sport test

Auteur Topic: sport test  (gelezen 19346 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #30 Gepost op: 3 december 2005, 13:45:52
Precies,anders krijg je toch ook weer van die stuiterende preventiemedewerkers 8) ;D ;D

Zoiets:

http://www.cosgan.de/images/smilie/muede/s035.gif[/img]

Of zo:

 http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/s065.gif[/img]

 ;D ;D ;D ;D

Maar ff zere neus... ik heb een beetje het gevoel dat er sinds de overheveling van de BB taken naar de brandweer er zoveel eisen gesteld worden dat het lijntje inderdaad op breken staat. Alles moet tegenwoordig 'proffesioneel'. Net of ze het vroeger allemaal fout deden. In de tijd dat de commandanten ook vrijwilligers waren had ik het gevoel dat die met de vrijwilligers mee voelden want zij moesten het (merendeel) ook in hun vrije tijd doen. Nu het kader bij de brandweer allemaal beroeps zijn krijg ik het gevoel dat ze de feeling met de vrijwilligers toch een deel kwijt zijn en zich niet tegen ontwikkelingen keren die weer een extra last voor de vrijwilligers betekenen (terwijl sommige maatregelen een grote belasting betekenen en maar een kleine winst)!!


ajax

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 3 december 2005, 13:52:18
Ik denk dat dit heel simpel is op te lossen,gewoon de tijd dat een vrijwilliger bezig is met sporten ook te laten vergoeden door de gemeente.De gemeente is immers toch ook gebaat met een in een goede conditie verkerende vrijwillger?

Wij krijgen per week 2 uur voor te sporten en we hebben ook zelf een sportzaal waar we kunnen sporten.


Heidebrandje

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 3 december 2005, 14:11:42
vandaag sporttest gehad in Almere dus daar doen ze het nog

Wat moet jij in Almere  ?


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #33 Gepost op: 4 december 2005, 13:39:34


Dit slaat nergens op natuurlijk, iedereen met een normale basisconditie kan de coopertest halen.
En iedere brandweerman of vrouw moet dat hebben, daarom is die coopertest er ook om dit te testen.

En een coopertest duurt maar twaalf minuten hoor dus zoveel tijd kost het ook weer niet...............

En in die 12 minuten loop ik precies 3 km en reken maar dat je dan heel hard moet lopen. Nou gaat het natuurlijk niet om mij maar over die testen. Wat ik goed zou vinden is dat je samen met een sportinstructeur hier aan werkt. Sommige brandweerkorpsen zoals Den Haag hebben een aantal sportinstructeurs en ga maar eens een planning maken waarin ook het hardlopen voorkomt. En dan ook dat het opgebouwd gaat worden zodat het daadwerkelijk vooruit gaat. Eén van de grotere problemen die ik zelf ook zie is dat mensen vaak te snel beginnen en dat ook zonder warming up. Dat houdt in dat je de eerste 2 a 3 minuten op je an-aerobe systeem loopt (de zuurstof die je inademd gebruik je dan nog niet). Als je dan te snel begint krijg je dus heel snel verzuring. Een goede warming up is dus heel belangrijk zodat je zuurstofsysteem alvast op gang komt. Daarna zou ik iedereen aanraden om niet te snel te beginnen want het is veel makkelijker om sneller te gaan lopen dan om langzamer en geforceerder te gaan lopen. Wat daarnaast nog heel belangrijk is is om door je neus in te ademen en door je mond uit.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #34 Gepost op: 4 december 2005, 19:50:36
In de Brand&Brandweer van deze maand staat een heel artikel over de sporttesten.En daarin komt heel duidelijk naar voren dat het fietsen wat we nu moeten doen eigenlijk niks zegt.We zijn brandweermensen,geen wielrenners.

