Sollicitanten agent Oktober 2020

Auteur Topic: Sollicitanten agent Oktober 2020  (gelezen 125730 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Traficante

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 126
Reactie #340 Gepost op: 28 januari 2021, 18:45:13
Zijn er hier toevallig mensen die maandag starten voor eenheid Limburg?
Aspirant eenheid Limburg, week 17 2021


fiep91

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Reactie #341 Gepost op: 2 februari 2021, 21:23:33
Voor de mensen die deze week gestart zijn met de nieuwe opleiding. Ik ben erg benieuwd hoe jullie opleiding eruit gaan zien qua verloop. Eerste 9 maanden echt alleen school en dan voornamelijk op je werkplek?

Zodra jullie wat meer weten hoor ik dat graag. Ben super nieuwschierig


Ramon

  • Aspirant N4
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #342 Gepost op: 8 maart 2021, 23:34:11
Klopt wat hierboven staat Fiep, eerste 9 maanden is echt school en daarna afwisselend de praktijk in. 3 dagen school en 2 dagen praktijk, uiteindelijk zit je geloof ik op 4 dagen praktijk, 1 dag school. Ik vind het tot nu toe echt super leuk. Beste switch die ik ooit heb gemaakt. Moet wel zeggen dat ik echt met een punthoofd naar huis ga van wat ik allemaal geleerd heb die dag. Buiten dat moet ik toch zeggen dat de verhalen over de academie wel een beetje kloppen.. Helaas nu wij de pilot klas zijn merk ik dat er nog ontzettend veel onduidelijk of niet geregeld is. Dus voor de komende lichting, wees flexibel. Want je flexibiliteit wordt echt op de proef gesteld. Maar als je motivatie hoog ligt dan komt dat helemaal goed.

Het is nagenoeg 100% zelfstudie. Dus dat is wel een schakel dingetje als je nog nooit in het HBO onderwijs of iets dergelijks gezeten hebt. Wij kunnen voor een aantal vakken een docent bijvoorbeeld 3 uurtjes inroosteren. Dan moeten wij vervolgens aangeven wat we willen leren dat uur. Is even een andere manier van werken dan dat je gaat zitten en ontvangt wat de docent zegt. Ik moet wel zeggen, het blijft wel goed hangen als je er zelf mee bezig bent. Maar dat ligt wel aan je eigen intrinsieke motivatie.
Aspirant 2021 - Eenheid Amsterdam


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #343 Gepost op: 11 maart 2021, 12:44:50
Klopt wat hierboven staat Fiep, eerste 9 maanden is echt school en daarna afwisselend de praktijk in. 3 dagen school en 2 dagen praktijk, uiteindelijk zit je geloof ik op 4 dagen praktijk, 1 dag school. Ik vind het tot nu toe echt super leuk. Beste switch die ik ooit heb gemaakt. Moet wel zeggen dat ik echt met een punthoofd naar huis ga van wat ik allemaal geleerd heb die dag. Buiten dat moet ik toch zeggen dat de verhalen over de academie wel een beetje kloppen.. Helaas nu wij de pilot klas zijn merk ik dat er nog ontzettend veel onduidelijk of niet geregeld is. Dus voor de komende lichting, wees flexibel. Want je flexibiliteit wordt echt op de proef gesteld. Maar als je motivatie hoog ligt dan komt dat helemaal goed.

Het is nagenoeg 100% zelfstudie. Dus dat is wel een schakel dingetje als je nog nooit in het HBO onderwijs of iets dergelijks gezeten hebt. Wij kunnen voor een aantal vakken een docent bijvoorbeeld 3 uurtjes inroosteren. Dan moeten wij vervolgens aangeven wat we willen leren dat uur. Is even een andere manier van werken dan dat je gaat zitten en ontvangt wat de docent zegt. Ik moet wel zeggen, het blijft wel goed hangen als je er zelf mee bezig bent. Maar dat ligt wel aan je eigen intrinsieke motivatie.
Mijn tip is om vooral vaak de docent uit te nodigen. Het liefst om praktijkvoorbeelden te bespreken. Zwarte letters op wit papier of een computerscherm zijn namelijk de achtergrond en ruggengraat van het werk maar juist door praktijkvoorbeelden ga je het echt snappen i.p.v. dat je leest wat je moet leren.


fiep91

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Reactie #344 Gepost op: 11 maart 2021, 14:01:32
Klopt wat hierboven staat Fiep, eerste 9 maanden is echt school en daarna afwisselend de praktijk in. 3 dagen school en 2 dagen praktijk, uiteindelijk zit je geloof ik op 4 dagen praktijk, 1 dag school. Ik vind het tot nu toe echt super leuk. Beste switch die ik ooit heb gemaakt. Moet wel zeggen dat ik echt met een punthoofd naar huis ga van wat ik allemaal geleerd heb die dag. Buiten dat moet ik toch zeggen dat de verhalen over de academie wel een beetje kloppen.. Helaas nu wij de pilot klas zijn merk ik dat er nog ontzettend veel onduidelijk of niet geregeld is. Dus voor de komende lichting, wees flexibel. Want je flexibiliteit wordt echt op de proef gesteld. Maar als je motivatie hoog ligt dan komt dat helemaal goed.

Het is nagenoeg 100% zelfstudie. Dus dat is wel een schakel dingetje als je nog nooit in het HBO onderwijs of iets dergelijks gezeten hebt. Wij kunnen voor een aantal vakken een docent bijvoorbeeld 3 uurtjes inroosteren. Dan moeten wij vervolgens aangeven wat we willen leren dat uur. Is even een andere manier van werken dan dat je gaat zitten en ontvangt wat de docent zegt. Ik moet wel zeggen, het blijft wel goed hangen als je er zelf mee bezig bent. Maar dat ligt wel aan je eigen intrinsieke motivatie.

Bedankt voor je uitleg, erg interessant. Hoeveel dagen ben je nu, gemiddeld genomen, thuis aan het 'leren' en hoeveel dagen ben je nu fysiek aanwezig op de academie?


Ramon

  • Aspirant N4
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #345 Gepost op: 11 maart 2021, 15:18:43
Thanks Jim, doen we inderdaad zo veel mogelijk. @Fiep, 3 dagen academie, 2 dagen thuis. Waarin ik de 2 dagen thuis wel echt bezig ben met zelfstudie. Maar het is allemaal goed behapbaar!
Aspirant 2021 - Eenheid Amsterdam