Kustwachtcentrum Den Helder bezig met testen P-2000.

Auteur Topic: Kustwachtcentrum Den Helder bezig met testen P-2000.  (gelezen 19044 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #50 Gepost op: 20 januari 2006, 08:14:32
Volgens mij hangt er in elke RAC al een lichtkrant, dit ook om te kijken of de alarmeringen goed gaan zodat je het snel na kan lezen wat je verzonden hebt. Hiernaast worden er lichtkrant code verzonden om op je kazerne (lees in dit geval boothuis) een lichtkrant op te hangen zodat je bij aankomst de melding nog een keer kan lezen en kan zien hoe lang geleden deze melding is gedaan.

9910001
9910001


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #51 Gepost op: 20 januari 2006, 12:22:27
krijgt elk boothuis een lichtkrant dan ??
hulpdiensten-spotter


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #52 Gepost op: 20 januari 2006, 14:53:38
krijgt elk boothuis een lichtkrant dan ??

Lijkt me niet logisch. Meestal is er niemand als de alarmering afgegeven wordt, en die staat dan al op je pieper. Logischer lijkt het me dat de alarmering op de lichtkrant op de RAC's wordt aangestuurd. Dan ziet de brandweer meteen wat er aan de hand is en kan daarop anticiperen. Nadere bijzonderheden vragen en aanvullend protocol er op loslaten. Als er echt iets aan de hand is op het Eemmeer bv, wil de de brandweer uit Bunschoten ook gealarmeerd worden, ook al vaart RB Blaricum al.

Het lijkt mij reuze handig, het kan dan nooit meer zo zijn dat de reddingsboten varen in een gebied van een brandweerkorps en het RAC van niets weet. Goeie aktie van het KWC.

Henk


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #53 Gepost op: 20 januari 2006, 16:08:55
dat bedoel ik meschien ook andersom op de lichtkrant van het kwc ..
hulpdiensten-spotter


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #54 Gepost op: 20 januari 2006, 16:41:36
krijgt elk boothuis een lichtkrant dan ??
Die zal je zelf moeten aanschaffen  ::)

Lijkt me niet logisch. Meestal is er niemand als de alarmering afgegeven wordt, en die staat dan al op je pieper. Logischer lijkt het me dat de alarmering op de lichtkrant op de RAC's wordt aangestuurd. Dan ziet de brandweer meteen wat er aan de hand is en kan daarop anticiperen. Nadere bijzonderheden vragen en aanvullend protocol er op loslaten. Als er echt iets aan de hand is op het Eemmeer bv, wil de de brandweer uit Bunschoten ook gealarmeerd worden, ook al vaart RB Blaricum al.

Het lijkt mij reuze handig, het kan dan nooit meer zo zijn dat de reddingsboten varen in een gebied van een brandweerkorps en het RAC van niets weet. Goeie aktie van het KWC.

Henk
Bij ons op de kazerne hangt ook een lichtkrant,en daar is midden in de nacht en de weekeinde ook niemand.Maar het is wel fijn als de opkomende ploeg nog even kan nalezen wat en waar er wat aan de hand is.Je kan de melding een half uur lang laten projecteren,dus tijd zat om nog even de melding na te lezen


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #55 Gepost op: 21 januari 2006, 11:14:32
Die zal je zelf moeten aanschaffen  ::)
Bij ons op de kazerne hangt ook een lichtkrant,en daar is midden in de nacht en de weekeinde ook niemand.Maar het is wel fijn als de opkomende ploeg nog even kan nalezen wat en waar er wat aan de hand is.Je kan de melding een half uur lang laten projecteren,dus tijd zat om nog even de melding na te lezen

Ik heb het dan ook over het RAC, de Regionale Alarm Centrale, als die maar op de hoogte is komt het helemaal goed...

Op de kazerne is slechts handig, op het RAC is het een onderdeel van het protocol.

Henk


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #56 Gepost op: 21 januari 2006, 11:20:34
we wachten het allemaal maar af er komt een dag  dat de kustwacht begint te alarmeren via p2000 en de testcodes eruitgaan naar de station,is er al bekend wanneer het wekelijks proefalarm zal plaatsvinden ?
hulpdiensten-spotter


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #57 Gepost op: 21 januari 2006, 15:26:12
Volgens mij hangt er in elke RAC al een lichtkrant, dit ook om te kijken of de alarmeringen goed gaan zodat je het snel na kan lezen wat je verzonden hebt. Hiernaast worden er lichtkrant code verzonden om op je kazerne (lees in dit geval boothuis) een lichtkrant op te hangen zodat je bij aankomst de melding nog een keer kan lezen en kan zien hoe lang geleden deze melding is gedaan.

9910001

Dat kun je ook op je pieper bekijken, staat dezelfde tekst.

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #58 Gepost op: 21 januari 2006, 15:34:17
Dat kun je ook op je pieper bekijken, staat dezelfde tekst.

Henk

dat is dus 1 van de grote nadelen van P2000,je moet je pager aflezen om te weten waar je voor opgeroepen bent.Neem even een uitruk midden in de nacht,met de slaap diep in je ogen ::) ::)

Altijd fijn als je op de kazerne nog even de melding kan teruglezen op een levensgroot bord,vooral ook wat betreft de locatie 8)


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #59 Gepost op: 21 januari 2006, 15:56:04
Altijd fijn als je op de kazerne nog even de melding kan teruglezen op een levensgroot bord,vooral ook wat betreft de locatie 8)

Das een voordeel als je 112 busje is uitgerust met CITY-GIS. Dan heb je de lokatie, urgentie en melding. Vervolgens verteld een zeer lieftallige blonde dame hoe je moet rijden. Ter plaatse aangekomen trap je de bemanning eruit, in mijn geval een pleeg. En kan jij verder rusten.

RR (Die zeer lieftallige blonde dame zegt gerust "omkeren" op een autosnelweg.)
Elke hulpverlening start met communicatie.