Vacature agent mei 2020

Auteur Topic: Vacature agent mei 2020  (gelezen 133392 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Loon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
Reactie #320 Gepost op: 8 april 2020, 12:56:16
Nee heb niks op mijn kerfstok hoewel ik ook geen brave hendrik ben geweest maar niks om me 'echt' voor te schamen of bang voor te zijn. Ben nergens bang voor maar je word wel zenuwachtig gemaakt, 'we weten alles van je'.......... Anyway komt goed, hopelijk snel definitieve aanstelling dan kan ik ook stappen maken bij mijn huidige job.

Is en blijft spannend zo´n gesprek. Ik heb er bijna 3 uur gezeten, was gewoon een leuk en gezellig gesprek. Als je eerlijk, open, realistisch en objectief ben dan gaat het helemaal goed komen en hoef je je nergens druk om te maken.
Aspirant Eenheid Den Haag week 21 2020


guest20700

  • Gast
Reactie #321 Gepost op: 8 april 2020, 15:27:59
Het enige wat ik 'spannend' vind zijn de dingen die ze mij gaan vragen, of beter geformuleerd: waar gaan we het in godsnaam 3 uur over hebben?! Hoop/denk niet dat het telefonisch zo lang zal duren en hoop ook de VIK medewerker een toffe peer is... Anyway snel afronden!!


guest20700

  • Gast
Reactie #322 Gepost op: 8 april 2020, 15:28:31
By the way ik heb al in een bijlage de beroepscode toegezonden gekregen, was dit bij jullie ook zo?


Woutske

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #323 Gepost op: 8 april 2020, 15:34:16
Het enige wat ik 'spannend' vind zijn de dingen die ze mij gaan vragen, of beter geformuleerd: waar gaan we het in godsnaam 3 uur over hebben?! Hoop/denk niet dat het telefonisch zo lang zal duren en hoop ook de VIK medewerker een toffe peer is... Anyway snel afronden!!
mijn gesprek ging via videobellen en duurde een uurtje. Ze willen vooral goed kijken of er manieren zijn waarop anderen jou onder druk zouden kunnen zetten om niet integer te handelen. Denk dus bij jezelf: hoe zou iemand mij kunnen chanteren?
Aspirant Eenheid Amsterdam week 21 2020


guest20700

  • Gast
Reactie #324 Gepost op: 8 april 2020, 15:55:12
Nee, als er iemand daar niet voor te porren is ben ik het wel. Mijn familie en vrienden zijn allemaal strafbladvrij en integere mensen, als ik twijfels had over personen of wist dat ze criminele handelingen pleegde dan nam ik daar altijd snel afstand van. Wat dat betreft geen issues.

Dacht meer dat het 3 uur lang over mij zou gaan. Dat vind ik best wel heftig klinken, vooral ook omdat ik die andere persoon niet ken... Anyway als het meer over dat soort situaties gaat dan snap ik de insteek beter. Heb bijvoorbeeld aangeven op het BGO formulier dat ik voetbalsupporter (Feyenoord) ben en regelmatig uitwedstrijden bezoek, geen ultra of oid hoor gewoon een jongen die graag naar voetbal kijkt,  en hierover twijfel of ik dit kan blijven doen als ik bij de politie werk. Daar kunnen we het wel rustig over hebben.

Daarnaast vraag ik me ook af, mijn social-media pagina's (insta en FB) zijn niet toegankelijk voor iedereen, of ze zonder mijn toestemming op mijn social-media kanalen kunnen kijken? Ik heb niks te verbergen ofzo hoor maar ze staan op privé dus dan zou het niet zo moeten zijn toch?


Woutske

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #325 Gepost op: 8 april 2020, 16:05:05
Nee, als er iemand daar niet voor te porren is ben ik het wel. Mijn familie en vrienden zijn allemaal strafbladvrij en integere mensen, als ik twijfels had over personen of wist dat ze criminele handelingen pleegde dan nam ik daar altijd snel afstand van. Wat dat betreft geen issues.

Dacht meer dat het 3 uur lang over mij zou gaan. Dat vind ik best wel heftig klinken, vooral ook omdat ik die andere persoon niet ken... Anyway als het meer over dat soort situaties gaat dan snap ik de insteek beter. Heb bijvoorbeeld aangeven op het BGO formulier dat ik voetbalsupporter (Feyenoord) ben en regelmatig uitwedstrijden bezoek, geen ultra of oid hoor gewoon een jongen die graag naar voetbal kijkt,  en hierover twijfel of ik dit kan blijven doen als ik bij de politie werk. Daar kunnen we het wel rustig over hebben.

Daarnaast vraag ik me ook af, mijn social-media pagina's (insta en FB) zijn niet toegankelijk voor iedereen, of ze zonder mijn toestemming op mijn social-media kanalen kunnen kijken? Ik heb niks te verbergen ofzo hoor maar ze staan op privé dus dan zou het niet zo moeten zijn toch?
Het kan zijn dat jij en jouw familie super integer zijn, maar hoe is de band met je ouders? Bespreek je altijd alles of zijn er misschien onderwerpen die gevoeliger liggen? En wat dan als iemand informatie weet te bemachtigen en dreigt deze met je ouders te delen? Je moet een beetje in die trend denken :)

Als jouw sociale media privé is zullen ze daar niet zo heel veel last van hebben. Het gaat er hun natuurlijk meer om of jij dingen deelt waar de wereld van kan denken: "hé hij is toch Agent.. en dan doet/deed hij dit?!"

Voetbal lijkt mij ook niet zo'n groot ding hoor. Heel veel mensen gaan regelmatig naar wedstrijden natuurlijk. Maar je moet misschien wel even nadenken wat je gaat doen als andere supporters dingen gaan doen/roepen waar jij als agent iets van zou moeten vinden ;)
Aspirant Eenheid Amsterdam week 21 2020


Sollicitant Kate

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #326 Gepost op: 8 april 2020, 16:45:45
Het verschilt dus heel erg hoe lang zo’n gesprek duurt. Ik had een erg enthousiaste vrouw aan de telefoon die het tempo er in had. Binnen het uur had ik het gesprek gehad. Daarna heeft zij nog een van mijn referenten gesproken.


GB

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #327 Gepost op: 8 april 2020, 17:24:00
Bij mij duurde het telefonisch gesprek nog geen uur. Niet te druk maken over het BGO gesprek. Het is zo voorbij! :)


guest20700

  • Gast
Reactie #328 Gepost op: 8 april 2020, 18:42:51
Super bedankt voor jullie input, stelt me enorm gerust. Hoewel ik me er eigenlijk al niet zo druk over maakte! Succes allen met jullie opleiding... hopelijk kunnen we elkaar in de toekomst begroeten als collega’s!


Anne1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #329 Gepost op: 11 april 2020, 21:24:33
Zijn er trouwens al mensen die hun huidige baan hebben opgezegd? Ik durf het niet goed ivm de onzekerheid over de start van de opleiding etc.