GRIP 1 Zeer grote brand (flat) 2 doden, 2 zwaargewonden Gelderseplein - Arnhem 01-01-2020

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (flat) 2 doden, 2 zwaargewonden Gelderseplein - Arnhem 01-01-2020  (gelezen 14254 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Ik begrijp de verdriet maar het pand voldoet aan de voorschriften maak ik op uit verschillende media waarin experts dit gezegd hebben.

Het is dan ook onzin dat Omroep Gelderland stelt dat er een nooduitgang ontbrak. Ook is de wens van sprinkler en brandmeldinstallatie begrijpelijk maar onbetaalbaar en niet noodzakelijk. Dit was een noodlottige samenloop van omstandigheden waarbij je ziet dat er bij incidenten altijd meerdere dingen verkeerd gaan;
  • Iemand zet brandbaar materiaal in het hoofdtrappenhuis neer wat niet toegestaan is
  • Twee jongetjes steken deze bank aan
  • Het gezin heeft blijkbaar (nog) niet door dat er brand is
  • Al heel snel valt de stroom uit (ik zeg snel omdat de brand nog niet groot geweest kan zijn anders had het gezin of andere mensen deze al wel opgemerkt en nog tijdens de rit in de lift naar beneden valt de stroom uit)




71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794

Al heel snel valt de stroom uit (ik zeg snel omdat de brand nog niet groot geweest kan zijn anders had het gezin of andere mensen deze al wel opgemerkt en nog tijdens de rit in de lift naar beneden valt de stroom uit)

Je weet niet wat er aan hitteopbouw heeft plaats gevonden, omdat we niet weten hoe lang er zit tussen ontstaan van de brand. En moment dat het gezin de lift naar beneden nam. Ik neem even gemakshalve aan dat de stroomstoring is ontstaan door het weg smelten van de verlichting in de hal. En in het laatste filmpje zie je dat zelfs de verlichting op de tweede verdieping weggesmolten is. Vreemd dat de lift er dan mee ophoudt, ik zou toch verwachten dat die krachtstroom functioneert, en dus op een hele andere stroomgroep. En ik vraag me af of men überhaupt weet zou kunnen hebben van de brand gezien de mist van die avond.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!