Politie start pilot met emissieloze voertuigen

Auteur Topic: Politie start pilot met emissieloze voertuigen  (gelezen 10550 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #10 Gepost op: 7 september 2019, 02:40:40
Ik denk dat vooral die pedelecs wel wat kunnen toevoegen voor bijv wijkagenten.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #11 Gepost op: 8 september 2019, 16:32:03
Ik dacht dat deze alleen als burgerauto rondreed. Jij zegt dat er een Tesla is in politiekleuren?

Hij rijdt nog als burgerauto. Het idee is dat hij ook opvallend wordt uiteindelijk.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DMC

  • HV Geïnteresseerd
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #12 Gepost op: 9 september 2019, 10:45:08
Vermoed dat de actieradius begrijpelijkerwijs het grootste obstakel is op dit moment. Wanneer dit verbetert zie ik niet wat grootschalig gebruik nog in de weg staat. Overigens wel jammer dat men voor twee 1-fase modellen heeft gekozen voor deze pilot, zit je toch al gauw met een laadtijd van 10 uur tegenover 3 à 4 uur bij een 3-fasen variant.

Hier sta ik ook van te kijken, zeker omdat de gekozen voertuigen binnen 2maanden leverbaar worden met 3-fasen. Als het doel van de test de toepasbaarheid is heeft het mijns inziens geen enkel nut om te gaan testen met technologie die niet up-to-date/representatief is voor de uiteindelijke voertuigen.
Mvg, DMC


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #13 Gepost op: 15 september 2019, 16:34:38
Zijn er mensen hier die inmiddels in de voertuigen gereden hebben?

Ik heb ze tot nog toe alleen zien staan bij ons districtsbureau, maar nog niet in kunnen rijden.

Enige dat me tot nu toe opgevallen is, is dat in de instructie op intranet staat dat de laadkabels, na ontkoppelen, in de achterbak gelegd moeten worden.

Begrijpelijkerwijs zie ik dat ze in de praktijk simpelweg losgekoppeld worden van het voertuig en daarna over de laadpaal gemikt worden.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #14 Gepost op: 17 september 2019, 01:28:39
Zijn er mensen hier die inmiddels in de voertuigen gereden hebben?

Ik heb ze tot nog toe alleen zien staan bij ons districtsbureau, maar nog niet in kunnen rijden.

Enige dat me tot nu toe opgevallen is, is dat in de instructie op intranet staat dat de laadkabels, na ontkoppelen, in de achterbak gelegd moeten worden.

Begrijpelijkerwijs zie ik dat ze in de praktijk simpelweg losgekoppeld worden van het voertuig en daarna over de laadpaal gemikt worden.

Ligt eraan, bij de tesla palen zitten de laadkabels ingebouwd en ku je dat idd mi of meer doen (terughangen als benzineslang) maar bij andere laadpalen heb je wel je eigen kabel nodig.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #15 Gepost op: 23 september 2019, 00:44:32
GGD Amsterdam / GHOR Amsterdam-Amstelland hebben destijds (rond 2010) hybride Honda Civics gehad als OvD-G, resp. coördinator voertuigen. Behoorlijk snel, ik meen binnen twee jaar, bleken zij niet te voldoen en werden afgevoerd, d.w.z. gele folie + striping verwijderd, en verder ingezet als dienstvoertuig voor de dienstdoende psychiater.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #16 Gepost op: 24 september 2019, 00:27:31
@paulg waar voldeden ze niet aan dan?

En 2010 is natuurlijk alweer bijna 10 jaar terug. Ontwikkeling van elektrische voertuigen is inmiddels alweer een stuk verder.


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #17 Gepost op: 24 september 2019, 18:50:07
Nieuwsbrief GHOR Amsterdam-Amstelland december 2012/januari 2013:
Vervanging GHOR-voertuigen
Ongeveer twee jaar geleden heeft de GHOR drie Honda Civic’s aangeschaft: twee voor de Officieren van Dienst (OvD-G) en één bureau-auto. Helaas bleek al snel dat de Honda Civic Hybride ongeschikt was als OvD-G-voertuig: er waren continu stroomstoringen.
Deze storingen werden veroorzaakt door de uitrusting die in de auto’s was ingebouwd (denk aan computer- en navigatieapparatuur): de hybride accu kon het verhoogde stroomverbruik niet aan.
De Honda’s zijn daarom de afgelopen weken eerder dan gepland vervangen: ze zijn inmiddels geheel gestript: één auto gaat dienst doen als bureau-auto en twee gaan er naar de GGD Amsterdam. De Officieren van Dienst gaan over op de Volkswagen Golf Plus.

Tijden veranderen, dat blijkt wel!



kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #18 Gepost op: 1 oktober 2019, 15:44:30
Je moet ook niet vergeten dat het bereik van de voertuigen rapjes toeneemt en daarnaast ook snelladen steeds beter beschikbaar wordt. En laten we niet vergeten het is een pilot, ongetwijfeld dat er uit gaat komen dat een 3-fase laadpunt nodig is, maar als je pas gaat pilotten op het moment dat dat de standaard is voor deze auto's, loop je alweer achter de feiten aan. De Niro heeft een theoretisch bereik van 280 km, laten we zeggen 200 km bij ons gedrag, is toch al een aardig eind in de goede richting!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #19 Gepost op: 1 oktober 2019, 23:33:08
De Hyundai Kona, ZV-541-V, is vandaag gesignaleerd in Duivendrecht, zie 1e foto bij bericht op de website van AT5:
https://www.at5.nl/artikelen/197132/man-met-schotwond-overleden-in-duivendrecht