afgeschreven voertuigen reddingsbrigade nieuw leven

Auteur Topic: afgeschreven voertuigen reddingsbrigade nieuw leven  (gelezen 11910 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

j@ck

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
  • wij verzorgen gratis 4wd. ambulances in Afrika
Gepost op: 12 april 2020, 16:40:55
De reddingsbrigades in Nederland hebben Toyota LandCruisers in gebruik die na verloop van tijd zijn afgeschreven en vervangen worden door nieuwe voertuigen. De stichting Wheels4Africa verzorgt ambulances voor klinieken en hospitals in Afrika. Hoofdzakelijk in Gambia en Senegal.  Deze stichting doet ALLESGRATIS. Het zou heel fijn zijn dat, als er een Toyota LandCruiser wordt vervangen, deze eerst te koop aangeboden wordt aan de Stichting Wheels4Africa  voor een "acceptabele" prijs, zodat er de mogelijkheid bestaat dat deze auto, die eerst mensenlevens heeft gered in Nederland, verder kan gaan in Afrika met het mensenlevens reddend werk.
In de korte tijd dat Wheels4Africa bestaat (sinds 2012) zijn er 4 verzorgd en hopen ze eind dit jaar de 5de te SCHENKEN.




j@ck

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
  • wij verzorgen gratis 4wd. ambulances in Afrika
Reactie #1 Gepost op: 24 april 2020, 23:30:29
Het zou fijn zijn als iemand die weet dat zo'n auto (Toyota LandCruiser HZJ) wordt vervangen, contact opneemt met de stichting Wheels4Africa, via info@wheels4africa.nl, om zo ons de kans te geven om er een te kunnen kopen. (want we wilen er gewoon voor betalen)


j@ck

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
  • wij verzorgen gratis 4wd. ambulances in Afrika
Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2020, 15:29:38
In deze COVID19 tijd houden we met elkaar onze hart vast voor de gevolgen. Maar bij ons KAN er nog het een en ander gedaan worden. In Gamia en Senegal is het bedroevend. Men heeft daar amper of geen IC bedden, maar ook het geld niet voor de volksgezondheid. Anderhalve meter afstand houden is al haast onmogelijk. Opgehaald worden en naar een klniek of ziekenhuis gebracht worden is voor weinigen weggelegd. Medicijnen zijn er amper. Geld voor eten is er amper nu daar óók een Lockdown is ingesteld. De kliniek smachten naar goede ambulances. Niet zulke mooi en toegerustte als hier. NEE robuustre 4WheelDrives. Wheels4Africa probeert hiervoor te zorgen. Alleen valt ons inkomen volledig weg nu. Daardoor kunnen we geen "dure" volgende Toyota LandCruiser HZJ kopen om om te bouwen tot eenvoudige ambulance.
We zijn bijna klaar met de 5de ambulance en willen graag doorgaan met de 6de.  Wij hebben het zwaar, maar dat is NIETS vergeleken bij hen.  
98uiyeHelp ons aub aan een betaalbare afgeschreven "reddingsbrigadeambulance" 98uiye.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #3 Gepost op: 21 mei 2020, 17:57:48


j@ck

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
  • wij verzorgen gratis 4wd. ambulances in Afrika
Reactie #4 Gepost op: 17 juni 2020, 14:23:33
Misschien dat de mensen van de REDDINGSBRIGADE hun bestuur kunnen wijzen op het bestaan van de stichting Wheels4Afrika. Hen mailen heeft tot nu toe géén effect omdat we denk ik gezien worden als één van de velen die weer wat willen. Terwijl we echt helemaal afhankelijk zijn van bedrijven en organisaties die ons hun vaak afgeschreven Land Cruiser GUNNEN voor een acceptabele prijs. Zo zag bv. ik dat Egmond aan Zee 3 PRACHTIGE nieuwe  krijgt. Wat gebeurt er met de oude???? HELP ONS


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #5 Gepost op: 18 juni 2020, 08:56:02
De reddingsbrigade is zelf natuurlijk ook een non-profit organsatie die voor een groot deel zelf ook afhankelijk is van giften om hun activiteiten uit te kunnen voeren.

Ik neem aan dat ze hun oude voertuigen, wanneer ze weg gaan, voor een marktconforme prijs verkopen. Al acht ik de kans ook groot dat ze ergens in het land gewoon tot de laatste draad opgereden worden.
Op het moment dat ze hun voertuigen voor minder dan marktconform weg zouden doen geeft dat een gek signaal af aan hun eigen donateurs.

Het zelfde vindt ik trouwens voor alle hulpverleningsvoertuigen. Ze worden betaald uit algemene middelen, en uit premies van zorgverzekeringen. Dan vind ik dat ze ook zo efficiënt mogelijk ingezet moeten worden en als ze vervangen worden voor een goede prijs van de hand gedaan worden. Hoe nobel het doel ook mogen zijn.


j@ck

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
  • wij verzorgen gratis 4wd. ambulances in Afrika
Reactie #6 Gepost op: 6 juli 2020, 22:20:31
Dank je wel Ir.Auditor, voor je positieve bijdrage.
Ik hoop alleen dat anderen op dit forum hier anders over denken en hier wèl positief willen reageren.
Wij verzorgen geheel belangeloos die ambulances.
We proberen op allerlei manieren het geld bij elkaar te krijgen om een Toyota LandCruiser HZJ te kunnen aanschaffen.(0mdat dat de enige echt goede is voor de tropen)  Daarna zijn er gelukkig een aantal bedrijven, organisaties  en particulieren die het nut ervan wèl in zien en gratis hun diensten aanbieden om van een auto een volwaardige ambulance te maken, die in Afrika nog jaren lang mensenlevens kan redden. En daar zet ik me met de volle 100% voor in.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #7 Gepost op: 8 juli 2020, 18:52:27
Volgens mij lees je het bericht niet goed J@ck, bovendien spreek je jezelf tegen.

Ir. Auditor maakt een terechte opmerking, ook de reddingsbrigades zijn geen filantropische instellingen. Ook zij zijn afhankelijk van donateurs en de belastingbetaler. Een nieuwe auto zou ook door hen bekostigd moeten worden o.a. vanuit de verkoop van de oude.
Dat staat los van het feit of ze er wel of niet het nut van in zien.

Dit is ook de reden dat bijv. de politie geen goede doelen mag sponsoren, het gaat om belasting geld. Denk dat je meer kans maakt bij een commerciele organisatie, die hebben over het algemeen wat meer vet op de botten én die kunnen er misschien nog een slaatje uit slaan als het gaat om sponsoring of maatschappelijke bijdrage.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #8 Gepost op: 23 juli 2020, 22:09:07
Precies, commerciële organisaties kunnen dat soort dingen mogelijk ook weer aftrekken van belastingen etc.