Kustwachtcentrum Den Helder bezig met testen P-2000.

Auteur Topic: Kustwachtcentrum Den Helder bezig met testen P-2000.  (gelezen 19042 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #70 Gepost op: 2 maart 2006, 08:31:20
De lichtkrant is een stuk sneller als de internet melding, en mogelijk iets sneller als de melding op de pager (net welke capcode eerste verzonden wordt). Een losse computer met internetaansluiting is volgens mij net zo duur als een lichtkrant ergen neer zetten.

9910001
9910001


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #71 Gepost op: 2 maart 2006, 08:47:53
De lichtkrant is een stuk sneller als de internet melding, en mogelijk iets sneller als de melding op de pager (net welke capcode eerste verzonden wordt).

De volgorde van de capcodes maakt geen flaus aus. Bij een groepsoproep ontvangen alle gealarmeerde codes het bericht gelijktijdig. het bericht wordt namelijk maar 1x verzonden, ook al wordt hij door PDW en de online monitoren meerdere keren weergegeven.

Groeten, Peter.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #72 Gepost op: 2 maart 2006, 22:17:45
De lichtkrant is een stuk sneller als de internet melding, en mogelijk iets sneller als de melding op de pager (net welke capcode eerste verzonden wordt). Een losse computer met internetaansluiting is volgens mij net zo duur als een lichtkrant ergen neer zetten.

9910001

Als je wil contoleren of je melding er werkelijk uit gaat na je telefonisch verzoek aan een RAC is het een uitstekende manier om te zien of de melding op een juiste wijze met correcte inhoud en tijdig eruiit gaat. Zo konden ze ( http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=11200.msg364643#msg364643 afgelopen dinsdag zien dat deze melding ruim vijf minuten bij RAC Gooi- en Vechtstreek op een of ander wijze is blijven hangen en zonder spoed terwijl er prio één bij verzocht was! De tijd staat er bij, dus als je wilt zou je dat -hoe traag ook- zelfs nu nog na kunnen lezen. En dat voor het hele land!

Henk


Matthijs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
  • samenwerkend kunnen we meer.
    • Ontwerpers en bouwers van maatwerk interieurs
Reactie #73 Gepost op: 3 maart 2006, 15:46:10
Wat mooi he, dat het zo werkt!!!

Als er iets niet uitvalt is het wel de p2000 monitor op internet. Moeten ze ook maar eens doen voor c2000 ;)

Er zijn ook niet zoveel racties op het stukje wat je geschreven hebt bij inzetverslagen.

Matthijs


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #74 Gepost op: 3 maart 2006, 16:10:31
Het late alamreren heeft in dit geval er weinig mee te maken of je wel of niet kan meelezen. , en ook pech met een reddingboot is mogelijk. Dit staat wel wat slordig maar het klinkt niet onmogelijk. Dat het vervolgens even duurt totdat er een tweede reddingboot is uitgevaren klinkt ook niet vreemd. Verder zal ik hier ook geen prio 2 melding voor geven , als er echt geen haast bij is dan kan ook rustig telefonisch en mooi ontspannen gereageert worden. Of de p200 monitor niet uitvalt weet ik niet kan moeilijk controleren of deze alles doorgeeft. Een lichtkrant vertouw ik stukken meer als een monitor en dit scheelt zo een minuut voordat je melding op de computer staat.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #75 Gepost op: 3 maart 2006, 17:00:56
Het late alamreren heeft in dit geval er weinig mee te maken of je wel of niet kan meelezen.
9910001

maar je komt er tenminste wel achter dat je gevraagde prioriteit verandert verandert van 1 naar 3 en dat de aanvraag 5 minuten vertraagt. Dat is mooi dat je dat te weten komt, want je kan dat alleen aankaarten waar je achterkomt. En dat zal in dit geval zeker gebeuren.

Een reddingsboot met pech kan altijd (het overkomt ons allemaal: is ons ook menigmaal overkomen). De reactie tijden kunnen kennelijk ook, vind ik ze alleen wat aan de lange kant. Rustig aan naar een bootje in een sneeuwbui die aan lager wal dreigt te geraken daar ben ik het met de kustwacht eens dat het toch beter met enige spoed kan. Je weet toch immers nooit of het bv bootje lek slaat tijdens het aan lager wal raken en dan zou je het best eens flink koud kunnen krijgen. Je moet van het ergste uit gaan, toch?

