Politie start pilot met emissieloze voertuigen

Auteur Topic: Politie start pilot met emissieloze voertuigen  (gelezen 10551 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ids

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Gepost op: 6 september 2019, 13:23:03

Uit de videobeschrijving: Drie politie-eenheden starten met de pilot 0-emissie. Het komende jaar testen zij verschillende emissieloze voertuigen, zoals elektrische auto’s, motoren en speed pedelecs. Het doel is om te zien wat het voor de operatie en bedrijfsvoering betekent om emissieloze voertuigen te gebruiken. Hiermee bereidt de politie zich ook voor op toekomstige aanbestedingen van het wagenpark.

Gaat zo te zien in ieder geval om een Kia e-Niro en de Hyundai KONA Electric, beiden met Whelen Valor balk.




Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1 Gepost op: 6 september 2019, 13:36:05
Leuk idee, gaat alleen niks worden. Bij de douane is er een test geweest met electrische en hybride auto's. Die zijn daarbij met grote punten afgekeurd.

Snap dat het gebeurt voor de bühne, maar in dit type werk zijn deze auto's nog lang niet geschikt
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #2 Gepost op: 6 september 2019, 13:40:06
Op welke punten?

Het lijkt mij dat de burgerautos van de politie jaren geleden al hybride of elektrisch hadden kunnen zijn.

Dat je geen elektrische noodhulp voertuigen hebt snap ik nog wel.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Ids

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #3 Gepost op: 6 september 2019, 15:11:58
Vermoed dat de actieradius begrijpelijkerwijs het grootste obstakel is op dit moment. Wanneer dit verbetert zie ik niet wat grootschalig gebruik nog in de weg staat. Overigens wel jammer dat men voor twee 1-fase modellen heeft gekozen voor deze pilot, zit je toch al gauw met een laadtijd van 10 uur tegenover 3 à 4 uur bij een 3-fasen variant.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #4 Gepost op: 6 september 2019, 15:15:06
@Ids: de Valor lichtbalk komt niet van Whelen, maar van Federal Signal...


Ids

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #5 Gepost op: 6 september 2019, 15:21:53
@Ids: de Valor lichtbalk komt niet van Whelen, maar van Federal Signal...

Correct, foutje


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #6 Gepost op: 6 september 2019, 15:42:46
Ben heel benieuwd wat hieruit komt. Op ons team zal de auto nog niet voldoen als noodhulpvoertuig. In een halve (middag)dienst rijden we al meer dan 120 kilometer.

Dat is dan niet op het tempo van een 80 jarige en met de meest gunstige omstandigheden....
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #7 Gepost op: 6 september 2019, 16:50:44
Grappig dat dit nu aan de grote klok gehangen wordt terwijl er ook al enige tijd een Tesla op proef rond rijdt in de surveillancedienst.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #8 Gepost op: 6 september 2019, 18:54:40
Grappig dat dit nu aan de grote klok gehangen wordt terwijl er ook al enige tijd een Tesla op proef rond rijdt in de surveillancedienst.
Ik dacht dat deze alleen als burgerauto rondreed. Jij zegt dat er een Tesla is in politiekleuren?


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #9 Gepost op: 6 september 2019, 21:32:14
Dat ziet er interessant uit. Goed dat er gelijk mee in de noodhulp wordt getest.
Met name voor de teams in stedelijk gebied is dit een uitkomst. Voor teams die veel rijden zal actieradius wel een puntje zijn met deze auto's maar gelukkig ontwikkeld de techniek zich snel.
Snap overigens niet waarom ze de recherche auto's al niet hebben geelectrificieerd. Daar worden weinig km's mee gereden.

Komt die nieuwe lichtbalk trouwens ook op de B klasse? Op het intranet filmpje geeft men ook aan " deze auto's zijn voorzien van de nieuwste lichtbalk"  naar mijn idee dus de opvolger van wat er nu op de B klasse zit.