sport test

Auteur Topic: sport test  (gelezen 19356 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Heidebrandje

  • Gast
Gepost op: 22 november 2005, 17:03:17
Doen korpsen hier nog aan en zo ja wat dan ?




firemanr

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 24 november 2005, 10:54:25
Doen korpsen hier nog aan en zo ja wat dan ?


Misschien iets uitgebreider vragen? Wat bedoel je, bij de aanstelling of wat? ;)


scheurneusje

  • preventie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
Reactie #2 Gepost op: 25 november 2005, 14:58:18
Bij ons alleen als je dus gekeurd moet worden,(bij in dienst treding)of ,en dat is afhankelijk van je leeftijd(om de 4 of 3 of 2 of 1 jaar),ik ben in juni weer goedgekeurd ,dus hoef pas weer in 2009. ;D
maar bij ons worden er steeds meer afgekeurd,het lijkt erop dat de eisen naar boven zijn bijgesteld,en of dat nu komt omdat wij van arbounie naar arboned zijn gegaan,daar laat ik me maar niet over uit :-X

De verantwoordelijkheid ligt volgens ons commando bij jezelf ,of je je conditie goed op peil houd.
we zijn tenslotte  volwassen mensen.
Wel,kunnen wij tegen een kleine vergoeding onbeperkt sporten bij een grote sportschool hier in de buurt. ???

Maar vanwaar jou vraag???
groetjes karin
door medische omstandigheden gestopt met brandweer,ehbo en lotus......bij brandweer wel nog preventie en bardienst..............


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 25 november 2005, 21:17:54
Bij ons alleen als je dus gekeurd moet worden,(bij in dienst treding)of ,en dat is afhankelijk van je leeftijd(om de 4 of 3 of 2 of 1 jaar),ik ben in juni weer goedgekeurd ,dus hoef pas weer in 2009. ;D
maar bij ons worden er steeds meer afgekeurd,het lijkt erop dat de eisen naar boven zijn bijgesteld,en of dat nu komt omdat wij van arbounie naar arboned zijn gegaan,daar laat ik me maar niet over uit :-X

De verantwoordelijkheid ligt volgens ons commando bij jezelf ,of je je conditie goed op peil houd.
we zijn tenslotte  volwassen mensen.
Wel,kunnen wij tegen een kleine vergoeding onbeperkt sporten bij een grote sportschool hier in de buurt. ???

Maar vanwaar jou vraag???
groetjes karin





Bij ons zijn die geluiden ookal te horen,dat de huidige sporttesten veel zwaarder zijn dan eerst.Er zijn er al 2 afgekeurd,en na een second opinion blijken zij kerngezond en te voldoen aan de eisen.maar de arts die hun herkeurde zei ookal meteen dat het hele fietsen totaal niets met het brandweervak te maken heeft.En dat als er een reel beeld moet komen van de conditie van een brandweerman/vrouw dat dat op een hele andere manier moet worden gedaan,meer op het brandweervak toegespitst


fireman77

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 27 november 2005, 14:55:33
Het is ook een onderdeel van je vak waar je mee bezig bent, een brandweerman of vrouw moet naar mijn mening altijd een goede conditie hebben. Dus niet alleen als je gekeurd moet worden moet je in een goede conditie verkeren.

Daarom zou het ook een goede zaak zijn dat elke vrijwilligers net als beroepskrachten de coopertest zouden lopen, minstens 1 keer per jaar maar het liefst om het half jaar.


firemanr

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 27 november 2005, 18:36:42
Het is ook een onderdeel van je vak waar je mee bezig bent, een brandweerman of vrouw moet naar mijn mening altijd een goede conditie hebben. Dus niet alleen als je gekeurd moet worden moet je in een goede conditie verkeren.

Daarom zou het ook een goede zaak zijn dat elke vrijwilligers net als beroepskrachten de coopertest zouden lopen, minstens 1 keer per jaar maar het liefst om het half jaar.


En wie en wanneer zou dat gedaan moeten worden? Dan zou er eens wat meer tijd in een dag moeten zitten.....(elk half jaar :-X :-X)


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #6 Gepost op: 27 november 2005, 22:32:15
En wie en wanneer zou dat gedaan moeten worden? Dan zou er eens wat meer tijd in een dag moeten zitten.....(elk half jaar :-X :-X)

jah inderdaad, volgens mij steken de vrijwilligers hier al genoeg tijd in de brandweer  ::)
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


scheurneusje

  • preventie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
Reactie #7 Gepost op: 28 november 2005, 08:02:59
Ik geloof dat in het oefenen leidraad je ook gewoon een avond kunt plannen om de conditie te testen,volgens mij zit het zelfs als men wil in het oefen leidraad plan.

Maar ik vind inderdaad ook dat je zelf die verantwoordelijkheid hebt om je conditie op peil te houden.

Ik doe iedere dinsdag ochtend aan bootcamp (conditie/kracht trainig),daarbij ga ik ook nog minimaal twee keer per week een rondje van een uur stevig doorwandelen(callorieen verbruiken),kan ik s'avonds weer wat chips eten hihihi ;D
probeer ik ook nog 1 keer krachttrainig,maar heb het de laatste tijd met mijn zus zo druk dat er niet zoveel meer van komt.
Zodra ik het wat minder druk heb komt dat wel weer. :)
door medische omstandigheden gestopt met brandweer,ehbo en lotus......bij brandweer wel nog preventie en bardienst..............


fireman77

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 29 november 2005, 15:47:35
En wie en wanneer zou dat gedaan moeten worden? Dan zou er eens wat meer tijd in een dag moeten zitten.....(elk half jaar :-X :-X)


Dit slaat nergens op natuurlijk, iedereen met een normale basisconditie kan de coopertest halen.
En iedere brandweerman of vrouw moet dat hebben, daarom is die coopertest er ook om dit te testen.

En een coopertest duurt maar twaalf minuten hoor dus zoveel tijd kost het ook weer niet...............


firemanr

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 29 november 2005, 18:02:57


Dit slaat nergens op natuurlijk, iedereen met een normale basisconditie kan de coopertest halen.
En iedere brandweerman of vrouw moet dat hebben, daarom is die coopertest er ook om dit te testen.

En een coopertest duurt maar twaalf minuten hoor dus zoveel tijd kost het ook weer niet...............





Van wat voor korps ben je Fireman77? Hoeveel personen is dit korps groot? ;)