Foto's reanimatie Kelvin Maynard bij brandweerkazerne opgedoken

Auteur Topic: Foto's reanimatie Kelvin Maynard bij brandweerkazerne opgedoken  (gelezen 19774 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.



mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #11 Gepost op: 2 november 2019, 18:39:16
Youp van 't Hek:
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/11/02/collectief-krankjorum-a3978907?fbclid=IwAR1lQexfWI1ssYWM3mnSbrISiW77ol--TNOh1bRA_jC77ehnjMwNJGn5GYM
Wat er met die fotos gebeurd?  nou daar is een website voor, daar worden fotos van (dodelijke)slachtoffers geplaatst, en niet eens geblurd.

En deze fotos worden gemaakt door hulpverleners, heb daar zelf beelden van gezien, na een dodelijk ongeval.
Meerdere brandweerlieden stonden met een telefoon, fotos te maken.

Ik weet de site niet meer, maar zou deze ook niet mogen plaatsen.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #12 Gepost op: 2 november 2019, 18:43:47
kleine aanvulling. het ging om verkeersongevallen, met dodelijke slachtoffers


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #13 Gepost op: 2 november 2019, 21:10:26
kleine aanvulling. het ging om verkeersongevallen, met dodelijke slachtoffers
Er was vroeger inderdaad zo'n website in Zuid-Amerika. Die bestaat niet meer. Saillant is wel dat het toen ook iemand van de brandweer was die links naar deze website verspreidde.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #14 Gepost op: 6 november 2019, 02:26:10

Geen ontslag maar disciplinaire straf voor fotograferende brandweermannen reanimatie Maynard

Citaat
De nieuwe brandweercommandant Tijs van Lieshout neemt intern maatregelen tegen de brandweerlieden die betrokken waren bij het maken van de foto's van de reanimatie van ex-voetballer Kelvin Maynard. Wat die precies inhouden, is niet bekendgemaakt. Tot ontslag komt het niet. 'De oproep van buitenstaanders om ze eruit te flikkeren vind ik disproportioneel', schrijft Van Lieshout in een brief aan het bestuur van de Veiligheidsregio.


apoo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • AVP
Reactie #15 Gepost op: 6 november 2019, 06:41:04
Hoezo disproportioneel. Had ik in het ziekenhuis is moeten doen met een van m’n patiënten. Dan was ik ontslagen én had ik bij de tuchtrechter gezeten. Maargoed, verschilletje in beroepsethiek blijkbaar.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #16 Gepost op: 8 december 2019, 10:41:21


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #17 Gepost op: 9 december 2019, 16:27:10
En Door: Twee agenten maken selfie bij ontplofte snackbar in Coevorden:

En https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2019/politieagenten-selfies-ingestorte-grillroom-coevorden/

Citaat
Dit terwijl hulpdiensten nog volop bezig waren om de vijfjarige Kenan onder het puin vandaan te halen.

Tja. En dan wel met het opgeven vingertje naar de rest van Nederland staan.

Ze zullen op dat moment even geen taak hebben gehad. Maar meld je dan inzetbaar. Want a) dit is niet professioneel en b) dan loop je dus mogelijk in de weg.

Peen
Redacteur van


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #18 Gepost op: 9 december 2019, 20:45:47
Snap eerlijk gezegd niet waarom ze alleen worden aangesproken. Hoe vaak lees je op de sociale mediums van de politie wel niet dat het precies dit gedrag is wat als storend wordt bevonden als het normale omstanders betreft. Mij lijkt een maandje op non-actief ook wel een passende straf.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #19 Gepost op: 10 december 2019, 08:33:32
Een maand non-actief is wel een beetje een hele zware maatregel. Ik neem aan dat iemand die non-actief is ook geen salaris krijgt. Geen idee wat een agent precies verdient, maar laten we even zeggen 1600,- netto. Dat is een vrij forse 'boete' die je iemand geeft.

Het maken van de selfie is onprofessioneel, maar het is ook niet iets wat levens in gevaar heeft gebracht, ernstige overlast heeft veroorzaakt, of wat je zelfs maar als misdaad zou kunnen aanmerken.

Een goed gesprek lijkt me een prima maatregel.