Brandblussers

Auteur Topic: Brandblussers  (gelezen 7031 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #20 Gepost op: 20 maart 2006, 22:55:22


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #21 Gepost op: 20 maart 2006, 23:01:50
Is dit niet iets om je blusser in te vervoeren?? En in deze verpakking ophangen??

http://www.arendbloem.nl/prijzen.php?cat=14



of





Dat is nog wel een idee denk ik,een beugel maken die eromheen klemt en het zit vast en is droog!
  Ta


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #22 Gepost op: 21 maart 2006, 09:32:21
Ik ben Annemiek nog altijd dankbaar voor de oplossing die ze bij ons heeft bedacht:











Henk


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #23 Gepost op: 21 maart 2006, 14:50:09
Kortom veel praat maar geen oplossingen.
Wat ik wel weet is dat er(camping) gas flessen zijn van kunststof(ook behoorlijk wat druk), maar de techniek is dus nog niet zover dat er ook brandblussers zijn van deze fabricage.

Met betrekking tot hoesjes e.d om blussers daar hebben we bij de KNRM al veel ervaring mee, in de float 500 zat een ingepakte blusser achterin, maar deze kan evengoed elke twee jaar vervangen worden, dan was er zoveel roest aanwezig dat hij simpelweg afgekeurd werd.

Ik denk dat het makkelijkste is om een aantal wegwerp blussers te kopen en deze elke jaar te vervangen.

Ik dank allen voor het meedenken/zoeken en ik hou jullie op de hoogte.

Res ( die de blusser in de Koen Oberman goed in de gaten zal houden omdat de RNLI een heel apparte mannier van opbergen gevonden heeft)  8)
NoordBorgh go's North again in 2009


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #24 Gepost op: 21 maart 2006, 16:31:08
Kortom veel praat maar geen oplossingen.
Wat ik wel weet is dat er(camping) gas flessen zijn van kunststof(ook behoorlijk wat druk), maar de techniek is dus nog niet zover dat er ook brandblussers zijn van deze fabricage.

Met betrekking tot hoesjes e.d om blussers daar hebben we bij de KNRM al veel ervaring mee, in de float 500 zat een ingepakte blusser achterin, maar deze kan evengoed elke twee jaar vervangen worden, dan was er zoveel roest aanwezig dat hij simpelweg afgekeurd werd.

Ik denk dat het makkelijkste is om een aantal wegwerp blussers te kopen en deze elke jaar te vervangen.

Ik dank allen voor het meedenken/zoeken en ik hou jullie op de hoogte.

Res ( die de blusser in de Koen Oberman goed in de gaten zal houden omdat de RNLI een heel apparte mannier van opbergen gevonden heeft)  8)

De brandblusser zit al bijna een jaar op z'n plek en ziet er nog als nieuw uit (is dan ook nog niet gebruikt).
Wij hebben ook niet te maken met zeewater.

Dat scheelt.

Henk


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #25 Gepost op: 21 maart 2006, 18:13:05
De brandblusser zit al bijna een jaar op z'n plek en ziet er nog als nieuw uit (is dan ook nog niet gebruikt).
Wij hebben ook niet te maken met zeewater.

Dat scheelt.

Henk

Haal hem er binnenkort even vanaf,dan keur ik hem even!  ;)
  Ta


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #26 Gepost op: 21 maart 2006, 18:18:03
Kortom veel praat maar geen oplossingen.
Wat ik wel weet is dat er(camping) gas flessen zijn van kunststof(ook behoorlijk wat druk), maar de techniek is dus nog niet zover dat er ook brandblussers zijn van deze fabricage.

Met betrekking tot hoesjes e.d om blussers daar hebben we bij de KNRM al veel ervaring mee, in de float 500 zat een ingepakte blusser achterin, maar deze kan evengoed elke twee jaar vervangen worden, dan was er zoveel roest aanwezig dat hij simpelweg afgekeurd werd.

Ik denk dat het makkelijkste is om een aantal wegwerp blussers te kopen en deze elke jaar te vervangen.

Ik dank allen voor het meedenken/zoeken en ik hou jullie op de hoogte.

Res ( die de blusser in de Koen Oberman goed in de gaten zal houden omdat de RNLI een heel apparte mannier van opbergen gevonden heeft)  8)

Ik heb even nagevraagd,er heeft ooit een kunststof brandblusser bestaan,maar onbekend welk merk dat was.

De enige oplossing is een waterdichte hoes,en het is inderdaad in sommige gevallen goedkopen om hem dan maar elk jaar of om de 2 jaar te vervangen.

Ik heb hier wat foto's van een aluminium schuimblusser geplaatst,die van binnenuit door de combi schuim-aluminium-messing doorgerot is,en waar de gaten van buitenaf in gevallen zijn door de invloeden van buitenaf.
  Ta