Waarschuwing KNMI en Incidenten gevaarlijk weer (geel) of extreem weer (oranje) 2005

Auteur Topic: Waarschuwing KNMI en Incidenten gevaarlijk weer (geel) of extreem weer (oranje) 2005  (gelezen 335764 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
http://www.telegraaf.nl/binnenland/29829201/Beslaglegging_defecte_elektriciteitsmast.html

Beslaglegging defecte elektriciteitsmast
HAAKSBERGEN - Pieter van Vollenhoven van de Onderzoeksraad voor de Verkeersveiligheid heeft beslag laten leggen op een van de drie elektriciteitsmasten die het anderhalve week geleden tijdens een sneeuwstorm in Haaksbergen begaven. „Het onderzoek richt zich zowel op mogelijke technische mankementen als op onderhoud en menselijk falen”, vertelde een woordvoerster dinsdag.
 
Ook de naburige gemeente Berkelland wordt bij het onderzoek betrokken. Ook hier hadden duizenden mensen een groot deel van het weekeinde geen stroom. Energiebedrijf Essent berichtte vorige week dat er met het onderhoud van het elektriciteitsnet niets mis is. Inmiddels hebben de energiebedrijven NUON en Essent de huishoudens in de gemeenten Berkelland en Haaksbergen een compensatievergoeding van 35 euro toegezegd. Over een maand wil de onderzoeksraad de eerste resultaten bekendmaken.

Daar zou mijn baas blij mee zijn... "ik heb ff een electriciteitsmast in beslag genomen... heb je nog een plekkie in de kluis?? " :P ;D
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Zullen we deze topic ook maar weer in de gaten houden vandaag ;D ;D


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
hahaha hier waait het een beetje en regent het een beetje
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Florian van Hunnik

  • Gast
Citaat van: KNMI
In de avond neemt de wind tijdelijk wat af maar in de nacht trekt ze weer aan en kan langs de kust mogelijk opnieuw stormkracht bereiken. De aangevoerde lucht wordt gevoelig kouder en de kans op natte sneeuw neemt verder toe. De verwachting is nu dat er gedurende de tweede helft van de avond en de nacht ook droge sneeuw kan gaan vallen en dat die sneeuw ook kan blijven liggen, met name in de oostelijke helft van het land. In combinatie met de wind kan dat voor problemen zorgen en we adviseren om wat dat betreft de berichtgeving te blijven volgen.

Ook Zaterdag overdag kunnen wind en sneeuwbuien voor overlast gaan zorgen.

En als de sneeuw nou ook nog een week blijft liggen, hebben we weer eens een witte kerst.  :P


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
ik wil wel een witte kerst
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Ik ook , im dreaming of a white christmas !!!


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Ach, in Drenthe hoeft men zich ook niet te vervelen met dit onstuimige weer. Voorlopig nog alleen maar een beetje wind...
 
0501105   09:01:16   16-12-05   G   BRAN   A   HV 2 KANAAL WESTZIJDE TIENDEVEEN (TIEN) BOOM OVER WEG BRW Hoogeveen ( OvD )
0501350   08:56:08   16-12-05   G   BRAN   A   HV 2 ZETVELD 3 PEIZE (PEIZ) BOOM OP AUTO BRW Peize ( Blusploeg )
0500950   08:49:40   16-12-05   G   BRAN   A   HV 2 FOXEL 49 EMMER-COMPASCUUM (EMC) BOOM OP WONING BRW Emmer-Compascuum ( Blusgroep A )
0500010   08:21:59   16-12-05   I   BRAN   A   verzoek 2e centralist AC BRW Drenthe ( Centralisten )

0500012   08:16:53   16-12-05   I   BRAN   A   verzoek tel contact AC BRW Drenthe ( CAC )
0502100   08:11:38   16-12-05   G   BRAN   A   HV 2 WOLFHORN EELDE (EELD) BOOM OP AUTO BRW Eelde ( Blusgroep A )
0501003   08:05:24   16-12-05   I   BRAN   A   Postchef verzoek tel contact AC BRW Klazienaveen ( Bevelvoerder )
0501100   08:00:03   16-12-05   G   BRAN   A   HV 2 DRIJBERSEWEG STUIFZAND (STUI) BOOM OVER WEG BRW Hoogeveen ( Blusgroep A )
0500850   07:56:40   16-12-05   G   BRAN   A   HV 2 EEMSLANDWEG ZWARTEMEER (ZWAM) BOOM OVER WEG BRW Emmen ( Blusgroep A )
0500450   07:45:22   16-12-05   G   BRAN   A   HV 2 NOORDERDIEP 555 VALTHERMOND (VLMD) BOOM OVER WEG BRW 2e Exloermond ( Blusgroep )
0500700   07:37:14   16-12-05   G   BRAN   A   HV 2 MEPPERSTRAAT MEPPEN (MPN) BOOM OVER WEG BRW Zweeloo ( Blusgroep )
0501105   07:27:42   16-12-05   G   BRAN   A   HV 2 BROEKHUIZEN BROE BOOM OVER WEG BRW Hoogeveen ( OvD )
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


spruit

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 331
Hier waait het stevig, van mij mag het een witte kerst worden hoor!!


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Overlast door harde wind

Uitgegeven: 16 december 2005 11:36
Laatst gewijzigd: 16 december 2005 11:40

ASSEN - De harde wind die vrijdag over het land trekt, heeft vooral in Drenthe nogal wat schade veroorzaakt. Op diverse plaatsen zorgden omgewaaide bomen voor overlast. Dat heeft de politie laten weten. In Eelde en Peize viel een boom op een auto en in Emmer-Compascuum kwam een boom op een woning terecht. Niemand raakte gewond.

Op Schiphol zorgt de wind voor beperkingen in het baangebruik. Ongeveer twintig voornamelijk Europese vluchten zijn tot nu toe geannuleerd. Een woordvoerster van de luchthaven meldde daarnaast vertragingen oplopend tot een uur. Zij adviseert mensen die via Schiphol reizen of mensen komen afhalen, daarmee rekening te houden en actuele reisinformatie op te vragen.


Volgens het KNMI woedde vrijdagochtend een storm met windkracht 9 in het waddengebied. In het hele land zijn zware windstoten bij buien goed voelbaar, liet een woordvoerder weten. Het weerstation verwacht vanmiddag regen en mogelijk natte sneeuw. "Vanavond in het oostelijke helft van het land misschien droge sneeuw." Maar het zijn verspreide buien dus het KNMI verwacht vooralsnog geen grote problemen.

www.nu.nl


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
het stormt hier aardig, hagel natte sneeuw en een hoop langswaaiende troep
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !