Corona virus COVID-19 Discussie topic

Auteur Topic: Corona virus COVID-19 Discussie topic  (gelezen 125034 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #90 Gepost op: 12 maart 2020, 00:12:45
https://twitter.com/volkskrant/status/1237717155564658689?s=20

Dit is natuurlijk erg zorgelijk. Je kan je zelfs afvragen of we er überhaupt nog grip op gaan krijgen. Als uit een steekproef onder 301 mensen blijkt dat 28 mensen het al hebben zegt dat genoeg over de besmettelijkheid van het virus. Natuurlijk is ziekenhuispersoneel geen hele denderende groep voor een steekproef omdat zij beroepsmatig met heel veel zieke mensen in contact komen.
Eerder las ik al een stuk van een viroloog die stelde dat wij er serieus rekening mee moeten houden dat het SARS-CoV-2 in de toekomst misschien wel net zo gebruikelijk wordt als de griep. Alleen omdat wij er dan vaker last van hebben gehad en ons lichaam meer antistoffen heeft zal het verloop dan veel milder zijn.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein




Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #92 Gepost op: 12 maart 2020, 14:16:48
Als mensen het virus in milde vorm hebben gehad kunnen ze het wat later in een andere vorm  weer krijgen?


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #93 Gepost op: 12 maart 2020, 15:40:12
pfff, we zijn 6 dagen verder en eindelijk nu wel de broodnodige maatregelen waar al dagen om geroepen wordt... :-X

Als je dit zo leest zou je toch gaan denken om nu snel meer maatregelen te nemen, vergelijkbaar zoals nu in Italië, zoals het afgelasten van grote evenementen (voetbalwedstrijden, concerten, etc.) en het sluiten van scholen.

Heb echter steeds het idee dat we achter de feiten aan blijven lopen en alle maatregelen iedere keer te laat komen.

En laten we het maar helemaal niet meer hebben over de uitspraken van Sjaak de Gouw 2 dagen geleden...  98uiye

En nog steeds slaat hij de plank mis, letterlijk "Omdat we alle patiënten en contacten in beeld hebben" en "We vertrouwen er daarom op dat er geen 'vrije verspreiding' is van het virus.


https://twitter.com/boomeik/status/1238108787992641536?s=20
Samen sterk in de hulpverlening!


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #94 Gepost op: 12 maart 2020, 16:47:45
De aangekondigde maatregelen zijn wederom te veel vrijblijvend en bovendien minstens 2 weken te laat. We hebben een sterke arm van de overheid nodig, geen slap handje. Dit gaat nauwelijks iets oplossen. Scholen zijn enorme verspreidingsbronnen en die blijven gewoon open.

We beseffen niet in Nederland dat mensen geen eigen verantwoordelijkheid nemen, daarom moeten we een overheid hebben die dwang oplegt, door verboden, zaken te sluiten etc.............



Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #95 Gepost op: 12 maart 2020, 16:48:57
Dit is al totaal uit de hand gelopen. Het virus vertragen is nu nog de enige oplossing. Zoveel mogelijk menselijk contact vermijden en evenementen afgelasten is het enige wat nog kan. Het is een kwestie van uren of hooguit een paar dagen voordat het in Nederland uitbreekt.

En en ik lees overal dat onze ziekenhuizen het zo goed aankunnen, maar wat is dat op gebaseerd?

Met de gewone dagelijkse zorg kraakt het systeem al, laat staan dat je zoals in Italië ineens een toevloed van honderden patiënten krijgt.

Als er een vaccin is kan het redelijk snel onder controle worden gebracht, tot die tijd schade beperken en hopen op warm weer, want daar kan het virus niet tegen.

Ik verwacht dat 2020 een verloren jaar wordt, economische krimp, evenementen etc............

Hoewel het ongetwijfeld de jaren erna zich het weer ook heel snel gaat herstellen.

Dit zei ik al een paar weken terug. En met warm weer bedoel ik echt de zomer boven de 25 graden. We moeten niet denken dat 15 graden en zon veel effect heeft.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,330
Reactie #96 Gepost op: 12 maart 2020, 16:49:50
Men moet gewoon n u  GRIP Rijk afkondigen en van bovenaf veel strengere maatregelen opleggen, dit blijft zo dweilen met de kraan open.


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #97 Gepost op: 12 maart 2020, 16:54:15
Men moet gewoon n u  GRIP Rijk afkondigen en van bovenaf veel strengere maatregelen opleggen, dit blijft zo dweilen met de kraan open.

Dat sowieso. Incubatietijd kan soms wel 2 weken zijn. Dus er komt een enorme golf van duizenden ziekenhuisopnames aan.


71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Reactie #98 Gepost op: 12 maart 2020, 19:22:42
Ik vraag me af wat erger is. Het Coronavirus, of de mensen die paniek lopen te trappen. En constant maar verwijten aan het maken zijn over de aanpak. Ik ben toch van mening dat laatste, dat die mensen het ergste zijn. Ik heb het al eerder gezegd, het gezond boeren verstand van diverse mensen is ver, heel erg ver te zoeken. En ik weet dat ik niet de enige ben met deze mening.