Corona virus COVID-19 Discussie topic

Auteur Topic: Corona virus COVID-19 Discussie topic  (gelezen 123104 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #101 Gepost op: 12 maart 2020, 21:38:35
Ik vraag me af wat erger is. Het Coronavirus, of de mensen die paniek lopen te trappen. En constant maar verwijten aan het maken zijn over de aanpak. Ik ben toch van mening dat laatste, dat die mensen het ergste zijn. Ik heb het al eerder gezegd, het gezond boeren verstand van diverse mensen is ver, heel erg ver te zoeken. En ik weet dat ik niet de enige ben met deze mening.

En ik vraag me af of gezond boeren verstand ons nog zal helpen indien wij op korte termijn ook in deze situatie komen  :'(

https://twitter.com/NOS/status/1238171720135127041?s=19

Citaat
"De situatie wordt steeds erger", zegt de verpleegkundige in Brescia. Ze vertelt dat er de afgelopen tien dagen al 38 doden vielen. Alleen in dat ene ziekenhuis. "Op de eerste hulp bepalen ze wie blijft leven en wie doodgaat. Jullie begrijpen wat dat betekent."

https://twitter.com/Jarlvanderploeg/status/1238197638568312834?s=19
Samen sterk in de hulpverlening!


71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Reactie #102 Gepost op: 13 maart 2020, 08:00:52
En ik vraag me af of gezond boeren verstand ons nog zal helpen indien wij op korte termijn ook in deze situatie komen  :'(

Waar ik op doel zijn de paniekzaai berichten die in de media en op internet te vinden zijn, met complete doemscenario,s. Hier op het forum ook te vinden, "men moet GRIP-rijk afkondigen". "Er zijn duizenden ziekenhuisopnames te verwachten." Figuren die nu al gaan hamsteren. Mensen doe nu eens normaal! Dat virus laat zich echt niet tegenhouden, en er worden maatregelen getroffen. Maar waar we als burger zeker niet mee geholpen zijn, is met berichten die werkelijk nergens meer over gaan. En alleen maar getuigen van moedwillig paniekzaaien.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #103 Gepost op: 13 maart 2020, 09:04:32
En dan een Tweede Kamerlid/fractievoorzitter die gewend is alleen in superlatieven te spreken en mensen en groepen te schofferen en die onze minister-president bijkans voor 'moordenaar' uitmaakt omdat ie niet de (volgens hem) gewenste maatregelen neemt. Zie het ook op internet: allemaal zelfverklaarde deskundigen die het hebben over 'blunders van het kabinet'. Daarbij zichzelf hooguit beroepend op vooroordelen en onderbuik en 'omdat het buitenland het tenminste wel goed doet'. Maar als onze regering van meet af aan zeer strenge maatregelen had getroffen dan zou het geluid ongetwijfeld zijn geweest 'paniekvoetbal om niks'.

De kalmte bewaren en genuanceerd denken is er dan kennelijk niet meer bij.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Reactie #104 Gepost op: 13 maart 2020, 10:18:59
Precies dat Arie! Men geeft ook elke keer duidelijk aan dat men acteert op de huidige ontwikkelingen, en daar het beleid op aanpast. Het is precies dat, als de regering vanaf het eerste begin de boel plat had gelegd, en het uiteindelijk een onschuldig virusje zou blijken. Dan zou het commentaar ook weer niet van de lucht zijn. Op dit soort zaken is geen pasklaar beleid op te maken. Ja, je kent de situatie in China en men kent de situatie in Italië. Maar dat zijn 2 geheel andere landen, met geheel andere culturen. En dat kan al heel veel uitmaken.




71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Reactie #106 Gepost op: 13 maart 2020, 13:28:15
Nou, poeh poeh GRIP-4 van kracht. En, merken we al dat het virus minder wordt? De veiligheidsregio,s kunnen nu beter samenwerken, dus is alleen maar een bestuurlijke maatregel. dat is alles.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #107 Gepost op: 13 maart 2020, 13:39:57
En dan een Tweede Kamerlid/fractievoorzitter die gewend is alleen in superlatieven te spreken en mensen en groepen te schofferen en die onze minister-president bijkans voor 'moordenaar' uitmaakt omdat ie niet de (volgens hem) gewenste maatregelen neemt. Zie het ook op internet: allemaal zelfverklaarde deskundigen die het hebben over 'blunders van het kabinet'. Daarbij zichzelf hooguit beroepend op vooroordelen en onderbuik en 'omdat het buitenland het tenminste wel goed doet'. Maar als onze regering van meet af aan zeer strenge maatregelen had getroffen dan zou het geluid ongetwijfeld zijn geweest 'paniekvoetbal om niks'.

De kalmte bewaren en genuanceerd denken is er dan kennelijk niet meer bij.

Ongeacht welke maatregelen de regering getroffen zou hebben, de reacties in de politiek zullen altijd het zelfde zijn.
-De oppositie is het er niet mee eens en is van mening dat de maatregelen fout zijn.
-Wilders dient een motie in tegen Rutte.


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #108 Gepost op: 13 maart 2020, 13:45:30
En dan een Tweede Kamerlid/fractievoorzitter die gewend is alleen in superlatieven te spreken en mensen en groepen te schofferen en die onze minister-president bijkans voor 'moordenaar' uitmaakt omdat ie niet de (volgens hem) gewenste maatregelen neemt. Zie het ook op internet: allemaal zelfverklaarde deskundigen die het hebben over 'blunders van het kabinet'. Daarbij zichzelf hooguit beroepend op vooroordelen en onderbuik en 'omdat het buitenland het tenminste wel goed doet'. Maar als onze regering van meet af aan zeer strenge maatregelen had getroffen dan zou het geluid ongetwijfeld zijn geweest 'paniekvoetbal om niks'.

De kalmte bewaren en genuanceerd denken is er dan kennelijk niet meer bij.

We moeten Geert Wilders op dit moment alleen beoordelen over dit onderwerp, wat hij van andere dingen vindt is op dit moment helemaal niet relevant. Feit is dat hij op dit onderwerp er bovenop zit en gewoon gelijk heeft. Mark Rutte beweert dat kinderen het virus maar beperkt verspreiden, dat is feitelijk totaal onjuist Ook virologen ontkrachten dat.

Dus blijkbaar is Geert Wilders beter geïnformeerd dan Mark Rutte. En we moeten ons gezond verstand zeker gebruiken en dan zien we de volgende dingen:

In Italië is het een complete ramp, rest Europa volgt snel, dus rationeel gezien is het dan totaal logisch dat Nederland ook zwaar getroffen wordt. Met halfbakken maatregelen zoals nu, kom je dan echt nergens. We hebben niks aan twijfelende overheid, er moet daadkracht getoond worden.

En neem een voorbeeld aan Taiwan, Zuid-Korea en Singapore, waarom lukt zij het wel om het virus onder controle te houden??
In het begin had Zuid-Korea een snelle toename, maar nu hebben ze echt grip op de situatie en Singapore en Taiwan hadden zelfs vanaf het begin al grip op de situatie.


didam2010

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #109 Gepost op: 13 maart 2020, 19:22:17
Ik vind dat we moeten stoppen met deze grote onzin en weer normaal moeten gaan doen.
Het enigste wat we nu doen is de economie en sociale leven aan het kapot aan het maken.
De regering en de deskundige horen thuis in een GGZ Instelling