Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 354521 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #80 Gepost op: 14 december 2008, 14:31:52
een suggestief en FOUT bericht gebasseerd op verouderde bronnen. Lees de wiki pagina over de Walter P5 maar na, ik heb daar de juni circulaire toegevoegd van BZK, daarin staat dat :

Citaat
Het project NPNP heeft aangegeven dat de daadwerkelijke aanschaf van de
pistolen en holsters is verschoven van 2009 naar 2010, i.v.m. de nog te
doorlopen Europese aanbestedingsprocedures voor de holster en het pistool.
Daarnaast dient u rekening te houden met de kosten voor opleiding en
omscholing, zowel in de testfase van de holster en het pistool, als de kosten voor
omscholing van het eigen personeel. Het project NPNP informeert u via de Raad
van Hoofdcommissarissen over de te verwachten kosten per korps.

Ook de suggestie van de Walther p99 en de glock 17 is op lucht gebasseerd. Theoretisch gezien zou het best kunnen, alleen vermoed ik de glock niet, op basis van de voorschreidende techniek. Immers kunnen modernere pistolen dubbelhandig bediend worden (slide release) en kan de handgreep aangepast worden dmv verschillende pasvormen. Dit gaat ook een belangrijk weegpunt worden in de aanbesteding aangezien er nu veel klachten zijn bij de p5 dat mensen met kleine handen hem niet kunnen bedienen en dat de procedure voor linkshandigen minder veilig is dan voor rechtshandigen.

conclusie: allemaal roddels, maar voor 2010 hebben we nog geen nieuw dienstpistool.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #81 Gepost op: 14 december 2008, 21:14:39
@ Bijlmermeer,

Misschien is het handig om eerst even topic's door te lezen voordat je allerlei oude informatie neer gaat zetten alsof het nieuws is. Mensen krijgen hierdoor een totaal verkeerd beeld over lopende procedure's
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #82 Gepost op: 15 december 2008, 00:21:20
Aangezien het topic weer is geranimeerd... ;D

Lees ik vandaag in een editorial van het AK 56 wapenmagazine ( editie van december 2008, te verkrijgen bij de betere bladenboer) dat ook dit idd. weer echt op z'n Hollands gaat.

Natuurlijk gaan we weer op zoek naar nieuwe munitie. :o (niks geleerd, dus nog maar een keertje ellende altijd goed! )
Dit keer maar eens op zoek naar een kogel die mag expanderen bij inslag.
En om de soap kompleet te maken is er al een selectieronde geweest voor nieuwe hosters..... voor de P5?????????? (Die wordt dus vervangen.)
En voor de Glock?????? (Die moet nog gekozen worden.) Gevolg: herrie en men schijnt zelfs al voor het hekje te hebben gestaan.....

Maar er schijnt licht aan het eind van de tunnel te zijn. Binnen een jaar hopen de heren eruit te zijn.

En ja: De kerstman woont echt in Lapland! ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #83 Gepost op: 15 december 2008, 00:28:35
Als je het nu aan een agent op straat zou vragen of aan een AT lid, welk wapen zou hij dan willen hebben op dit moment?

Waarom sluit de overheid geen raamcontract af met verschillende partijen (met een vaste prijs) en laat ieder agent zelf zijn voorkeur kiezen (als er maar de door de overheid verstrekte munitie in past en binnen bepaalde grenzen de kogel aflevert). Aflevering van wapen door fabrikant is incl holster en onderhoud aan onderdelen voor x jaren.  Of zou dit te simpel gedacht zijn...  ::)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #84 Gepost op: 15 december 2008, 00:34:44
Palmpie, vriend, homey, maatje...

Laat ik het zo zeggen:

Als er ooit een ambtenaar zo'n ronduit belachelijk eenvoudige oplossing zou bedenken én alle dienders er idd. allemaal persoonlijk de tijd voor zouden krijgen om daar eens goed over na te denken...

vreet ik mijn schoenen op en ga ik in de GGZ werken om die ambtenaar te verzorgen.

Gaat dus niet gebeuren. Het is a: te makkelijk en b: te duur. Maar dat heb ik geloof ik ook al eens uitgelegd in een ver en grijs verleden.

Maar over dat duur: ik denk dat het in het huidige traject weer genoeg belastingpecunia's gaat kosten. Denk dat je als je over een jaar ( yeah... right! ) allle kosten bijmekaar optelt, de diender er nog bekaait af gaat komen.

Maar wat had men anders verwacht?


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #85 Gepost op: 15 december 2008, 06:36:59
tja gezond boeren verstand lijkt niet een van de vereisten te zijn als je op een ministerie wil werken....lol hoe gekker hoe beter..  ::)

Ik ga het wel weer afwachten wat het wordt...t maakt mij geen bout uit, als ie maar doet waarvoor ie bestemd is... en dus schiet als het moet...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #86 Gepost op: 16 december 2008, 12:41:08
Als je het nu aan een agent op straat zou vragen of aan een AT lid, welk wapen zou hij dan willen hebben op dit moment?


Dat zou prachtig zijn als ze dat zouden doen. Echter zou de uitslag toch resoluut opzij geschoven worden. Zo kan ik mij nog wel een enquete herinneren 2 of  3 jaar geleden over hoe wij over de invoering van een worker dachten. Was volgens mij niemand die tegen was en toch dragen we nog steeds een kantoor pantalon in de noodhulp. Kortom de overheid doet toch wat ze zelf willen daarbij hebben ze maling aan wat Jan de diender er van vindt.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #87 Gepost op: 16 december 2008, 22:46:59
Ik heb even een nieuw topic aangemaakt over de worker, zie http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,26873.0.html

Dan kunnen we het hier bij het nieuwe dienstwapen houden :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #88 Gepost op: 11 februari 2009, 22:35:47
Effe schopje...

Per slot van rekening is er alweer 2 maanden voorbijgegaan sinds het laatste nieuws omtrent dit heupverzwarende vraagstuk...

Is er nog nieuws? ::)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #89 Gepost op: 11 februari 2009, 22:41:23
Effe schopje...

Per slot van rekening is er alweer 2 maanden voorbijgegaan sinds het laatste nieuws omtrent dit heupverzwarende vraagstuk...

Is er nog nieuws? ::)

hee.... het is de overheid.... dat gaat niet zo snel... minstens 100 commissies die minimaal 101 verschillende voorwaarden gaan stellen waaraan geen fabrikant kan gaan voldoen zonder een uniek product te maken dat voor de rest van de markt niet interessant is...  ;) :D