel veel werk verzet qua inlezen, dossier opbouw en dergelijke. Iedereen die ik erover gesproken heb gaf me groot gelijk en ben nooit scheef aangekeken erdoor ;) Dus zo'n zaak aanspannen is zo gek nog niet ;).

Ben benieuwd!
Alle berichten zijn op persoonlijke titel.


kevin1992

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #86 Gepost op: 12 augustus 2019, 21:46:47
@solstice

Goed om te horen dat je de strookjes mocht opsturen.

Ben benieuwd wat ze er van zeggen als je de 31e uit dienst gaat en hoe het dan zit met de eventuele vergoeding.

Ben benieuwd naar het antwoord!

Fijne avond


Solstice

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
  • Aspirant eenheid Oost Nederland
Reactie #87 Gepost op: 12 augustus 2019, 21:47:48
Ik heb toen ik vorig jaar begon ook de bond gelijk aangeschreven omtrent het salaris. Uiteindelijk kon ik alles geregeld krijgen zonder tussenkomst van de bond, maar de jurist daar heeft toen al heel veel werk verzet qua inlezen, dossier opbouw en dergelijke. Iedereen die ik erover gesproken heb gaf me groot gelijk en ben nooit scheef aangekeken erdoor ;) Dus zo'n zaak aanspannen is zo gek nog niet ;).

Ben benieuwd!

Oke en mag ik vragen wat de aanleiding was dat je de zaak aanspande? Salaris te laag?
Als het me/ons niets aangaat is dat ook prima uiteraard  ;D


Smitty

  • Hoofdagent Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
Reactie #88 Gepost op: 13 augustus 2019, 19:19:17
Oke en mag ik vragen wat de aanleiding was dat je de zaak aanspande? Salaris te laag?
Als het me/ons niets aangaat is dat ook prima uiteraard  ;D

Vragen staat altijd vrij! Maar ik kan in grote lijnen wel uitleggen vanwaar ik de bond ingeschakeld. Ik zou eigenlijk vorig jaar oktober gestart zijn met de opleiding, ik moest toen mijn baan opzeggen ivm opzegtermijn. Dit heb ik diezelfde dag nog gedaan. Vervolgens hoor ik de volgende dag dat het toch niet door zou gaan en dat het dikke pech was dat ik mijn baan heb opgezegd. Uiteindelijk hebben ze hier goed in meegedacht en ben ik tijdelijk op een andere afdeling binnen de politie gaan werken.

Nadat ik daar klaar was en de opleiding in zou gaan, wilde ze mijn salaris, welke ik meegenomen had van mijn vorige werk(volledige bedrag), naar de vergoeding.

Zodoende de bond ingeschakeld om te vragen hoe dit juridisch in elkaar zat. Zij kwamen er vrij snel met een antwoord en gaven mij gelijk tips hoe ik dit het beste kon aanpakken. Ze waren hier ook heel open en lieten het precies verlopen zoals ik dat graag wilde.

Juridisch gezien mochten ze mijn salaris niet terugbrengen naar een vergoeding en kon ik zodoende dmv gesprekken dit voorkomen, mocht dat niet gelukt zijn had ik samen met de bond in bezwaar gegaan en zouden ze me vanaf dat moment "fysiek" bijstand bieden in gesprekken.

--

Of je overigens echt kunt "onderhandelen" over het salaris weet ik niet zo goed.. ik ken wel situaties waarin het salaris van bepaalde personen uiteindelijk omhoog gegaan is omdat het anders voor die gene financieel niet haalbaar was. Dat was echter wel een heel specifiek geval..
Alle berichten zijn op persoonlijke titel.


Miepie

  • Sollicitant agent Oost-Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
Reactie #89 Gepost op: 13 augustus 2019, 21:49:18
Jeee dat is stom! Ik las in een mail ook dat ze dan idd moeilijk kunnen doen om
Dat salaris of de vergoeding. Gelukkig werd er wel goed meegedacht en is het opgelost.

Ik heb HR van mijn eigen werkgever gesproken. Door een fout van hen in de communicatie is mijn opzegtermijn een maand ipv 2 maanden. Dat is een gelukje.
Sollicitant agent eenheid Oost-Nederland. Screening positief afgerond.