Als de brandweer

Auteur Topic: Als de brandweer  (gelezen 7780 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Johan Beck

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
    • Online P2000 meldingen volgen van de hulpdiensten
Gepost op: 23 november 2019, 17:47:24
Verkeersongelukken en reanimaties, maar ook liftopsluitingen, ontsnapte dieren en beknellingen: de brandweer doet zoveel meer dan alleen branden blussen. Het SBS6-programma Als de Brandweer toont het werk van de Nederlandse brandweer en laat zien hoe het is om in de schoenen te staan van deze helden als ze vanuit een kazerne op een incident afstuiven. Wat start in de meldkamer met een angstige noodoproep, krijgt een vervolg als ze binnen een minuut in de tankautospuit stappen en met gillende sirenes uitrukken. Nooit eerder kwamen kijkers zó dichtbij het vuur. Ze beleven alles door de ogen van de brandweerlieden, die hun werk zelf met verschillende camera’s in beeld brengen. Als de Brandweer is elke zondag om 20.30 uur wekelijks te zien bij SBS6.

https://www.sbs6.nl/programmas/als-de-brandweer/




DMC

  • HV Geďnteresseerd
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #1 Gepost op: 23 november 2019, 18:03:31
Ben benieuwd, wil niet te snel oordelen maar vind de meeste Nederlandse programma’s over hulpverleningsdiensten vaak eerder uit op spanning en sensatie dan een feitelijke/educatieve weergave van werkzaamheden. Vooral vaak bij programma’s van commerciële zenders. Direct voorbeeld hiervan: Wegmisbruikers vs Blik op de weg.

Ik ben dus nog een beetjes sceptisch. De zuiderburen hebben een aantal goede series gemaakt. Als die als voorbeeld zijn genomen kan het zomaar eens wat worden.
Maar we gaan het zien.

Mvg, DMC


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #2 Gepost op: 24 november 2019, 11:27:34
Het zelfde productiebedrijf maakt ook meerdere series in Duitsland. Ik hoop(te) dat ze ook naar Nederland zouden komen.

Ik ben dus nog een beetjes sceptisch. De zuiderburen hebben een aantal goede series gemaakt. Als die als voorbeeld zijn genomen kan het zomaar eens wat worden.
Maar we gaan het zien.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #3 Gepost op: 25 november 2019, 16:47:03
Valt me niet tegen. Had soms wel iets meer achtergrond informatie of uitleg verwacht. Er wordt behoorlijk met 'brandweertermen' gegooid die niet altijd worden uitgelegd. Verder zit het mooi in elkaar. Fijn dat er ook hardop wordt gezegd dat de BRW leidend is. Dat scheelt mij altijd beslissingen nemen ;)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!