Certificering brandmeldinstallatie

Auteur Topic: Certificering brandmeldinstallatie  (gelezen 4980 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #10 Gepost op: 15 januari 2006, 16:15:28
Je kan de volledige regeling erop naslaan, en ook zien hoe het in de toekomst gaat worden: http://www.hetccv.nl/sectorgerichteaanpak/beveiligingenbrandveiligheid/_/content/bulk/sector_gerichte_aanpak/Beveiliging_x_Brandveiligheid/Brandmeldinstallaties.html

Let op: de brandweer is fel tegenstander van deze regeling. Ik heb hem niet helemaal gelezen maar wat ik gehoord heb komt er totaal geen onafhankelijke inspectie-instellling aan de pas. Ze hebben hem zelfs zo geschreven dat je er als brandweer niet eens meer invloed op de uitkomst heb. Het is als regeling geschreven waarbij de overheid altijd het certificaat moet accepteren. De branche keurt zijn eigen regeling. Het een regeling die door de branche ontworpen is zonder overleg met de brandweer. Het is dus de vraag of je straks deze regeling terug ziet in de bouwverordening / gebruiksbesluit....  ;)

En zou het nu echt goedkoper worden voor afnemers..... denk dat de prijs van een BMI met minimaal 50% omhoog gaat....  ;) :) :-X


BWeer

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 15 januari 2006, 17:24:11
Ik hoop dat de brandweer als eisende partij blijft. Ik neem aan dat zij zichzelf niet buitenspel laat zetten.

En ja, anders wordt het net zo'n wildwest gebeuren als in de inbraakbeveiligingsbranche :'(


MrSprinkler

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
Reactie #12 Gepost op: 15 januari 2006, 23:24:43
Als ik het zo vlug even doorlees is de nieuwe regeling niet die regeling zonder inspectie-instellingen. Ook de eisende partij (brandweer dus o.a.) blijft nodig om het Pve vast te stellen.