Daarin heeft hij deels gelijk gekregen inderdaad, echter de paniekzaaierij, doemdenken en op aannames gebaseerde theorieën die daarna volgde zijn niet uitgekomen. Sterker nog, hij nuanceert nu zijn eigen uitspraken al en geeft aan dat het gelukkig meegevallen is.
Een greep uit de uitspraken:
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Gelukkig is het niet uitgekomen, maar de rode draad is wel het 'wanbeleid' van de overheid, die het nu achteraf toch best goed voor elkaar heeft gekregen met de intelligente lockdown. We zijn er nog lang niet, maar de resultaten geven hoop en de voorspelde zwarte fase op de IC's lijkt uit te blijven. Ook heb ik nergens patrouillerende soldaten gezien en zijn de verloven van mij en mijn collega's niet ingetrokken.
Scenariodenken is goed, doemdenken is een slechte raadgever.
Overigens positief dat je er ook op terug durft te komen
We zitten wel in een soort van lockdown. De maatregelen werden keer op keer aangescherpt, alleen net niet tot het allerhoogste niveau zoals in Frankrijk, Spanje en Italië die allemaal in de noodtoestand zitten. Dus het was zeker geen gekke veronderstelling om te verwachten dat wij dat ook in Nederland zouden krijgen en als de gevallen niet gedaald waren had dat ook zeker kunnen gebeuren.
En de overheid doet het nu iets beter, maar dan ligt dan vooral aan de mensen die bijvoorbeeld in de ziekenhuizen werken en nog snel bedden hebben klaargemaakt. Mark Rutte heeft helemaal niets betekend in deze crisis en meer schade aangericht dan goed gedaan.
Waarom zijn er in Nederland meer dan 4000 doden (CBS cijfers), Oostenrijk 368 doden en in Denemarken 285 doden? Dit zijn vergelijkbare landen als Nederland waar wij ons graag aan spiegelen. Dan moet toch iets heel ergs zijn misgegaan bij de overheid (RIVM + kabinet Mark Rutte)
Dat het in Zuid-Europa een puinhoop is weet je op voorhand, maar vergelijkbare landen als Nederland presteren vele malen beter.
Mijn conclusie is nog steeds de overheid heeft gefaald en dit gaat nog hele grote gevolgen krijgen voor de politiek verantwoordelijken, vooral als de documenten etc............. straks gaan uitlekken.