Controle of je melding er juist op staat kan ook nag na één minuut. Of na een uur. Of de volgende dag.

Weet iemand dit: kan een lichtkrant eigenlijk wel met alle reddende reddingsbrigades met P2000, brandweerop het water inzet meldingen van heel Nederland + die van de KNRM? Kun je daar dan ook door bladeren, net als op de computer? Als dat kan, zouden ze ook een lichtkrant op kunnen hangen bij de kustwacht met alle capcodes (een stuk of 150 schat ik) van de reddende brandweren, KNRM stations en reddingsbrigades.

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #76 Gepost op: 3 maart 2006, 20:33:28
maar je komt er tenminste wel achter dat je gevraagde prioriteit verandert verandert van 1 naar 3 en dat de aanvraag 5 minuten vertraagt. Dat is mooi dat je dat te weten komt, want je kan dat alleen aankaarten waar je achterkomt. En dat zal in dit geval zeker gebeuren.

Een reddingsboot met pech kan altijd (het overkomt ons allemaal: is ons ook menigmaal overkomen). De reactie tijden kunnen kennelijk ook, vind ik ze alleen wat aan de lange kant. Rustig aan naar een bootje in een sneeuwbui die aan lager wal dreigt te geraken daar ben ik het met de kustwacht eens dat het toch beter met enige spoed kan. Je weet toch immers nooit of het bv bootje lek slaat tijdens het aan lager wal raken en dan zou je het best eens flink koud kunnen krijgen. Je moet van het ergste uit gaan, toch?

Henk
Henk de reden dat er 5 minuten later is geallarmeert kan zomaar een reden hebben.Misschien is er opdat moment op de AC een melding binnengekomen met een hogere prioriteit,bv een woninbrand met slachtoffers of een ongeval beknelling.En in dat geval bepaal niet ji de prioriteit maar dat bepaald dan de centralist.En die zal dan terecht kiezen voor die woningbrand of dat ongeval


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #77 Gepost op: 4 maart 2006, 01:18:21
Henk de reden dat er 5 minuten later is geallarmeert kan zomaar een reden hebben.Misschien is er opdat moment op de AC een melding binnengekomen met een hogere prioriteit,bv een woninbrand met slachtoffers of een ongeval beknelling.En in dat geval bepaal niet ji de prioriteit maar dat bepaald dan de centralist.En die zal dan terecht kiezen voor die woningbrand of dat ongeval

En of dat echt zo is, die alarmering van woningbrand of beknelling, zou moeten blijken uit die handige P2000 pagina  ;).

De prioriteit wordt bepaald door de kustwacht. Die alarmeert. De brandweer drukt slechts op de knop.

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #78 Gepost op: 4 maart 2006, 11:22:03
En of dat echt zo is, die alarmering van woningbrand of beknelling, zou moeten blijken uit die handige P2000 pagina  ;).

De prioriteit wordt bepaald door de kustwacht. Die alarmeert. De brandweer drukt slechts op de knop.

Henk
Jij snapt het niet,als de centralist bezig is met een woningbrand met slachtoffers.En hij krijgt die melding van dat bootje wat op de wal dreigt te lopen.Gaat die melding van die woningbrand ten alle tijden voor.Een centralist zal dat bootje in de wacht zetten,en pas gaan alarmeren op het moment dat hij/zij daar tijd voor heeft en dat kan een 5 minuten duren.
En dan kan de kustwacht toch echt even wachten  ::)


SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #79 Gepost op: 4 maart 2006, 14:33:39
Om nog even terug te komen op het landelijk proefalarm voor de KNRM eenheden, de vraag was volgens mij nog niet beantwoord;

Die gaat elke maandagochtend plaatvinden vanuit het KWC.

Als het goed is vanaf maandag 06-03-2006.

Btw: De KNRM Rijnmond is dan ook op orde om geallarmeerd te worden vanuit het KWC of de GMK Rijnmond.

gr,

Paul
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp