Solicitanten Agent Januari 2020

Auteur Topic: Solicitanten Agent Januari 2020  (gelezen 2340 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ahmeddfaiqq

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Gepost op: 4 juli 2019, 01:06:03
Hey mensen van de forum,

Ik had me in april aangemeld voor de vacature “agent” voor regio oost-nederland en paar dagen later had ik al een mail dat ik was opgeroepen voor een intakegesprek. Ik heb deel A positief afgerond en eergister heb ik een mail ontvangen met daarop de deel B uitslag wat ook positief is 🥳.

Maar nu heb ik paar vraagjes, wat nu ? Ik heb nog geen post onvangen met daarop de scores van mijn testen die ik goed moet keuren om door te sturen naar de korps en heeft iemand ervaring met hoelang het duurt tot ik de achtergrond check en de medische keuring heb ?




Smitty

  • Hoofdagent Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
Reactie #1 Gepost op: 4 juli 2019, 22:17:45
Hi Ahmeddfaiqq.

Allereerst gefeliciteerd met het behalen van Deel A en B. Als het goed is krijg je je uitslag van Deel A+B en de scores per mail en per post.

Vanaf nu is het nóg meer geduld opbrengen. Je resultaten worden door werving en selectie doorgestuurd naar de eenheid, dat hoef je dus niet zelf te doen.

In principe krijg je eerst de medische keuring, en daarna het BGO-onderzoek of "achtergrond check" zoals je het noemt. De medische keuring is maximaal een half jaar geldig en zal dus niet al te ruim van te voren worden ingepland. Hierover ga je vanzelf gebeld worden voor het maken van de afspraak. Het verschilt per persoon hoe lang van te voren je wordt uitgenodigd, sommige werden stipt 6 maanden voor aanvang opleiding uitgenodigd, en sommige 8 weken van te voren. Dit verschilt dus per persoon.

Je zou eens de andere topics van Agent kunnen doorlezen, dan zal je zien dat er veel verschil zit in de selectieprocedure per persoon.

Uiteraard zou je altijd Werving en Selectie kunnen bellen van jou eenheid als je meer informatie zou willen.

Succes met de laatste loodjes!  0098
Alle berichten zijn op persoonlijke titel.