Vacature agent mei 2020

Auteur Topic: Vacature agent mei 2020  (gelezen 133341 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #30 Gepost op: 9 november 2019, 20:44:05
Enkele details zijn uit het bovenstaande verhaal geschrapt om zo andere kandidaten niet voor te bereiden of te bevoordelen.


Solstice

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
  • Aspirant eenheid Oost Nederland
Reactie #31 Gepost op: 11 november 2019, 11:09:16
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen week testdag b gehad.
Nu heb ik over het psychologisch gesprek wel een goed gevoel. Echter twijfel ik over het rollenspel.

Ik kreeg 2 casussen. De eerste ging voor mijn gevoel heel goed. De acteur werd emotioneel en ik wist hem uiteindelijk te kalmeren en heb naar mijn weten in voor een passende oplossing gezocht.

De tweede casus werd wat lastiger. Althans zo heb ik het ervaren. Het verhaal van casus 1 bleek niet te kloppen en de acteur had gelogen over iets. Hier sprak ik hem op aan en vervolgens werd de acteur boos en begon te schreeuwen.

Lang verhaal kort maken, Ik heb de acteur weten te kalmeren, maar dit moest wel meerdere keren. [....]

Nu vraag ik mij alleen af of ik nog harder had moeten optreden, of dat ik het juiste  gedaan heb.

[...]

Ik vroeg me af of er meer sollicitanten zijn die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt.

Het lijkt wel of wij dezelfde hebben gehad als ik dit lees. Mijn casussen waren exact hetzelfde qua opbouw. Mocht inhoudelijk iets willen overleggen dan mag je een pb doen.
(al denk ik wel dat alle casussen op die manier zijn opgebouwd)

Ik had achteraf ook wel momenten dat ik ging zitten malen of ik wel de juiste beslissingen had genomen en of ik wel streng genoeg was geweest. Ik had achteraf wel een paar momenten waarop ik iets anders had kunnen doen/willen zeggen maar uiteindelijk denk ik dat ze vooral naar het totaalplaatje kijken.
Hoe reageer je op emoties van de acteur, hoe reageer je op onverwachte zaken en waar leg je je grenzen?
Of je capabel bent om het gesprek te blijven voeren zonder stil te vallen en het ondanks omstandigheden toch tot een goed einde weet te brengen.

Het is jammer dat je geen evaluatie krijgt van je gesprek met evt. verbeterpunten. Misschien is dit wel zo als je het niet haalt, dat weet ik niet.


MrOfficer

  • Hoofdagent eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #32 Gepost op: 11 november 2019, 11:30:53
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen week testdag b gehad.
Nu heb ik over het psychologisch gesprek wel een goed gevoel. Echter twijfel ik over het rollenspel.

Ik kreeg 2 casussen. De eerste ging voor mijn gevoel heel goed. De acteur werd emotioneel en ik wist hem uiteindelijk te kalmeren en heb naar mijn weten in voor een passende oplossing gezocht.

De tweede casus werd wat lastiger. Althans zo heb ik het ervaren. Het verhaal van casus 1 bleek niet te kloppen en de acteur had gelogen over iets. Hier sprak ik hem op aan en vervolgens werd de acteur boos en begon te schreeuwen.

Lang verhaal kort maken, Ik heb de acteur weten te kalmeren, maar dit moest wel meerdere keren. [....]

Nu vraag ik mij alleen af of ik nog harder had moeten optreden, of dat ik het juiste  gedaan heb.

[...]

Ik vroeg me af of er meer sollicitanten zijn die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt.

Ik denk dat het allerbelangrijkste gegeven moet zijn bij die casussen is dat je niet met de politiepet de casus ingaat. Je gaat er gewoon in als burger die met een andere burger in gesprek gaat.
Als ik dan kijk naar je verhaal denk ik dat je het gewoon keurig gedaan hebt. Casus 1 weten te kalmeren en voor een passende oplossing (dacht je toen) en in casus 2 ben je vervolgens gewoon rustig het gesprek aan gegaan. Confronteren met de leugens vind ik goed, zo lang je maar niet autoritair o.i.d bent geweest. Vraag of ze gewoon kalm het gesprek aan kunnen blijven gaan en dat je er ook voor zijn/haar verhaal bent, dus dat ze het beter gewoon rustig uit kunnen leggen.