De testen zouden gewoon praktijk gericht moeten zijn,dus in bluspak met ademlucht.En 2 3 duimers onder je armen en leg maar een parcour af


fireman77

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 4 december 2005, 20:47:15
En in die 12 minuten loop ik precies 3 km en reken maar dat je dan heel hard moet lopen. Nou gaat het natuurlijk niet om mij maar over die testen. Wat ik goed zou vinden is dat je samen met een sportinstructeur hier aan werkt. Sommige brandweerkorpsen zoals Den Haag hebben een aantal sportinstructeurs en ga maar eens een planning maken waarin ook het hardlopen voorkomt. En dan ook dat het opgebouwd gaat worden zodat het daadwerkelijk vooruit gaat. Eén van de grotere problemen die ik zelf ook zie is dat mensen vaak te snel beginnen en dat ook zonder warming up. Dat houdt in dat je de eerste 2 a 3 minuten op je an-aerobe systeem loopt (de zuurstof die je inademd gebruik je dan nog niet). Als je dan te snel begint krijg je dus heel snel verzuring. Een goede warming up is dus heel belangrijk zodat je zuurstofsysteem alvast op gang komt. Daarna zou ik iedereen aanraden om niet te snel te beginnen want het is veel makkelijker om sneller te gaan lopen dan om langzamer en geforceerder te gaan lopen. Wat daarnaast nog heel belangrijk is is om door je neus in te ademen en door je mond uit.

Gr. Ricardo

Een coopertest is 2400 meter in twaalf minuten, dus die 3 km klopt niet. Mag natuurlijk wel, maar 2400 meter is genoeg om de coopertest te behalen.


firemanr

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 4 december 2005, 21:18:36
In de Brand&Brandweer van deze maand staat een heel artikel over de sporttesten.En daarin komt heel duidelijk naar voren dat het fietsen wat we nu moeten doen eigenlijk niks zegt.We zijn brandweermensen,geen wielrenners.

De testen zouden gewoon praktijk gericht moeten zijn,dus in bluspak met ademlucht.En 2 3 duimers onder je armen en leg maar een parcour af

Kijk....dat bedoel ik.....laat iedereen de BLV maar doen! 3x op en neer een flat op, naar de 4e verdieping met ademlucht op, een 2-duimer onder je arm en een straalpijp in de ander. En dan elke keer als je boven bent een zak zand omhoog trekken van 10 kg.! ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #37 Gepost op: 4 december 2005, 21:24:34
Kijk....dat bedoel ik.....laat iedereen de BLV maar doen! 3x op en neer een flat op, naar de 4e verdieping met ademlucht op, een 2-duimer onder je arm en een straalpijp in de ander. En dan elke keer als je boven bent een zak zand omhoog trekken van 10 kg.! ;)
Nouja,ik heb in Zeist tijdens een 12 uursdienst eens een flat via de trap omhoog moet rennen 4 verdiepingen  ivm een woningbrand met een buitentemperatuur van 26 gr.Met dat in het achterhoofd kan ik geen vergelijking maken met die fietstest  ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #38 Gepost op: 4 december 2005, 21:26:27
Ben ik ook voorstander van Ronald, die fietstesten zeggen mij eerlijk gezegd weinig. Het enige voordeel wat ik er van in zie is dat ze je hartslag meten en kijken binnen welke tijd je na de inspanning weer hersteld en daarmee het hartfilmpje eens bekijken.

Voor de rest heeft het niets met de brandweer te maken.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #39 Gepost op: 4 december 2005, 21:28:38
Nouja,ik heb in Zeist tijdens een 12 uursdienst eens een flat via de trap omhoog moet rennen 4 verdiepingen  ivm een woningbrand met een buitentemperatuur van 26 gr.Met dat in het achterhoofd kan ik geen vergelijking maken met die fietstest  ;)

Daarom slaat die fietstest kant nog wal. Jammer dat ook hier heel brandweer Nederland zo over denkt maar nog steeds niemand het aan durft om dit te veranderen......Vanuit de Arbo hoek hoef je ook weinig respons te verwachten want die zijn tegenwoordig ook commercieel dus denken ook alleen maar aan de eigen zak......kortom we tobben gewoon nog vrolijk verder met onze fietstesten ;D