Bergnet wagen met sirene

Auteur Topic: Bergnet wagen met sirene  (gelezen 13775 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gramercy

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Gepost op: 17 mei 2019, 17:40:41
Ik stel het altijd op prijs dat hulpdiensten en bergers snel arriveren om te helpen en de weg weer begaanbaar te maken. Nu weet ik dat bijvoorbeeld nu ook Rijkswaterstaat blauw en sirene mag voeren.

Maar afgelopen week kwam er een Bergnet tussen de rijbanen van de A1 door die naast de gebruikelijke gele lichten een tweetonige sirene had.

Is dit een nieuwe uitbreiding waar ik niet van op de hoogte ben, of is deze sirene clandestien gemonteerd door Bergnet?




guest16442

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 17 mei 2019, 17:50:09
Tweetonige sirene i.c.m. amber? Lijkt me niet de bedoeling.


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Reactie #2 Gepost op: 17 mei 2019, 18:08:21
of is deze sirene clandestien gemonteerd door Bergnet?

Montage zal niet clandestien zijn. ;)
Het gebruik mogelijk wel.
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2019, 19:18:21
Het gebruik mogelijk wel.

Gebruik is gewoon 100% verboden.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #4 Gepost op: 17 mei 2019, 20:07:26
Het hebben op het voertuig ook.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2019, 20:08:32
Het op het voertuig hebben hebben ook ;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


bergnet

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
  • Bergnet Pechhulp en Autotransport
    • Bergnet
Reactie #6 Gepost op: 20 mei 2019, 09:42:26
Ik stel het altijd op prijs dat hulpdiensten en bergers snel arriveren om te helpen en de weg weer begaanbaar te maken. Nu weet ik dat bijvoorbeeld nu ook Rijkswaterstaat blauw en sirene mag voeren.

Maar afgelopen week kwam er een Bergnet tussen de rijbanen van de A1 door die naast de gebruikelijke gele lichten een tweetonige sirene had.

Is dit een nieuwe uitbreiding waar ik niet van op de hoogte ben, of is deze sirene clandestien gemonteerd door Bergnet?

Dat is niet de bedoeling. Onze voertuigen zijn niet van een tweetonige hoorn voorzien. Kunt u ons in een prive-bericht doorgeven wat de exacte locatie was? Of wellicht heeft u het kenteken genoteerd? Dan kunnen we e.e.a. onderzoeken.
Bergnet Pechhulp en Autotransport


WIS_Christiaan

  • WIS /BOA
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #7 Gepost op: 22 augustus 2019, 20:35:38
Ik stel het altijd op prijs dat hulpdiensten en bergers snel arriveren om te helpen en de weg weer begaanbaar te maken. Nu weet ik dat bijvoorbeeld nu ook Rijkswaterstaat blauw en sirene mag voeren.

Maar afgelopen week kwam er een Bergnet tussen de rijbanen van de A1 door die naast de gebruikelijke gele lichten een tweetonige sirene had.

Is dit een nieuwe uitbreiding waar ik niet van op de hoogte ben, of is deze sirene clandestien gemonteerd door Bergnet?

In de regeling optische en geluidssignalen (https://wetten.overheid.nl/BWBR0025357/2017-09-01) is opgenomen welke voertuigen wat mogen voeren. Zo mogen bijvoorbeeld knipperende koplampen alleen gevoerd worden door hulpverleningsvoertuigen in combinatie met blauw. Op filmpjes zie ik nog wel eens bergers of aannemers deze voeren.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #8 Gepost op: 1 november 2019, 22:42:52
Omtrent bergnet met sirene:
=424 Hierbij heeft het voertuig een amerikaanse sirene eronder liggen (en aangesloten zo te merken). Volgens mij absoluut niet de bedoeling....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #9 Gepost op: 2 november 2019, 14:09:53
En voor de mensen die hun tijd niet willen weggooien, 7:09 in het filmpje is het te horen. Lijkt me inderdaad zeker niet de bedoeling.