MMT en beknellingen

Auteur Topic: MMT en beknellingen  (gelezen 5090 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ambubroeder

  • Ambulance verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 292
  • Be the change you want to see
Gepost op: 31 juli 2019, 16:30:15
Het valt me op dat de leden van het MMT veel technische kennis hebben over auto's, mechanismen en de werkzaamheden van de brandweer. Is dit een deel van de opleiding? Is dit een kwestie van veel zien en ervaren?




Likeliner

  • EHBO, 112-fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 104
Reactie #1 Gepost op: 6 augustus 2019, 14:37:36
Het valt me op dat de leden van het MMT veel technische kennis hebben over auto's, mechanismen en de werkzaamheden van de brandweer. Is dit een deel van de opleiding? Is dit een kwestie van veel zien en ervaren?

Zoals je zegt een kwestie van ervaring. De piloot, en verpleegkundige ten dele, hebben wel redelijke technische kennis, maar het team krijgt geen speciale opleiding over auto's, hier is de brandweer immers voor. Wat de brandweerkennis betreft: ook hier komt het vooral neer op zien en ervaren (ongevallen, vliegveld en bij eventuele landing ziekenhuis)


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #2 Gepost op: 16 augustus 2019, 22:08:47
Ooit eens een MMT verpleegkundige hier over horen spreken. Wat ik me er van herinner, ze zijn gewoon zo vaak betrokken bij dit soort hulpverleningen, dat ze vanzelf de kennis ervan opdoen.

Sterker nog, een lid van het MMT zal waarschijnlijk meerdere keren per maand aanwezig zijn bij een dergelijke hulpverlening, terwijl een brandweervrijwiliger in een klein dorpje misschien maar eens in de 3 jaar bij zo een melding komt.