Corona virus COVID-19 Discussie topic

Auteur Topic: Corona virus COVID-19 Discussie topic  (gelezen 122340 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Reactie #30 Gepost op: 3 maart 2020, 19:22:20
Dat heeft niks met paniek te maken. Een virus moet je gewoon zoveel mogelijk indammen. Ik zou zeggen verdiep je even in de situatie in Italië en Zuid-Korea dan zie je wat er kan gebeuren.
Hoe wil je een virus indammen? een virus trekt zich niets aan van een grens, of een muur of wat dan ook. Ik heb al eerder aan jou gevraagd, welke draconische maatregelen wil je nemen. Jij vindt dat er draconische maatregelen worden getroffen.
We staan pas aan de beginfase van het virus. Italië staat nu al op 1700 gevallen en 34 doden. Een virus verspreidt zich heel snel. Daarom zijn draconische maatregelen nodig, om de schade zoveel mogelijk te beperken. En nee natuurlijk moeten we niet in paniek raken, maar we moeten ons wel voorbereiden. Uiteindelijk zal ook deze crisis worden opgelost, maar dat er zware tijden aankomen staat vast.

Dus een noodtoestand acht ik zeer realistisch binnen een 1 of 2 weken.

Wat wil je doen om het virus in te dammen? Veel meer doen dan wat er nu gebeurd kun je niet. gevallen die verdenking hebben testen, bij positief resultaat isoleren en de directe omgeving en verder in kaart brengen. Zodat je weet waar je een uitbraak kunt verwachten. Veel meer verder kun je niet. Maar vertel, welke maatregelen moet men treffen.


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #31 Gepost op: 3 maart 2020, 19:34:45
Hoe wil je een virus indammen? een virus trekt zich niets aan van een grens, of een muur of wat dan ook. Ik heb al eerder aan jou gevraagd, welke draconische maatregelen wil je nemen. Jij vindt dat er draconische maatregelen worden getroffen.
Wat wil je doen om het virus in te dammen? Veel meer doen dan wat er nu gebeurd kun je niet. gevallen die verdenking hebben testen, bij positief resultaat isoleren en de directe omgeving en verder in kaart brengen. Zodat je weet waar je een uitbraak kunt verwachten. Veel meer verder kun je niet. Maar vertel, welke maatregelen moet men treffen.

Iedereen die verkouden is of griepverschijnselen heeft zoveel als mogelijk binnen laten blijven. Er wordt juist veel te weinig getest, er zijn nog maar 200 testen gedaan. Dat is veel te weinig, er zijn dus waarschijnlijk nog honderden gevallen onder de radar.

Zoveel mogelijk thuis werken, scholen sluiten, mensen waarschuwen etc................. Van alles kun je doen. De verspreiding vertragen is cruciaal. En ik vrees voor zeer ernstige gevolgen, zoals het nu gaat.

En de noodtoestand acht ik binnen 2 weken wel degelijk reëel. Italië zit namelijk al in soort noodtoestand.


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #33 Gepost op: 3 maart 2020, 20:30:47
Inmiddels is het reisadvies aangescherpt, ben benieuwd of de studenten van Vindicat die met 900 man daar zijn gaan skieen eerder naar huis komen.



RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #34 Gepost op: 3 maart 2020, 20:33:05
Iedereen die verkouden is of griepverschijnselen heeft zoveel als mogelijk binnen laten blijven. Er wordt juist veel te weinig getest, er zijn nog maar 200 testen gedaan. Dat is veel te weinig, er zijn dus waarschijnlijk nog honderden gevallen onder de radar.

Zoveel mogelijk thuis werken, scholen sluiten, mensen waarschuwen etc................. Van alles kun je doen. De verspreiding vertragen is cruciaal. En ik vrees voor zeer ernstige gevolgen, zoals het nu gaat.

En de noodtoestand acht ik binnen 2 weken wel degelijk reëel. Italië zit namelijk al in soort noodtoestand.

Iedereen met een verkoudheid thuis laten   dat is pas maatschappelijk ontwrichtend...

Stel nu dat er inderdaad 80.000 mensen in Nederland ziek worden in meer of mindere mate, dan is 0,5 procent van de Nederlandse bevolking ziek. Valt dan toch best mee. Volgens mij gaat het niet om indammen maar vooral controle houden op verloop om ern piekbelasting te voorkomen.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #35 Gepost op: 3 maart 2020, 20:58:38
Iedereen met een verkoudheid thuis laten   dat is pas maatschappelijk ontwrichtend...

Stel nu dat er inderdaad 80.000 mensen in Nederland ziek worden in meer of mindere mate, dan is 0,5 procent van de Nederlandse bevolking ziek. Valt dan toch best mee. Volgens mij gaat het niet om indammen maar vooral controle houden op verloop om ern piekbelasting te voorkomen.

De economische schade wordt nog vele malen groter, als je dit virus ongehinderd laat voortwoekeren. We zullen moeten accepteren dat we een enorme economische krimp krijgen dit jaar, maar dat kan de jaren hierna weer worden ingehaald.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #36 Gepost op: 3 maart 2020, 21:25:34
Zolang er niet meer mensen tegelijk ziek worden als met de griep zouden we het natuurlijk aan moeten kunnen.


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #37 Gepost op: 3 maart 2020, 23:40:34
Zolang er niet meer mensen tegelijk ziek worden als met de griep zouden we het natuurlijk aan moeten kunnen.

Er gaan meer mensen ziek worden dan bij de griep, omdat er geen vaccins zijn en niemand immuun is en dat is ook belangrijke reden voor het feit dat de symptomen ernstiger zijn. De vraag is meer kunnen we de piek tot na de zomer uitstellen, en hebben we tegen die tijd wel een goed plan van aanpak.

Als ik alle berichten lees, vrees is het ergste de komende 2 maanden.




Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #39 Gepost op: 4 maart 2020, 15:57:29
Dom, naief en vooral ook asociaal, en dan straks terug in Nederland ouderen en andere kwetsbare mensen besmetten...  :-X  

https://twitter.com/RTLnieuws/status/1235216403411750913?s=20

https://twitter.com/Sashaexposed/status/1235217946617802757?s=20
Samen sterk in de hulpverlening!