Landelijke storing KPN, 112 niet bereikbaar 24-6-2019

Auteur Topic: Landelijke storing KPN, 112 niet bereikbaar 24-6-2019  (gelezen 5511 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #30 Gepost op: 25 juni 2019, 13:24:02
Ik heb gisteren ook nog wat zitten zoeken of ik een oud NL-Alert bericht eigenlijk wel terug kon lezen.
Na ontvangen en lezen van het bericht had ik het natuurlijk gewoon weg geklikt, maar na 10 seconden ben je dat telefoonnummer natuurlijk alweer vergeten, ik wel in ieder geval.

71-Peter

• Forum gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 25 juni 2019, 16:34:34
De brandweerkzaernes en ambuposten zijn volgens mij de openbare gebouwen die bedoeld werden. Brw MWB had alle posten bezet.
In Utrecht waren ook alle posten bezet. Druk dagje, direct vanuit een uitruk kazerneren. En pas om half10 thuis

DiNozzo

• LE Infra
  • Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 25 juni 2019, 16:43:09
Volgens mij heeft de veiligheidswereld zich juist van zijn beste kant laten zien, natuurlijk valt er een hoop te verbeteren en vooral bovenin de organisatie had het beter gekund, maar de werkvloer heeft laten zien waar zij goed in is: acteren en improviseren. Er zijn ook een hoop organisaties waarbij iedereen met zijn pootjes omhoog gaat zitten als de leiding wegvalt, hier zie je daadkrachtigheid en bevlogenheid.

Aan de werkvloer ligt het niet. De communicatie vond ik wel erg slordig. Ik kreeg 6 NL-alerts in korte tijd terwijl ik op dezelfde lokatie bleef. Een aantal waren niet voor mij bedoeld. In elke alert stond een ander nummer. Ik heb het idee dat de verschillende meldkamers landelijk er alerts uitgooiden waarmee ze elkaar in de weg zaten. Het kwam een beetje over alsof elke meldkamer zijn eigen plan trok en daarmee het grote plaatje voorbij gingen. Met als toppers de miscommunicatie door het Telegraaf nummer te sturen.

Waarschijnlijk is dat weer gedaan omdat er geen duidelijke leiding of sturing was die alles naar zich toe trok. Ik begreep dat de OC's het erg lang vonden duren voordat het noodnummer beschikbaar kwam en daarom hun eigen nummers gingen delen.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #33 Gepost op: 26 juni 2019, 09:46:08
Vwb de eerste lijns werkvloeren kon en kan gelukkig nog wel goed en snel worden geďmproviseerd tijdens de uitval van 112. Deze mogelijkheden vooral zo houden en niet verloren laten gaan !

Thor

• Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 4 juli 2019, 20:24:42
Storing 112 nooit geoefend qua back-up systeem systemen als de alternatieve inzet
tmogelijkheden ?

Hulpdiensten oefenden nooit voor 112-storing, kans werd 'minimaal' geacht

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4768636/112-storing-alarmnummer-politie-hulpdiensten-grapperhaus

Storing 112 onder de loep: 'Natuurlijk mag dit niet gebeuren. Maar het gebeurt wel'

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4758136/landelijke-storing-112-achtergrond-uitleg-deskundigen

Thor

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 4 juli 2019, 20:35:40