Politiekundige week 33

Auteur Topic: Politiekundige week 33  (gelezen 6402 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest20700

  • Gast
Gepost op: 27 maart 2020, 15:32:50
Beste allemaal,

Ik ben beland in de screening en heb vorige week mijn medische keuring positief doorstaan. Gister een mail ontvangen dat mijn screening in gang is gezet. Kan iemand mij vertellen hoelang het ongeveer duurt voordat je word opgeroepen voor het gesprek? En als het BGO gesprek positief wordt bevonden, word je daarna dan ook definitief aangesteld of hoe werkt dit? Ook ben ik wel heel erg benieuwd wat ik van het BGO gesprek kan verwachten. Ik heb geen aantekeningen op mijn strafblad en ben erg nieuwsgierig waar we het 3 uur over gaan hebben. Had begrepen dat het een pittig gesprek was van minimaal 2 tot Max 3.5 uur...... Kan iemand mij zijn ervaringen hieromtrent over geven? Bedankt!

Door de corona crisis is ligt hele (klassikale) onderwijs ook voor een tijdje stil en dit baart mij wel wat zorgen over een startmoment. Anyway ik ben erg benieuwd of meer mensen op dit forum in het traject voor week 33 (politiekundige) zitten en hoor graag jullie bevindingen.

Ik hoop overigens gesolliciteerd voor eenheid Rotterdam maar ben overgeplaatst naar de eenheid Den Haag.




Sollicitant A

  • Aspirant eenheid Den Haag wk21 2020
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 114
Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2020, 17:20:47
Gefeliciteerd zover in ieder geval! Mijn ervaring van het BGO gesprek is dat het helemaal niet zo pittig. Het is een open gesprek aan de hand van een checklist. En als je weinig/geen “stoute” dingen hebt gedaan stelt het niets voor.

Ik stond binnen 1,5uur weer buiten en de dag erop bevestiging dat de selectie positief doorlopen was.

Ook ik ben bezig voor eenheid Den Haag, maar dan agent.


guest20700

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 27 maart 2020, 18:23:44
Dus je hebt al eens een BGO gesprek gehad kan ik hieruit opmaken en hoever ben je nu in het traject voor agent, loopt alles nog? En dan nog een vraag, wie is jouw recruiter in DH?!

Ben wel benieuwd hahaha thanks alvast.  0098


Sollicitant A

  • Aspirant eenheid Den Haag wk21 2020
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 114
Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2020, 10:59:40
Dus je hebt al eens een BGO gesprek gehad kan ik hieruit opmaken en hoever ben je nu in het traject voor agent, loopt alles nog? En dan nog een vraag, wie is jouw recruiter in DH?!

Ben wel benieuwd hahaha thanks alvast.  0098

Ja die heb ik gehad, en heb de aanstelling voor week 21 binnen. Nu afwachten voor de vervolgstappen. Ik heb verschillende recruiters gesproken dus niet echt een vaste.


guest20700

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 28 maart 2020, 11:07:44
Ja die heb ik gehad, en heb de aanstelling voor week 21 binnen. Nu afwachten voor de vervolgstappen. Ik heb verschillende recruiters gesproken dus niet echt een vaste.

Oké heb je al loonstroken moeten aanleveren en hoelang duurde het tussen indienen BGO formulieren en het gesprek zelf? Kan je ook iets meer vertellen over het BGO gesprek, is het vergelijkbaar met het psychologische onderzoek?


Sollicitant A

  • Aspirant eenheid Den Haag wk21 2020
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 114
Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2020, 12:57:31
Oké heb je al loonstroken moeten aanleveren en hoelang duurde het tussen indienen BGO formulieren en het gesprek zelf? Kan je ook iets meer vertellen over het BGO gesprek, is het vergelijkbaar met het psychologische onderzoek?

Ja, loonstroken had ik al langer geleden ingeleverd, maar de selectieprocedures lopen niet synchroon bij iedereen.

Tussen het opsturen van de formulieren en het gesprek zat ongeveer een week 4 ŕ 5 bij mij. Het gesprek is inderdaad goed te vergelijken met het psychologisch onderzoek. Dat is echt niet zo spannend als dat er over gedaan wordt is mijn ervaring.


guest20700

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 28 maart 2020, 13:07:54
Oké thanks voor de info, maar jij staat voor week 21 ingedeeld toch? Is dat de verkorte HBO-politiekundige variant?


Sollicitant A

  • Aspirant eenheid Den Haag wk21 2020
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 114
Reactie #7 Gepost op: 28 maart 2020, 16:17:21
Oké thanks voor de info, maar jij staat voor week 21 ingedeeld toch? Is dat de verkorte HBO-politiekundige variant?

Week 21, voor agent, dus geen HBO.


guest20700

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 29 maart 2020, 11:02:57
Week 21, voor agent, dus geen HBO.

Al iets gehoord over of de opleiding op die datum gaat starten?


Sollicitant A

  • Aspirant eenheid Den Haag wk21 2020
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 114
Reactie #9 Gepost op: 29 maart 2020, 16:32:12
Al iets gehoord over of de opleiding op die datum gaat starten?

Volgens mij vooralsnog gewoon start week 21, mocht dit veranderen krijgen we dat te horen. Aanstelling week 21 is wel zeker.