Parate Peloton - Politie Eenheid Den Haag

Auteur Topic: Parate Peloton - Politie Eenheid Den Haag  (gelezen 6854 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Gepost op: 5 januari 2020, 18:34:32
Was gisteren namens de website aanwezig bij de ongeregeldheden in de Wegastraat in Den Haag (https://www.regio15.nl/nieuws/lijst-weergave/21-politieonderzoeken/31172-geweld-tegen-agenten-en-aanhoudingen-bij-rellen-in-den-haag) en toen viel het ons op dat het Parate Peloton er helemaal niet was. Op zaterdagavond/stapavond en bij ongeregeldheden zou je juist het PP verwachten. Ook anderen was het opgevallen dat er na 1 januari jl. geen PP was gespot.

Kan het zijn dat het PP alleen nog maar wordt geformeerd tbv geplande evenementen/betogingen etc.? Of is dat gewoon toeval?


Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 5 januari 2020, 20:30:15
Het Parate Peloton is iets wat landelijk niet de norm is. In deze tijden van krapte kan het maar zo zijn dat basisteams niet meer willen leveren, zeker nu er veel mensen aan de BE uitgeleverd worden voor de beveiliging van advocaten, officieren en ander belangrijke personen. Of dat het antwoord is weet ik niet.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #2 Gepost op: 5 januari 2020, 21:34:28
Het Parate Peloton is iets wat landelijk niet de norm is. In deze tijden van krapte kan het maar zo zijn dat basisteams niet meer willen leveren, zeker nu er veel mensen aan de BE uitgeleverd worden voor de beveiliging van advocaten, officieren en ander belangrijke personen. Of dat het antwoord is weet ik niet.

Daar zat ik zelf ook aan te denken als mogelijke oorzaak als het idd opgeheven is.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3 Gepost op: 29 februari 2020, 16:11:34
Heb je ze al weer gezien of zijn ze echt verdwenen?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #4 Gepost op: 1 maart 2020, 15:38:32
Heb je ze al weer gezien of zijn ze echt verdwenen?

Parate Peloton is niet verdwenen, heeft alleen met het tijdstip te maken.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #5 Gepost op: 10 maart 2020, 10:47:24
Ik denk dat het inderdaad met het tijdstip te maken heeft, prioriteiten elders etc.
In sommige regio's zoals Den Haag, Rotterdam en Amsterdam heeft een PP meerwaarde. In de grote eenheden zoals ZWB, Oost Nederland etc. heeft een PP geen enkele zin, je rijdt je rot en bent overal te laat.

Desondanks is het PP wel een prima opzet!  :)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


112SpotterHaaglanden

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #6 Gepost op: 3 mei 2020, 23:39:20
Heb je ze al weer gezien of zijn ze echt verdwenen?

Zeker niet verdwenen, maand geleden waren ze bij een middelbrand en ik heb het busje gister nog zien rijden naar een melding.


apoo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • AVP
Reactie #7 Gepost op: 4 mei 2020, 00:39:02
Heb ze inmiddels ook al weer een aantal keer voorbij zien komen na, wat leek, een tijdje afwezigheid.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!