Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 357331 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Target77

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 15 mei 2006, 13:53:21
Voor zover ik weet is het standaard wapen van de Mariniers de dimago.
Voor specifieke situaties zal men waarschijnlijk wapens kiezen die geschikt zijn voor die situatie.

Bron:http://www.marine.nl/mariniers/profiel/materieel/

Materieel
Personeel van het Korps Mariniers beschikt over een standaard persoonlijke uitrusting, geschikt voor optreden in gematigd klimatologisch gebied als wel in berg- arctische gebieden. Bij operaties in jungle- en woestijngebieden wordt aanvullende uitrusting verstrekt.

Het persoonlijke wapen is de Diemaco C7A1 5.56mm geweer of het Glock 9mm pistool. Ondersteunende infanteriewapens zijn de FN 7.62mm MAG en de 12.7mm M2 machinegeweren; het Steyr SSG 7.63mm snipergeweer en de Mossberg M590A1 shotgun.

Als indirecte vuursteun beschikt het Korps Mariniers over 60mm mortieren op pelotonsniveau, 81mm mortieren bij de Ondersteuningscompagnieen van de bataljons en 120mm mortieren bij het Gevechtssteunbataljon. Anti-tank systemen voor zowel close-in (AT4 84mm), short (Carl Gustav) en medium (Dragon) range.

Als tegen-luchtdoelwapen is de Raytheon Stinger in gebruik.



 ;)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #41 Gepost op: 15 mei 2006, 17:09:34
Voor zover ik weet is het standaard wapen van de Mariniers de dimago.
Voor specifieke situaties zal men waarschijnlijk wapens kiezen die geschikt zijn voor die situatie.

Bron:http://www.marine.nl/mariniers/profiel/materieel/

Materieel
Personeel van het Korps Mariniers beschikt over een standaard persoonlijke uitrusting, geschikt voor optreden in gematigd klimatologisch gebied als wel in berg- arctische gebieden. Bij operaties in jungle- en woestijngebieden wordt aanvullende uitrusting verstrekt.

Het persoonlijke wapen is de Diemaco C7A1 5.56mm geweer of het Glock 9mm pistool. Ondersteunende infanteriewapens zijn de FN 7.62mm MAG en de 12.7mm M2 machinegeweren; het Steyr SSG 7.63mm snipergeweer en de Mossberg M590A1 shotgun.

Als indirecte vuursteun beschikt het Korps Mariniers over 60mm mortieren op pelotonsniveau, 81mm mortieren bij de Ondersteuningscompagnieen van de bataljons en 120mm mortieren bij het Gevechtssteunbataljon. Anti-tank systemen voor zowel close-in (AT4 84mm), short (Carl Gustav) en medium (Dragon) range.

Als tegen-luchtdoelwapen is de Raytheon Stinger in gebruik.


Hartstikke mooie website, alleen gaan we inmiddels gierend Offtopic... Maar ik kan je 1 ding vertellen: als je op een schip met een Diemaco gaat lopen knallen kom je die patronen overal tegen behalve waar je ze wil hebben.... het vizier is afgeregeld zodat je minimaal op 100 meter staat, en dichterbij gaat een patroon overal doorheen, behalve de scheepshuid......dus dan heb je toch een uitdaging als ie terug komt ricocheren ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Filip

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 17 mei 2006, 08:59:23
Daarom had ik het ook over specifieke situaties.
Maar ja, we zijn inderdaad een flink eind offtopic.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #43 Gepost op: 17 november 2007, 21:23:57
Okay, BED LOS!!!!   ZAPPPP!!!      piep.....piep.....piep.......piep......piep

(db die een topic reanimeert)

Politie krijgt nieuw dienstpistool
Uitgegeven op donderdag 15 november 2007 om 20:28:28  

(Novum) - Politieagenten krijgen een nieuw dienstpistool. Volgens minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst (PvdA) voldoet het huidige wapen, de Walther P5, niet meer. Bovendien is dit pistool erg duur in het onderhoud, schrijft ze donderdag in een brief aan de Tweede Kamer.

Welk wapen het oude dienstpistool moet vervangen, is nog niet bekend. De politiekorpsen zijn verplicht het dienstpistool Europees aan te besteden.

Ter Horst wil het nieuwe wapen in 2009 aanschaffen. Er komt ook een onderzoek naar de mogelijkheid een stroomstootwapen aan te schaffen. Hiermee kan een verdachte onder stroom worden gezet en worden uitgeschakeld. Het stroomstootpistool moet nog uitvoerig worden getest.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kannonne, zeg!

Ambtelijke molens draaien traag, maar dit schiet (hoe toepasselijk) ook niet op, zeg!

volgens mij zijn de eerste berichten van september 2005 en er is eigenlijk dus nog geen moer gebeurd...


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #44 Gepost op: 17 november 2007, 21:26:08
Ja, en dan is nog niet eens bekend welk wapen het gaat worden....  :-X


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #45 Gepost op: 17 november 2007, 21:33:23
Triest.... :-X


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #46 Gepost op: 17 november 2007, 22:16:34
Mag ik je bij deze feliciteren met een succesvolle reanimatie na 2 jaar stilstand? Ik zou er een casereport over schrijven, je geloof ik de eerste die t lukt.
Arts  www.alphalog.nl


Gast

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 17 november 2007, 22:17:46
P99 gok ik.. some inside info


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #48 Gepost op: 17 november 2007, 22:28:40
P99 gok ik.. some inside info

heb je Q gesproken ofzo?  ;)



Wordt dat nette jasje ook Europees aanbesteed?  ;D


Gast

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 17 november 2007, 22:29:39
Och, ik denk dat hij het best leuk zou vinden als ik hem zo zou noemen ;) Jij hebt hem NIET gesproken snap ik?  ::)

Als het past in de holster van de P5 dan is er weer 16 miljoen bespaard... één van de redenen waar ook naar gekeken wordt.