Er is denk ik niet écht een hele duidelijk scheidingslijn van goed en fout. Gaat voornamelijk om je houding en hou je het gesprek in gaat.

Komt vast helemaal goed  998765 Laat je ons weten als je de uitslag hebt?


Debby.po

  • Sollicitant Agent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #33 Gepost op: 14 november 2019, 23:12:24
Beste allen,

bij deel B had ik een heel fijn gevoel, ik wist zeker dat ik door was. Ik kreeg de zelfde dag al een email met de uitslag van de selectieonderzoek. Heel enthousiast ben ik de rapport gaan lezen maar toch bleek dat ik niet geslaagd was.  :'( Ik ben vaak opnieuw het e-mail gaan lezen om te bevestigen wat ik aan het lezen was. Voor 1 punt ben ik niet door gekomen in deze procedure. Mijn overwicht was net niet goed genoeg voor deze functie. Volgende jaar ga ik zeker weer opnieuw proberen om toch te kunnen slagen en met de opleiding te kunnen beginnen.

Ik wens jullie heeeeeeel veel succes met alles en ik zou zeggen "gewoon gaan voorbereiden ook voor deel B, want je kan toch je zelf ontwikkelen in bepaalde competenties om een mooie score te kunnen halen"


Debby.po

  • Sollicitant Agent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #34 Gepost op: 14 november 2019, 23:15:14
Ik had op een vrijdagmiddag 13:00 onderdeel B, toen zei de psycholoog al: ik ben vrij snel dus zal mogelijk vandaag de uitslag al toesturen. Diezelfde middag 17:00u had ik de uitslag binnen van deel B. Kan dus heel snel gaan afhankelijk van wie je als psycholoog hebt.

Bij mij zei ze precies het zelfde


Solstice

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
  • Aspirant eenheid Oost Nederland
Reactie #35 Gepost op: 15 november 2019, 07:54:15
Beste allen,

bij deel B had ik een heel fijn gevoel, ik wist zeker dat ik door was. Ik kreeg de zelfde dag al een email met de uitslag van de selectieonderzoek. Heel enthousiast ben ik de rapport gaan lezen maar toch bleek dat ik niet geslaagd was.  :'( Ik ben vaak opnieuw het e-mail gaan lezen om te bevestigen wat ik aan het lezen was. Voor 1 punt ben ik niet door gekomen in deze procedure. Mijn overwicht was net niet goed genoeg voor deze functie. Volgende jaar ga ik zeker weer opnieuw proberen om toch te kunnen slagen en met de opleiding te kunnen beginnen.

Ik wens jullie heeeeeeel veel succes met alles en ik zou zeggen "gewoon gaan voorbereiden ook voor deel B, want je kan toch je zelf ontwikkelen in bepaalde competenties om een mooie score te kunnen halen"

Ah dat is echt balen man! Gelukkig weet je nu wel waar je aan kunt werken voor een volgende poging.
Kop op en volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen!


Kandidaat

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #36 Gepost op: 15 november 2019, 15:00:16
Hoi allemaal,

Ik heb 15 dagen geleden gesolliciteerd bij de eenheid Amsterdam. Er stond in de mail dat ik over uiterlijk 2 weken bericht zou krijgen of ik geselecteerd was maar ik heb nog niks gekregen. Ben je dan niet geselecteerd of krijg je ook dan bericht?

Ik ga er zelf al een beetje vanuit dat ik niet geselecteerd word. Ik woon in Oost-Nederland, omgeving Ede. Voor mij zou Oost-Nederland of Midden-Nederland dan ook het beste zijn maar er zijn geen vacatures. Zullen die weer snel komen denken jullie? Ik weet niet zo goed of ik voor Amsterdam moet gaan of dat ik ga wachten mijn eigen regio.

Groetjes


Fernandokamstra

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #37 Gepost op: 15 november 2019, 15:25:49
Hallo allemaal,

Inmiddels deel A en deel B gehaald. Nu wachten op een uitnodiging voor de medische keuring.

