Vacature agent mei 2020

Auteur Topic: Vacature agent mei 2020  (gelezen 133449 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

MV

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #230 Gepost op: 24 maart 2020, 21:51:37
Heeft 1 van jullie al iets gehoord mbt het evt niet starten vd opleiding in week 21?


Loon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
Reactie #231 Gepost op: 25 maart 2020, 09:20:26
Heeft 1 van jullie al iets gehoord mbt het evt niet starten vd opleiding in week 21?

Denk dat we in ieder geval geduld moeten hebben tot 6 april 😞
Aspirant Eenheid Den Haag week 21 2020


Woutske

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #232 Gepost op: 25 maart 2020, 09:24:24
Bij mijn screeningsgesprek afgelopen maandag is mij verteld dat besloten is de klas van week 17 gewoon te laten starten, dus ik neem aan dat week 21 ook wel moet lukken.
Aspirant Eenheid Amsterdam week 21 2020


GB

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #233 Gepost op: 25 maart 2020, 10:10:26
Momenteel zijn alle academies gesloten is mij verteld en dat het zo blijft de komende tijd. Waarschijnlijk gaan ze online op afstand les geven. Daarnaast is mij ook verteld dat de mensen van week 21 vallen onder de nieuwe 1-jarige opleiding in plaats van de oude 2 jaar en 4 maanden duur. Dat was voor mij compleet nieuw? Ik wacht rustig af op meer duidelijkheid.


Woutske

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #234 Gepost op: 25 maart 2020, 10:16:37
Momenteel zijn alle academies gesloten is mij verteld en dat het zo blijft de komende tijd. Waarschijnlijk gaan ze online op afstand les geven. Daarnaast is mij ook verteld dat de mensen van week 21 vallen onder de nieuwe 1-jarige opleiding in plaats van de oude 2 jaar en 4 maanden duur. Dat was voor mij compleet nieuw? Ik wacht rustig af op meer duidelijkheid.
Das inderdaad wel spannend. Ze hebben destijds al een aantal modules uit de opleiding van Hoofdagent gesloopt zodat er sneller Agenten kunnen worden opgeleid, maar een opleiding van 2⅓ jaar verkorten naar 1 jaar is wel heel enthousiast  ;)
Aspirant Eenheid Amsterdam week 21 2020


GB

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #235 Gepost op: 25 maart 2020, 10:28:49
Weet iemand misschien hoe het zit wat betreft de niveau van de opleiding? Op de website e.d. wordt er gecommuniceerd dat het een MBO niveau-4 opleiding is, maar in de aanstellingsmail staat er MBO niveau-3.


Woutske

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #236 Gepost op: 25 maart 2020, 10:56:50
Gewoon MBO-4, maar kan zijn dat ze wat hebben zitten spelen met de toelastingseisen ivm de grote vraag naar nieuw personeel :)
Aspirant Eenheid Amsterdam week 21 2020


Mark R

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #237 Gepost op: 25 maart 2020, 11:23:14
Momenteel zijn alle academies gesloten is mij verteld en dat het zo blijft de komende tijd. Waarschijnlijk gaan ze online op afstand les geven. Daarnaast is mij ook verteld dat de mensen van week 21 vallen onder de nieuwe 1-jarige opleiding in plaats van de oude 2 jaar en 4 maanden duur. Dat was voor mij compleet nieuw? Ik wacht rustig af op meer duidelijkheid.

Dit is ook nieuw voor mij. Hoorde wel dat ze er nee bezig waren maar niet dat het er al door was. Ben benieuwd wanneer we hier iets over horen en wanneer we kunnen en mogen starten.


Aquarius

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #238 Gepost op: 25 maart 2020, 12:46:56
Gewoon MBO-4, maar kan zijn dat ze wat hebben zitten spelen met de toelastingseisen ivm de grote vraag naar nieuw personeel :)

Hier iemand die al op de academie zit in de opleiding van 2 jaar en 4 maanden.
Er heerst veel onduidelijkheid, zelfs onder ons die al de opleiding doen. Dit is ons verteld:
Als je klaar bent met de opleiding heb je een mbo 3 diploma, geen mbo 4 diploma. De opleiding tot agent heeft 7 tertielen.
Het is de bedoeling dat je na de opleiding de rest van de onderdelen (die oorspronkelijk in tertiel 8 en 9 in de opleiding voor hoofdagent werden gegeven) doet, zodat je uiteindelijk wel het mbo 4 diploma haalt en ook uiteindelijk hoofdagent kan worden.

De politieacademies zijn op dit moment allemaal gesloten. Er wordt les op afstand gegeven, maar om eerlijk te zijn is dat niet ideaal en zijn er nog veel kinderziektes (wat ook wel begrijpelijk is). Er is voor ons ook nog veel onduidelijkheid over hoe het nu verder zal gaan en wat voor gevolgen het zal hebben.

Ik weet niet of de mensen van week 21 al beginnen met de 1-jarige opleiding.
Wat ik gehoord heb over de 1-jarige opleiding is het volgende: (Ik weet niet of het allemaal 100% klopt, maar dit is wat ik van twee docenten heb gehoord).
Er is ons verteld dat er geen praktijkperiodes meer tussen de theorie zullen zitten. Nu heb je een blauwe maand, 4 maanden school en dan weer 4 maanden praktijk enz. Bij de 1-jarige opleiding heb je voor een geheel jaar enkel de theorie en niet meer de praktijkperiodes.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijkheid geeft.


Woutske

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #239 Gepost op: 25 maart 2020, 13:04:01
Dank voor de uitleg :)

Ik begreep al dat ze een aantal modules uit hoofdagent (MBO-4) gehaald hadden, het klinkt logisch dat daar net dat stukje in zat om het MBO-4 te maken en je nu dus met een MBO-3 diploma eindigt.

Het is vervelend dat nu door de virusuitbraak het onderwijs via videolessen moet maar het is natuurlijk niet anders. Over de opleiding van 1 jaar zonder praktijk ben ik zelf nog niet heel erg enthousiast, was daar al beetje bang voor (ze hebben ook enorm te kort aan mensen om aspiranten te begeleiden) maar het lijkt mij zeker geen slim idee om de praktijk weg te halen uit een praktische opleiding natuurlijk ???
Aspirant Eenheid Amsterdam week 21 2020