Foto's reanimatie Kelvin Maynard bij brandweerkazerne opgedoken

Auteur Topic: Foto's reanimatie Kelvin Maynard bij brandweerkazerne opgedoken  (gelezen 3700 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 2 november 2019, 18:39:16
Youp van 't Hek:
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/11/02/collectief-krankjorum-a3978907?fbclid=IwAR1lQexfWI1ssYWM3mnSbrISiW77ol--TNOh1bRA_jC77ehnjMwNJGn5GYM
Wat er met die fotos gebeurd?  nou daar is een website voor, daar worden fotos van (dodelijke)slachtoffers geplaatst, en niet eens geblurd.

En deze fotos worden gemaakt door hulpverleners, heb daar zelf beelden van gezien, na een dodelijk ongeval.
Meerdere brandweerlieden stonden met een telefoon, fotos te maken.

Ik weet de site niet meer, maar zou deze ook niet mogen plaatsen.

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 2 november 2019, 18:43:47
kleine aanvulling. het ging om verkeersongevallen, met dodelijke slachtoffers

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #13 Gepost op: 2 november 2019, 21:10:26
kleine aanvulling. het ging om verkeersongevallen, met dodelijke slachtoffers
Er was vroeger inderdaad zo'n website in Zuid-Amerika. Die bestaat niet meer. Saillant is wel dat het toen ook iemand van de brandweer was die links naar deze website verspreidde.

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #14 Gepost op: 6 november 2019, 02:26:10

Geen ontslag maar disciplinaire straf voor fotograferende brandweermannen reanimatie Maynard

Citaat
De nieuwe brandweercommandant Tijs van Lieshout neemt intern maatregelen tegen de brandweerlieden die betrokken waren bij het maken van de foto's van de reanimatie van ex-voetballer Kelvin Maynard. Wat die precies inhouden, is niet bekendgemaakt. Tot ontslag komt het niet. 'De oproep van buitenstaanders om ze eruit te flikkeren vind ik disproportioneel', schrijft Van Lieshout in een brief aan het bestuur van de Veiligheidsregio.

apoo

• Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 6 november 2019, 06:41:04
Hoezo disproportioneel. Had ik in het ziekenhuis is moeten doen met een van mín patiŽnten. Dan was ik ontslagen ťn had ik bij de tuchtrechter gezeten. Maargoed, verschilletje in beroepsethiek blijkbaar.