Corona virus COVID-19 Discussie topic

Auteur Topic: Corona virus COVID-19 Discussie topic  (gelezen 123174 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #160 Gepost op: 16 maart 2020, 20:07:28
Inderdaad, maar dat is is erg lastig aan te geven las ik. Grotendeels omdat men dit niet 'meldt' waardoor het niet wordt bijgehouden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #161 Gepost op: 16 maart 2020, 20:12:18
Inderdaad, maar dat is is erg lastig aan te geven las ik. Grotendeels omdat men dit niet 'meldt' waardoor het niet wordt bijgehouden.

Daar moet natuurlijk wel iets op te verzinnen zijn, het hoeft natuurlijk ook geen exact getal te zijn, een goed onderbouwde schatting helpt ook al.


didam2010

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #162 Gepost op: 16 maart 2020, 20:23:42
Ik heb ergens een diagram gezien met het verloop van het virus wereld wijd.
Maar ik weet niet meer waar.
De de site van Het Belgische VRT nieuws staat wel een diagram met boven aan de de cijfers wereld wijd  en daar onder de belgisch


71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Reactie #163 Gepost op: 16 maart 2020, 21:20:19
Het is erg zoeken naar de mensen die genezen zijn, maar er zijn wel wat cijfers van

348 nieuwe sterfgevallen in Italië

In Italië zijn vandaag 348 mensen overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Er zijn 3200 nieuwe besmettingen, en 2749 mensen zijn genezen verklaard. Hiermee komt het totale aantal bevestigde dragers van het virus op 23.073.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #164 Gepost op: 16 maart 2020, 21:52:24
Ja het is ook wel te vinden, bijvoorbeeld hier https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

Maar het rivm zou het gewoon net zo duidelijk moeten communiceren als het aantal besmettingen en overlijdens.


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #165 Gepost op: 16 maart 2020, 23:37:05
Dit gaat toch niet goed aflopen hoor. Totaal onvoorbereid. Als verpleegkundige die werkt met risicogroepen hebben wij niet eens (voldoende) mondmaskers, brillen, etc.

Kwestie van tijd voor ook België in volledige lockdown en defensie tussenkomt denk ik. Sowieso vind ik dat het leger meer betrokken moet worden, aangezien daar toch de NBC exporten zitten.


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #166 Gepost op: 16 maart 2020, 23:37:42
Ik vraag me trouwens af hoe het in Italië zo fout is kunnen gaan?


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #167 Gepost op: 16 maart 2020, 23:38:23
In België sluiten meer en meer winkels de deuren. Ziekenhuizen en andere zorginstellingen vragen aan burgers om mondmaskers te bezorgen.


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #168 Gepost op: 17 maart 2020, 01:45:07
Ik hoop dat je de moeite hebt genomen om de zeer duidelijke toespraak van Rutte aan te horen. Want dan weet je meteen dat jij in een eigen fantasiewereld aan het leven bent. Rutte heeft duidelijk de nu lopende strategie uitgelegd, een strategie die duidelijk is uitgestippeld door RIVM, artsen en virologen. En het juist de bedoeling is dat mensen het virus krijgen, juist omdat de meeste mensen het virus in een milde vorm krijgen. Juist doordat we dan de ziekenhuizen en verpleeghuizen niet overbelasten, en er alleen mensen terrecht komen die echt medische zorg nodig hebben. Ook heeft hij verteld dat er nog veel meer mensen het virus gaan krijgen. Ook heeft hij gezegd dat we nog weken zoniet maanden last zullen hebben van dat virus.

Ook heeft hij verteld dat al die onzin van jou er toe bij zal dragen dat het land dan pas echt in grote problemen gaat komen. Een total lock-down is dan niet voor een paar weken, dat worden zomaar maanden tot een jaar. Iets waar onze economie totaal niet op berekend is, NU al hebben bedrijven het zwaar, dat wordt alleen maar erger met die verzinsel die jij alleen maar weet in te brengen. Oja, jouw held  Wilders weet dit verhaal allang, dit is allang besproken. Alleen nu blijkt maar weer dat hij zijn eigen feestje er van wil maken. Dus ga de realiteit onder ogen zien, en hou op met die onzin hier uit kramen, dat geld net zo voor Didam2010. Hou op met die onzin, en hou op alleen voor je eigen belang te gaan. De landsbelangen zijn vele malen groter.

Held Wilders? dat is een aparte uitspraak. Ik ben helemaal geen fan van Wilders. Ik zei alleen dat ik op dit onderwerp zijn mening deel. Volgens mij zit ik hier eind februari al goed op. Waarom geloof jij toch zo in de overheid en het RIVM? Die hebben nu al ontelbare aantoonbare fouten gemaakt. Laten we realistisch zijn hoe vaak is dhr. Rutte van mening veranderd? Weet je nog over carnaval? Volgens het RIVM waren er geen aanwijzingen dat corona virus toen verspreid is en wat blijkt nu het is enorm verspreid tijdens dit festijn. En zo kan ik nog talloze voorbeelden noemen als ik zou willen.

Die lockdown gaat er nog steeds komen. Frankrijk is vandaag in het rijtje aangesloten. We hebben geen keuze. Frankrijk, Italië en Spanje zijn nu op slot. Leg mij maar eens uit wat deze landen dan verkeerd doen?

Als de eerste medicijnen op de markt verschijnen, kunnen we langzaam aan de zaak versoepelen. We kunnen dit virus nu niet vrij laten verspreiden, dat is desastreus. Tot die tijd zijn helaas zijn draconische maatregelen nodig om levens te redden. En de economie stort in, maar die kun je kun je herstellen, levens niet. We zijn ook uit de kredietcrisis gekomen. Deze crisis wordt waarschijnlijk groter, maar toch komen we ook hier weer uit.

Mark Rutte, we volgen deze man nu al tien jaar. Van geen geld naar Griekenland, dividendbelasting tot deze crisis. Komt altijd op eerdere uitspraken terug, is geen leider, heeft geen charisma, heeft geen ruggengraat en de toespraak van vanavond is voorgekauwd door voorlichters. Ik geloof niet in het principe dat we in tijden van crisis ons moeten scharen achter de leider als deze aantoonbare grote fouten maakt. Ook in tijden van crisis moeten we kritisch blijven op de leiders en overheid, juist dan.

Macron vind ik veel daadkrachtiger overkomen, die pakt het nu wel groot aan.


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #169 Gepost op: 17 maart 2020, 01:48:06
Dit gaat toch niet goed aflopen hoor. Totaal onvoorbereid. Als verpleegkundige die werkt met risicogroepen hebben wij niet eens (voldoende) mondmaskers, brillen, etc.

Kwestie van tijd voor ook België in volledige lockdown en defensie tussenkomt denk ik. Sowieso vind ik dat het leger meer betrokken moet worden, aangezien daar toch de NBC exporten zitten.

Helemaal waar, dit geldt voor Nederland ook, waar blijft defensie?