Zijn er al kandidaten die een uitnodiging hebben gehad voor de medische keuring ?



Solstice

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
  • Aspirant eenheid Oost Nederland
Reactie #38 Gepost op: 15 november 2019, 16:23:50
Hoi allemaal,

Ik heb 15 dagen geleden gesolliciteerd bij de eenheid Amsterdam. Er stond in de mail dat ik over uiterlijk 2 weken bericht zou krijgen of ik geselecteerd was maar ik heb nog niks gekregen. Ben je dan niet geselecteerd of krijg je ook dan bericht?

Ik ga er zelf al een beetje vanuit dat ik niet geselecteerd word. Ik woon in Oost-Nederland, omgeving Ede. Voor mij zou Oost-Nederland of Midden-Nederland dan ook het beste zijn maar er zijn geen vacatures. Zullen die weer snel komen denken jullie? Ik weet niet zo goed of ik voor Amsterdam moet gaan of dat ik ga wachten mijn eigen regio.

Groetjes

Je krijgt sowieso een reactie, ongeacht de uitkomst.
Ik woon zelf in Ede en ga in januari beginnen aan de academie in Apeldoorn. Had eerst gesolliciteerd voor Midden en kwam niet door de briefselectie, daarna voor Oost gesolliciteerd en kwam ook niet door de briefselectie. Pas de derde keer (ook voor Oost) kwam ik er wel door. Er werd toen bij de vacature aangegeven dat kandidaten uit Ede, Arnhem, Tiel en Nijmegen voorrang kregen op de rest, ik denk dat dat geholpen heeft.
Ik wilde bij Midden of bij Oost omdat dat het dichtstbij is voor mij. Het maakte me niet echt uit waar ik heen ging, zo lang ik er maar bij kwam. Kan altijd later proberen te switchen als daar mogelijkheid voor is.
Ik denk wel dat het helpt als je uit de regio komt waar je voor solliciteert maar dat is maar een aanname.


JeroenJR

  • Hoofdagent | Eenheid Rotterdam
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #39 Gepost op: 15 november 2019, 18:54:26
Je krijgt sowieso een reactie, ongeacht de uitkomst.
Ik woon zelf in Ede en ga in januari beginnen aan de academie in Apeldoorn. Had eerst gesolliciteerd voor Midden en kwam niet door de briefselectie, daarna voor Oost gesolliciteerd en kwam ook niet door de briefselectie. Pas de derde keer (ook voor Oost) kwam ik er wel door. Er werd toen bij de vacature aangegeven dat kandidaten uit Ede, Arnhem, Tiel en Nijmegen voorrang kregen op de rest, ik denk dat dat geholpen heeft.
Ik wilde bij Midden of bij Oost omdat dat het dichtstbij is voor mij. Het maakte me niet echt uit waar ik heen ging, zo lang ik er maar bij kwam. Kan altijd later proberen te switchen als daar mogelijkheid voor is.
Ik denk wel dat het helpt als je uit de regio komt waar je voor solliciteert maar dat is maar een aanname.

Tijdens voorlichting op de PA worden er vaak vragen gesteld of je inderdaad ook kan solliciteren, voor een functie, in een andere eenheid dan waar je woonachtig bent.

Tijdens de brief-selectie zul je hier een erg duidelijke motivatie voor moeten hebben, waarom jij bij een andere eenheid zou wil werken, als waar je vandaag komt. (Wel te doen, indien goede motivatie).

Echter, wanneer je door de procedure bent en inderdaad bij de eenheid werkt voor waar je bent aangenomen, is het (zoals ze op de voorlichting vaak zeggen) lastig om te wisselen van eenheid, dan wel pas in een later stadium na enkele jaren mee gedraaid te hebben.

Net zoals de functie. Solliciteer je voor surveillant, is het eerst een paar jaar werken als surveillant, waarna je daarna (mits plek en geschiktheid) door kan stromen.
Alle uitspraken welke hier worden geuit, zijn op persoonlijke titel. Er mag geen verband worden gelegd met welke werkgeversorganisatie dan ook!