Foto's reanimatie Kelvin Maynard bij brandweerkazerne opgedoken

Auteur Topic: Foto's reanimatie Kelvin Maynard bij brandweerkazerne opgedoken  (gelezen 19754 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #20 Gepost op: 10 december 2019, 13:52:50
Een maand non-actief is wel een beetje een hele zware maatregel. Ik neem aan dat iemand die non-actief is ook geen salaris krijgt. Geen idee wat een agent precies verdient, maar laten we even zeggen 1600,- netto. Dat is een vrij forse 'boete' die je iemand geeft.
Het maken van de selfie is onprofessioneel, maar het is ook niet iets wat levens in gevaar heeft gebracht, ernstige overlast heeft veroorzaakt, of wat je zelfs maar als misdaad zou kunnen aanmerken.
Een goed gesprek lijkt me een prima maatregel.
Je moest een weten hoe vaak hier op het forum is geroepen dat een perskaart in beslag moest worden genomen. En ook meteen definitief. Een maandje non-actief valt daarbij in het niet.

Maar ik ben het met je eens dat een goed gesprek meer soelaas bied. Maar dan ook wel meteen in de korpsuitgave publiceren zodat iedereen weet dat je dat niet moet doen.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #21 Gepost op: 2 januari 2020, 23:39:32
Dit soort voorbeelden zijn killing voor het draagvlak van de bevolking voor de campagnes van de hulpdiensten om niet bij ongevallen met je mobiel te gaan filmen en verspreiden op internet. Mijn sympathie ligt - uiteraard - bij de hulpverleners, maar kan mij voorstellen dat dergelijke lui worden rechts gericht door hun leidinggevende. Maand op non actief vind ik zeker niet overdreven. Het is misschien iets 'kleins', even snel een foto maken met op de achtergrond een PD of brand, maar het is dodelijk dus voor de campagne.

Ook in andere landen heeft men trouwens te maken met dit fenomeen: https://www.dailymail.co.uk/news/article-7844039/Detroit-firefighters-pose-smile-NYE-photo-burning-home.html
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)