Corona virus COVID-19 Discussie topic

Auteur Topic: Corona virus COVID-19 Discussie topic  (gelezen 122333 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #170 Gepost op: 17 maart 2020, 10:12:30
Die lockdown gaat er nog steeds komen. Frankrijk is vandaag in het rijtje aangesloten. We hebben geen keuze. Frankrijk, Italië en Spanje zijn nu op slot. Leg mij maar eens uit wat deze landen dan verkeerd doen?

Op het moment dat je de lockdown gaat opheffen zullen er nog besmettelijke personen bij personen komen die nog nooit besmet zijn geweest. Wat is het gevolg? Je creëert de volgende golf en je kan weer terug naar de lockdown fase. Het is niet doenlijk om uit te sluiten dat er geen besmettelijk personen meer zijn voor je de lockdown opheft.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #171 Gepost op: 17 maart 2020, 12:05:35
Op het moment dat je de lockdown gaat opheffen zullen er nog besmettelijke personen bij personen komen die nog nooit besmet zijn geweest. Wat is het gevolg? Je creëert de volgende golf en je kan weer terug naar de lockdown fase. Het is niet doenlijk om uit te sluiten dat er geen besmettelijk personen meer zijn voor je de lockdown opheft.

We hebben geen medicijnen en geen vaccin. Dus met deze strategie nemen we enorme risico's.


didam2010

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #172 Gepost op: 17 maart 2020, 12:35:50
ik denk niet dat er een lockdown komt de stijging is al aan het afvlakken dus het gaat de goede kant op.
een lockdown  heeft geen zin omdat  het virus als een veenbrand onder ons blijf.
geconroleert laten gaan is een betere oplossing des de eerder wordt het normaal


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #173 Gepost op: 17 maart 2020, 13:50:21
We hebben geen medicijnen en geen vaccin. Dus met deze strategie nemen we enorme risico's.
Juist omdat we geen mediceit hebben is deze strategie de goede. Een lockdown lost ook niets op, het virus is er al en zal blijven. Een lockdown zou voor maanden of zelfs een jaar zijn voordat dat effect heeft en je kunt hem dan pas opheffen zodra het medicijn of vaccin er is. Dat kan de samenleving niet aan, wereldwijd een jaar in lockdown zitten. Ik zeg bewust samenleving en niet economie, want het gaat dan veel verder dan economische krimp. Onderwijs, wetenschap, gezondheidszorg, alles valt dan stil.


didam2010

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #174 Gepost op: 17 maart 2020, 14:19:36
ik zag net nu.nl de actuele Cijfers en dan kun je al een afvlakking zien

Een besmetting is voor mijn nog geen zieke


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #175 Gepost op: 17 maart 2020, 15:03:54
Weet dat er op dit moment alleen 70+ers getest worden die al ernstige ademhalingsklachten hebben. Dus niet iedereen meer waar enige verdenking op rust. De statistieken zijn dus niet leidend of de situatie onder controle is.

Sterker nog. De afgelopen 24 uur zijn bijna net zoveel doden gevallen als in de afgelopen twee weken...

https://twitter.com/NOS/status/1239900716728291330
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #176 Gepost op: 17 maart 2020, 15:04:13
ik zag net nu.nl de actuele Cijfers en dan kun je al een afvlakking zien

Een besmetting is voor mijn nog geen zieke

In dit geval bijna alle besmettingen ook zieke zijn, aangezien ze pas testen bij ernstige symptomen.
Een paar uitzonderingen zijn de ziekenhuismedewerkers die tijdens grotere screenings besmet bleken te zijn.

Maar een paar dagen geleden was een schatting van de GGD dat er al 6000 mensen het inmiddels hebben, dat was ruim 6x meer dan het getal van de RIVM. Dus als je die 6x regel weer toepast kom je nu op ruim 10.000 op weg naar de kudde immuniteit.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #177 Gepost op: 17 maart 2020, 15:05:33
De stijging in het aantal sterfgevallen is opzich ook logisch, het aantal besmettingen is immers ook hoog, en je moet even een tijdje ziek zijn voordat je er aan dood zult gaan, dat gebeurt meestal niet gelijk de volgende dag. Dus dat cijfer loopt altijd wat achter op de besmettingen.


71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Reactie #178 Gepost op: 17 maart 2020, 16:10:22
ik zag net nu.nl de actuele Cijfers en dan kun je al een afvlakking zien

Een besmetting is voor mijn nog geen zieke
Noem het maar een afvlakking. Ik noem het gewoon bijna 300 nieuwe zieken erbij en 19 personen overleden, wat de stand op 43 overleden personen maakt tegenover 24 gisteren...
7-03-2020 | 14.00
19 patiënten overleden, 292 nieuwe patiënten, in totaal 1705 positief geteste personen

Sinds gisteren zijn 292 mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 1705. Onder hen zijn 389 mensen die in de zorg werken; zij worden vaker dan andere groepen getest




didam2010

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #179 Gepost op: 17 maart 2020, 16:27:17
Hoe meer besmettingen hoe hoger de Immuniteit

en werken met handschoenen werken heeft ook geen nut.
Want als je met je handschoen door het gezicht gaat heb je het zelfde risico